دکوراسیون, راهنمای خرید فرش, سبک زندگی

فرش مناسب فضای کوچک، برای بزرگ کردن خانه

فرش مناسب فضای کوچک

هر اتاقی نیازمند یک فرش است; حتی اتاق‌ها و خانه‌های نقلی و کوچک! با این وجود، انتخاب نادرست فرش می‌تواند کل دکوراسیون داخلی منزل شما را تحت الشعاع قرار دهد. برای مثال اتاق شما با داشتن فرشی نامناسب، ممکن است کوچکتر به نظر برسد، شلوغ و بی نظم نشان دهد و یا فضای تاریک و دلگیری جلوه کند. به طور کلی انتخاب دکوراسیون مناسب و فرش استاندارد برای خانه‌های نقلی و کوچک کمی چالش برانگیزتر و سخت‌تر از دیگر خانه‌هاست. آیا شما هم به دنبال فرش ماشینی مناسب برای منزل نقلی خود هستید و در انتخاب خود با چالش‌های مختلفی رو به رو شده‌اید؟ پس تا پایان مقاله با ما باشید! چرا که در این مقاله راهنمای جامعی جهت انتخاب بهترین فرش مناسب فضای کوچک ارائه خواهیم داد. همچنین شما با خواندن این متن با راهکارهایی برای بزرگتر نشان دادن فضای داخلی منزل خود آشنا خواهید شد.

فرش مناسب فضای کوچک

در دو دهه اخیر به دلیل گسترش فرهنگ آپارتمان‌نشینی، مشکلات اقتصادی و تورم، زندگی در سوئیت‌ها و خانه‌های نقلی رواج یافته است. اکثر افراد به ویژه نو عروس‌ها و زوج‌های جوان هنگام خرید فرش جهیزیه منزل دغدغه انتخاب فرش مناسب خانه‌ خود را دارند. تزیین و چیدمان سالن پذیرایی به خصوص اگر اتاق پذیرایی کوچک باشد، تا حدی دشوار است. در حالی که عوامل زیادی در طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی نقش دارند، اما بهترین راه برای شروع یک چیدمان عالی و منحصر به فرد، انتخاب فرش مناسب با آن فضا است. اما چگونه می‌توان فرشی را انتخاب کرد که از نظر سبک، با اتاق همخوانی داشته باشد و چگونه چیدمان و اندازه فرش را تعیین کنیم؟ در ادامه به نکات مهم انتخاب فرش برای فضاهای کوچک اشاره می‌کنیم.

طرح فرش مناسب برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک

یکی از نکات مهم در انتخاب فرش ماشینی، توجه به طرح و نقشه فرش است. فرش‌هایی با طرح‌ها و نقش و نگارهای شلوغ در مقایسه با فرش‌هایی که طرح‌های خلوت‌تری دارند، فضای خانه شما را کوچکتر نشان می‌دهند. زیرا فرش شلوغ باعث هیاهوی بصری در فضای منزل خواهد شد. پس در صورتی که فضای مورد نظر شما خیلی بزرگ نیست، بهتر است از خرید فرش‌های ماشینی با طرح‌های شلوغ اجتناب کنید.

برخی از مشتریان تمایل زیادی به خرید فرش‌های پر نقش و نگار دارند; در این مواقع پیشنهاد ما به آنها انتخاب فرش‌هایی با رنگ‌های روشن است. زیرا رنگ‌های روشن میزان شلوغی فرش را کمتر نشان می‌دهد.

هماهنگی فرش با اندازه فضا

وقتی صحبت از فرش مناسب فضای کوچک می‌شود، اولین و مهمترین گام باید تهیه فرش با اندازه مناسب باشد. هنگام انتخاب فرش برای خانه‌های نقلی باید اندازه و تناسب، طرح و رنگ، جنس و بافت را در نظر بگیرید. فرش سایز بزرگ برای فضاهای کوچک مناسب نخواهد بود، بنابراین نسبت فرش را به اندازه اتاق و مبلمان مناسب انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای ایجاد فضایی آرام، سراغ رنگ های خنثی و یکدست بروید.

چگونه فرش پذیرایی انتخاب کنیم

برای انتخاب فرش مناسب سالن پذیرایی کوچک یا اتاق نشیمن، باید فرشی بیابید که با مبلمان شما هماهنگ باشد و توجه را به مبل و صندلی‌هایتان معطوف نماید. اگر مبلمان شما رنگ روشن و یکدستی دارد، اتاق خود را با یک فرش رنگارنگ برجسته کنید. انتخاب یک طرح هندسی روی فرش کوچک به فضای شما جلوه خاصی می‌بخشد. فرش را در اندازه‌ای انتخاب کنید که به شما این امکان را بدهد که پایه‌های جلویی صندلی‌های خود را روی لبه فرش قرار دهید. این کار از لغزش فرش روی کفپوش‌های چوبی یا سرامیک شما جلوگیری می‌کند.

فرش مناسب فضای کوچک

فرش مناسب دفتر کار کوچک

در دفتر کارتان شما یک میز، صندلی اداری و شاید یک صندلی کناری برای بازدیدکنندگان خواهید داشت. ممکن است قفسه‌های کتاب، کمدهای بایگانی و کمی فضای اضافی برای قرار دادن انبوهی از کتاب‌ها و پرونده‌ها وجود داشته باشد. اگر کفپوش اتاق شما چوبی است، حرکت مداوم صندلی‌تان باعث آسیب به آن می‌شود. پس بهتر است فرشی را برای اتاق کارتان انتخاب کنید که ظاهر اتاق کار کوچک شما را ارتقاء بخشد و از کفپوش شما نیز محافظت شود.

بهترین موقعیت برای فرش در یک اتاق اداری کوچک، زیر میز و قسمتی است که از صندلی خود استفاده می‌کنید. یک فرش بزرگ تهیه کنید تا چرخ‌های صندلی نتوانند در تلاش برای سوار شدن به آن گیر کنند. فرشی را انتخاب کنید که بادوام باشد و بتواند در برابر ترافیک سنگین رفت و آمد مقاومت کند. همچنین می‌توانید از یک فرش بزرگ برای پوشاندن قسمت بزرگ‌تری از کف دفتر اتاق کوچک خود استفاده کنید.

یک فرش بزرگتر به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی روی زمین بنشینید و کار کنید. همانطور که برخی از افراد اغلب این کار را انجام می‎‌دهند; یعنی کارهای اداری یا برنامه ریزی پروژه‌ها را روی زمین انجام می‌دهند. برای اتاق کار خود باید از فرش‌هایی از الیاف مصنوعی (فرش ماشینی) استفاده کنید. فرش‌های ماشینی در اتاق‌های کار و دفاتر کاری پر رفت و آمد، انتخاب مناسبی هستند. البته توجه داشته باشید که انتخاب فرش‌های پر نقش و نگار  برای اتاق کار کوچک کار مناسبی نیست. برای چنین فضاهایی از فرش‌های رنگ روشن، رنگ‌های خنثی و طرح‌های خلوت استفاده کنید.

فرش مناسب اتاق کوچک با دیوارهای رنگی

برخی از رنگ‌ها می‌توانند یک اتاق کوچک را کوچکتر نشان دهند. اگر عاشق دیوارهای رنگارنگ یا کاغذ دیواری پررنگ خود هستید، فرشی با رنگ روشن با خاب کم امتحان کنید. با ورود به اتاق، چشمان شما به سمت دیوارها کشیده می‌شود و فضای کف بزرگتر به نظر می رسد. سفید، کرم یا خاکستری روشن برای اتاق‌هایی با دیوارهای تیره رنگ مناسب است. فضای فرش خود را اندازه بگیرید و اجازه دهید مقداری از کف اتاق در اطراف لبه‌های فرش نمایان شود و یک حاشیه یا یک قاب بین فرش و دیوارهای رنگارنگ ایجاد کند.

انتخاب فرش برای فضای کوچک و تاریک

برخی از اتاق‌ها از نور طبیعی محروم هستند و نورهای سقفی ممکن است به اندازه کافی روشن نباشند. بررسی کنید که کدام قسمت‌ها تاریک‌تر هستند و به آنجا نور اضافه کنید. سپس یک فرش رنگارنگ را در آن قسمت پهن کنید تا فضا روشن‌تر شود. یک فرش گرد انتخاب خوبی برای این اتاق است. اگر مبلمان زیادی دارید ، یک فرش کوچک اما با رنگ روشن را پهن کنید.

برعکس، برای یک اتاق پر نور و بسیار روشن می‌توانید رنگ‌های زیادی را اضافه کنید. با نورپردازی سقف یا پنجره‌های بزرگ که نور طبیعی وارد اتاق می‌کنند، بهتر است فرشی را با رنگ یا طرح تیره‌تر انتخاب کنید. اتاق کوچک و روشن را با کف پوشی با رنگ گرم جذاب کنید.

اتاق کوچک با سقف کوتاه

امروزه بنا به دلایل مختلفی ساخت خانه‌های کوچک با سقف‌هایی کوتاه افزایش یافته است و برخی شهروندان از این موضوع شاکی هستند. زیرا سقف کوتاه باعث می‌شود فضای خانه شما کوچک‌تر نشان داده شود. اگر به دنبال بزرگ نشان دادن فضای اتاق هستید، از پهن کردن فرش تیره به شدت خودداری کنید. انتخاب فرش روشن با طرح‌های خلوت عالی خواهد بود.

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *