راهنمای خرید فرش, فرش ماشینی

فرش جهیزیه عروس، راهنمایی کامل و مهم برای خرید فرش جهیزیه عروس

فرش جهیزیه عروس

اگر به دنبال خرید جهیزیه عروس هستید، حتماً فرش و قالی در لیست خرید شما قرار دارد. به عبارتی نه‌ تنها نمی‌توان از نقش مهم آن در منزل چشم‌پوشی کرد بلکه نقش اساسی در دکوراسیون داخلی منزل و نمای ظاهری آن را ایفا می‌کند. مرحله انتخاب و خرید فرش عروس یکی از پردغدغه‌ترین و چالش‌برانگیزترین مراحل خرید جهیزیه عروس است؛ زیرا هر فرش ویژگی‌ها و کاربرد خاص خود را دارد و به‌علاوه باید با دکوراسیون، چیدمان و سایر وسایل منزل هماهنگ باشد. آیا شما هم دغدغه خرید فرش جهیزیه عروس را دارید و به دنبال فرشی هماهنگ و سازگار با دکوراسیون منزل خود هستید؟ پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

هنگام خرید دیدترین فرش عروس باید به نکات مهمی توجه کنید. مثلاً مطمئن شوید که فرش از دوام و عمر بالایی برخوردار باشد. یا اینکه طرح و رنگ‌بندی آن با دکوراسیون منزل هماهنگ باشد و اینکه فرش دستباف بخریم یا فرش ماشینی.

فرش دستباف یا فرش ماشینی؟

اگر بین انتخاب فرش دستباف و یا فرش ماشینی دچار تردید هستید، ابتدا ویژگی‌های هرکدام را به صورت مجزا و دقیق بررسی کنید. در ابتدا باید این نکته را ذکر کنیم که امروزه عرضه فرش‌های دستباف در مقایسه با گذشته بسیار کمتر شده؛ بنابراین همین دلیل باعث گرانی آن می‌شود. همچنین فرش‌های دستباف تنوع زیادی ندارند و نمی‌توان به‌راحتی آن‌ها را با سایر وسایل خانه ست کرد. فرش‌های دستباف به مراقبت بیشتری نیازمند است و چه‌بسا نیاز باشد که آن‌ها را در محیط‌های کم تردد قرارداد، شستشوی نامناسب آنها ممکن است باعث رنگ دهی در فرش شود و رنگ‌های فرش باهم ادغام‌شده و زیبایی فرش از بین برود. همچنین این اتفاق باعث می‌شود که قیمت فرش به‌شدت افت پیدا کند. در مقابل فرش‌های ماشینی دارای رنگ ثابت و تنوع زیادی هستند و همچنین شست‌وشوی آن‌ها راحتتر است.


قیمت فرش ماشینیفرش ماشینی یا دستبافت؟بهترین برند فرش دستباف
از فرش دستباف و ماشینی بیشتر بدانیم…

جنس فرش جهیزیه عروس

انتخاب فرش ماشینی جهیزیه عروس رابطه مستقیمی با بودجه‌ای دارد که برای خرید فرش در نظر دارید. مثلاً طرفدار صرف هزینه‌ زیادی برای فرش نیستید، می‌توانید فرش‌های پلی‌استر را انتخاب کنید. فرش‌هایی با نخ پلی‌استر، دارای عمر زیاد و همچنین قیمت اقتصادی‌ای هستند. درصورتی‌که بودجهٔ بیشتری برای خرید فرش کنار گذاشته‌اید، ما به شما فرش‌های آکریلیک را پیشنهاد می‌کنیم.

رنگ فرش جهیزیه عروس

یکی از مواردی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید رنگ‌بندی فرش است. برای مثال قبل از خرید باید از میزان روشنایی منزل اطلاع کسب کنید یعنی خانه پرنور و روشن است یا کم‌نور. مثلاً اگر منزل دارای نور و آفتاب زیاد است، بهتر است از فرش‌های تیره‌رنگ استفاده نکنید؛ زیرا تابش آفتاب باعث می‌شود که به‌مرورزمان رنگ‌ فرش کم شود. همچنین اگر منزل تاریک و کم‌نور است نیز بهتر است رنگ فرش را روشن انتخاب کنید زیرا رنگ روشن فضا را پرنورتر نشان می‌دهند. به‌علاوه این نکته را فراموش نکنید که باید بین رنگ فرشی که قرار است خریداری کنید و کف‌پوش‌ها، رنگ دیوار، پرده و سایر لوازم هماهنگی باشد. به‌خصوص اینکه هماهنگی رنگ فرش و کف‌پوش حتماً باید رعایت شود.

جدیترین رنگ‌های فرش فروشگاه افرند

طرح فرش جهیزیه عروس

اگر دغدغه کثیف شدن فرش‌ها را دارید، قبل از خرید به رنگ‌بندی و طرح‌های فرش دقت کنید. طبیعتاً فرش‌های سفیدرنگ زودتر کثیف می‌شوند پس بهتر است فرشی را که برای جهیزیه خریداری می‌کنید، دارای رنگ‌هایی مثل خاکستری کم‌رنگ همراه با گل‌ها و نقش و نگارهای بزرگی باشد. همچنین از خرید فرش‌هایی که در زمینه آن‌ها فقط یکرنگ و یا رنگ‌های کمی وجود دارد اکیداً خودداری کنید؛ زیرا کثیفی در آن‌ها بیشتر مشخص می‌شود.

فرش عروس طبق دکوراسیون خانه

قبل از خرید فرش باید حتماً به این نکته توجه کنید که منزل تازه‌عروس بزرگ است و یا کوچک، باتوجه‌به اندازه اتاق‌ها و پذیرایی، اقدام به خرید کنید. امروزه اکثر زوج‌های جوان یا علاقه‌ای به منازل ویلایی و بزرگ ندارند و یا به دلیل شرایط اقتصادی کشور، توان تهیه منازل با متراژ بزرگ کم شده است؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید فرش از متراژ منزل باخبر شوید. مثلاً برای منازل کوچک و نقلی، انتخاب فرش‌های گرد بسیار هوشمندانه و زیبا است. همچنین قبل از خرید باید ببینید که دکوراسیون منزل قرار است چه سبکی باشد. مثلاً اگر عروس و داماد طرفدار سبک دکوراسیون مینیمال هستند، باید فرش‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های بسیار ساده، با جزئیاتی کم و رنگ‌‌های ملایم و خنثی را خریداری کرد. همچنین اگر طرفدار سبک سنتی و کلاسیک هستند می‌توان فرش‌های ماشینی با طرح‌های کلاسیک و پرنقش‌ونگار را خریداری کرد.

اگر به دنبال این هستید که المان‌های اصیل ایرانی و سبک سنتی کشورمان در دکوراسیون منزلتان حضور یابد و از طرفی هم طرفدار فرش‌هایی با طرح‌ و رنگ‌بندی‌های مینیمال و اسپرت هستید، ما به شما فرش‌های پتینه را معرفی می‌کنیم.این نوع از جدیدترین فرش های عروس هست که با این مدل فرش‌ها منزل شما هم مطابق با فرهنگ اصیل ایرانی است و هم جوان‌پسند و اسپرت. شما این ترکیب خاص و به نحوی پارادوکس را فقط در فرش‌های پتینه می‌نوانید پیدا کنید!

جدیدترین فرش‌های پتینه فروشگاه فرش افرند

فرش پذیرایی برای جهیزیه عروس

یکی از نکات حائز اهمیت هنگام انتخاب فرش این است که فرش قرار است برای کدام قسمت از منزل استفاده شود. همه ما می‌دانیم که فرش‌هایی که در پذیرایی مورداستفاده قرار می‌گیرند بافرش اتاق‌خواب، آشپزخانه و سایر نقاط خانه متفاوت است. فرش پذیرایی ازنظر زیبایی و مجلل بودن باید حرف اول را بزند. به عبارتی همواره باید شیک‌ترین، فاخرترین و زیباترین فرش‌ها را برای پذیرایی خریداری کرد. همچنین باید فرش‌هایی که شانه و تراکم آن‌ها بیشتر است، برای پذیرایی انتخاب شوند. همچنین هنگام خرید فرش پذیرایی عروس باید به جنس نخ نیز توجه کنید. اگر قرار است مهمانداری و رفت‌وآمد زیادی در پذیرایی صورت گیرد بهتر است فرش‌های مقاوم در برابر سایش را خریداری کنید. همچنین فرش‌های آکریلیک را برای اتاق پذیرایی به شما پیشنهاد می‌کنیم. فرش‌های ماشینی‌ای که طرح‌های سنتی و زیبایی دارند به خاطر شباهت زیادی که به فرش دستباف دارند برای پذیرایی بسیار مناسب هستند و به آن ظاهری لوکس، اصیل و خاص می‌دهند.

فرش جهیزیه عروس

انتخاب فرش اتاق‌خواب عروس

برای اینکه اتاق‌خواب نوعروس شیک و جذاب باشد، بهتر است فرش را در اندازه مناسبی بخرید و همچنین فاصله 20 سانتی‌متر بین فرش و دیوار باید حفظ شود؛ یعنی فرش به دیوار نچسبد. همچنین فرش باید با میز آرایش، رنگ دیوار، تخت و پرده اتاق هماهنگ باشد. فرش را متناسب با اندازه اتاق انتخاب کنید. استفاده از فرش‌هایی با رنگ روشن باعث می‌شود اتاق‌های کوچک بزرگ‌تر به نظر آیند.

فرش آشپزخانه عروس

فرش این قسمت اساساً باید با سایر قسمت‌های منزل متفاوت باشد. هنگام خرید فرش ماشینی برای آشپزخانه عروس باید به استاندارهایی توجه کنید. برای مثال فرش آشپزخانه بهتر است وزن زیادی نداشته باشد، زیرا این فرش به نسبت سایر فرش‌های منزل بیشتر در معرض کثیفی قرار دارد؛ بنابراین تا جای ممکن بهتر است سبک باشد تا شست‌وشوی آن راحت‌تر باشد. همچنین بهتر است پرزهای فرش بلند نباشند و تا جای امکان فرش‌هایی با پرزهای کوتاه بخرید زیرا آلودگی و گردوخاک کمتری به خود جذب می‌کنند. همچنین باید فرش‌هایی با الیاف ضد رطوبت خریداری شوند زیرا رطوبت زیادی در آشپزخانه است و ممکن است برای فرش آسیب‌زا باشند. فرش‌هایی با جنس پلی‌پروپیلن هیت ست شده مناسب این محل می‌باشد.

بهترین فرش برای جهیزیه عروس

هنگام خرید فرش برای نوعروس با مدل‌های متفاوت و متنوع زیادی روبه‌رو می‌شوید. ولی به دلیل اینکه قرار است برای نوعروس جهیزیه تهیه کنید بهتر است در انتخاب خود دقت زیادی به خرج دهید و سعی کنید هر مدل فرشی که به شما پیشنهاد شد را قبول نکنید! برای مثال از خرید فرش‌های شگی اجتناب کنید؛ زیرا این فرش‌ها دارای بافت بادوامی نیستند و با یک‌بار شست‌وشو شکل ظاهری خود را از دست می‌دهند. تا جایی که ممکن است از فرش‌های ایرانی با طرح‌ و نقش‌های مخصوص آن برای جهیزیه عروس خریداری کنید؛ زیرا نماد هنر و فرهنگ اصیل ایرانی است و هر ایرانی لازم است حداقل یکی از این فرش‌ها را در منزل دارا باشد.

قیمت فرش جهیزیه عروس

یکی از نکاتی که باید هنگام خرید فرش عروس به آن توجه کنید قیمت آن است. همان‌طور که در مقاله قبلی هم ذکر کردیم، عوامل مختلفی در پروسه قیمت‌گذاری فرش مؤثر هستند. برای مثال با افزایش تراکم و شانه فرش قیمت آن نیز بالا می‌رود جنس نخ فرش هم در قیمت آن موثر است.

جمع‌بندی

اگر نسبت به دکوراسیون منزل حساسیت زیادی دارید، حتماً باید فرشی را انتخاب کنید که متناسب با سبک دکوراسیون کلی منزل، سایر لوازم‌خانگی و دیوار و کف‌پوش‌ها باشد. همچنین توجه به جنس، رنگ، طرح، کاربرد و نوع مدل فرش نیز حائز اهمیت زیادی است؛ زیرا انتخاب ناآگاهانه فرش باعث عدم هماهنگی بین اجزا دکوراسیون داخلی و به‌هم‌خوردن شکل ظاهری منزل نوعروس می‌شود.

فروشگاه فرش افرند با تنوع بالا، کیفیت مطلوب و قیمت استثنایی فرش‎‌های خود مورد توجه بسیاری از زوج‌های جوانش قرار گرفته است، شما می توانید از دسته بندی‌های فرش کلاسیک ماشینی، فرش دستباف‌نما ماشینی، فرش پتینه، گبه ماشینی، فرش ماشینی فانتزی، گلیم ماشینی، فرش آشپزخانه، فرش کودک دیدن بفرمائید، همچنین جهت خرید اینترنتی فرش ماشینی به وب‌سایت افرند سر بزنید.

جدیترین فرش های جهیزیه عروس فروشگاه فرش افرند

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *