دکوراسیون, راهنمای خرید فرش, سبک زندگی

چه فرش ماشینی بخریم بهتره؟

چه فرش ماشینی بخریم

هیچ چیز با احساس لطافت و راحتی‌ای که یک فرش به شما منتقل می‌کند، قابل مقایسه نیست. فرش مکانی امن و راحت را برای بازی و دویدن کودکان فراهم می‌کند و حتی ممکن است خطر بروز آسیب‌های مختلف را کاهش دهد. فرش اگرچه در مقایسه با سرامیک، پارکت و سایر کف‌پوش‌ها به نگهداری بیشتری نیاز دارد؛ اما نمی‌توان هیچ جایگزینی از نظر جذب صدا، گرما و ایجاد راحتی برای آن پیدا کرد. چه در حال فرش کردن سالن پذیرایی یا کل منزل خود باشید و یا جایگزین کردن فرش فرسوده‌ای که سالهاست آن را دارید، اکنون زمان آن فرارسیده تا در مورد نکات طلایی انتخاب بهترین فرش ماشینی بیشتر بدانید. زیرا خرید یک فرش نامناسب علاوه بر هدر دادن هزینه، باعث به هم خوردن دکوراسیون منزل نیز خواهد شد؛ پس بهتر است قبل از اقدام به انتخاب و خرید فرش، اطلاعات لازم برای اینکه چه فرش ماشینی بخریم را به دست آورید.

چه فرش ماشینی بخریم؟

با وجود فرش‌های ماشینی‌ای با رنگ‌ها، الیاف و طرح‌های مختلف، انتخاب بهترین فرش ماشینی برای منزل دشوار است. برخی از فرش‌ها ممکن است نیاز به نظافت و شست‌وشوی مکرر داشته باشند. برخی دیگر برای خانه‌هایی که در آنها کودک و یا حیوان خانگی حضور دارد مناسب نیستند. برخی دیگر از فرش‌ها بسیار گران هستند و برخی ممکن است بر سلامت شما و فرزندتان تأثیر بگذارند. فرش نامناسب ممکن است به‌سرعت فرسوده و کم رنگ شود یا چرک‌تاب باشد، حتی ممکن است به راحتی نتوان آن را تمیز کرد. با نکاتی که برای خرید بهترین فرش ماشینی ذکر خواهیم کرد، از سرمایه خود به درستی استفاده کنید و بهترین فرش ماشینی را برای خانه خود انتخاب کنید.

بهترین الیاف فرش ماشینی

در پاسخ به این سؤال که فرش ماشینی با چه الیافی بخریم، ذکر این نکته لازم است که هیچ الیافی برای همه موارد بهترین نیست. بهترین انتخاب فرش برای شما بستگی به این دارد که قرار است کجا آن را قرار دهید. در اتاقی که آن فرش قرار داده شده چه افرادی حضور دارند و در آن فضا چه میزان رفت و آمد می‌شود و در نهایت بودجه شما برای خرید فرش ماشینی چقدر است؟

چه فرش ماشینی بهتره

برای منازلی که فرزند کوچک و یا حیوان خانگی دارند، فرش ماشینی اکریلیک انتخاب مناسبی می‌تواند باشد. زیرا فرش‌هایی که با الیاف اکریلیک بافته می‌شوند، در برابر لکه مقاومت بسیار بالایی دارند. شست‌وشوی آنها بسیار راحت است، در برابر حرارت و تابش نور خورشید مقاوم‌اند.

در صورتی که اهالی خانه دچار آلرژی و حساسیت هستند و یا به دنبال فرشی هستید که به هیچ عنوان پرز ندهد، فرش‌های ماشینی پلی استر و پلی پروپیلن بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

اگر ساکن شهرهای جنوبی و یا شمالی کشور هستید، فرش‌های پلی استر و پلی پروپیلن را انتخاب کنید؛ زیرا این فرش‌ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب دارند. فرش‌های پلی استر برای محیط‌های پر رفت و آمد و شلوغ نیز گزینه مناسبی هستند.

فرش ماشینی پلی پروپیلن نیز در برابر لکه مقاوم است و برای اتاق کودک نیز مناسب است چون قابلیت پرزدهی ندارد.


فرش مناسب حیوانات خانگیرفع پرز فرشفرش مناسب مناطق ایرانفرش اصفهان
بیشتر بدانیم…

بهترین فرش ماشینی از نظر تراکم و شانه

فرش تراکم بالا خوبه یا تراکم پایین؟ در این زمینه هم نمی‌توان گفت فرش‌هایی که تراکم و شانه بالایی دارند بهترند یا فرش‌های کم تراکم. زیرا کاربرد هر کدام از آنها متفاوت است. طبیعتاً فرش‌هایی که تعداد تراکم و شانه‌ آنها بالاست، فشرده‌تر هستند؛ در نتیجه نقش و نگارهای آنها ظریف‌تر و جزئی‌تر است. این فرش‌ها ظرافت بیشتری دارند و به همین خاطر است که فرش‌های 1200 شانه را در سالن پذیرایی قرار می‌دهند. زیرا طرح و نقش و ظرافت آنها شباهت زیادی به فرش دستباف دارد.

فرش‌های ماشینی 700 شانه و 500 شانه معمولا به فشردگی فرش‌های 1500 شانه و 1200 شانه نیستند. به همین دلیل ممکن است ظرافت نقش و نگارهای کمتری داشته باشند، بطور معمول ضخامت آنها نیز بیشتر است. این فرش‌ها بیشتر در اتاق خواب، مخصوصا اتاق کودکان و آشپزخانه پهن می‌شوند.  در کل مطلوب است که شما برای اتاق خواب و یا آشپزخانه فرش‌هایی با تراکم و شانه بالا خریداری کنید.

انتخاب فرش مناسب دکوراسیون

توجه به دکوراسیون منزل، از نکات کلیدی برای انتخاب فرش ماشینی است. همان‌طور که مطلع هستید، فرش‌های ماشینی متنوعی از نظر طرح، رنگ و بافت در بازار وجود دارند. طبیعتاً هر کدام از این فرش‌ها متناسب با سبک‌های دکوراسیون مختلفی هستند. برای مثال شما نمی‌توانید فرش‌های ماشینی فانتزی‌ای مثل فرش شگی را برای سبک دکوراسیون کلاسیک انتخاب کنید. یا مثلاً فرش‌های ماشینی طرح سنتی را برای سبک دکوراسیون مدرن و امروزی انتخاب کنید.  افرادی که از سبک دکوراسیون مدرن و امروزی پیروی می‌کنند، فرش‌های مدرن و فانتزی‌ای مثل فرش شگی، فرش وینتیج ،کلاریس و چاپی را انتخاب می‌کنند.

چه فرش ماشینی بخریم2

انتخاب فرش متناسب با کف‌پوش و دیوارها

کف‌پوش در واقع به عنوان دیوار پنجم محسوب می‌شود و هماهنگی آن با دیگر المان‌های دکوراسیون داخلی مخصوصاً فرش، بسیار مهم است. در صورتی که کف منزل شما پارکت است، فرش‌هایی با رنگ‌های دودی، خاکستری، سفید، قهوه‌ای، کرم، بژ، زمردی و آبی دریایی را انتخاب کنید. رنگ دودی، خاکستری و سفید با هر رنگ پارکتی هماهنگی دارد.

بطور کلی اگر کف‌پوش منزل شما تیره رنگ است، بهتر است فرش‌های رنگ روشن و حتی فرش‌هایی که از نظر طرح و نقشه خلوت هستند را انتخاب کنید. اگر کف‌پوش رنگ روشن دارید، دست شما در انتخاب رنگ فرش باز است و هر رنگ فرش را می‌توانید انتخاب کنید. فقط به این نکته توجه کنید که اگر کف‌پوش شما کرم رنگ است، فرش کرم با طرح و نقش خلوت، ممکن است دکوراسیون شما را خسته کننده سازد.

اگر دکوراسیون منزل شما شلوغ است؛ یعنی پرده‌های پر زرق‌وبرق، تابلوهای شلوغ، کاغذ دیواری و یا کف‌پوش طرح‌دار دارید، بهتر است فرشی با طرح و رنگ‌بندی خلوت را انتخاب کنید. زیرا از شلوغ‌تر شدن دکوراسیون منزل شما و بروز احساس تشویش و استرس جلوگیری می‌کند.


ست کردن فرش با مبل و پردهست کردن فرش با دکوراسیون مدرنبهترین رنگ فرش
بیشتر بدانیم…

پاسخ ما به سؤال ” چه فرش ماشینی بخریم”

از آنجایی که در چند سال اخیر، خرید اینترنتی به بازار فرش نیز وارد شده است، مشتریان زیادی از سرتاسر کشور مایل به خرید اینترنتی فرش ماشینی هستند. زمانی که آنها از ما می‌پرسند چه فرش ماشینی بخریم؟ ما صفحه پرو مجازی فرش وب سایت فرش افرند را به آنها معرفی می‌کنیم. این قابلیت که به تازگیبه سایت فرش افرند اضافه شده است، شما را در خرید فرش متناسب با دکوراسیون داخلی منزلتان کمک خواهد کرد. یعنی شما بدون آنکه هزینه ایاب‌وذهاب بدهید تا فرش‌های مد نظر خود را در منزل پهن کنید، تنها با چند کلیک ساده و در کمتر از 5 دقیقه، همه فرش‌هایی که انتخاب کردید را به صورت مجازی در منزل خود پرو می‌کنید. پس از آن کی‌توانید به راحتی بهترین فرش ماشینی متناسب با دکوراسیون خود را خریداری نمایید.

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *