دکوراسیون, راهنمای خرید فرش, سبک زندگی

کدام فرش مناسب سالن پذیرایی است؟

فرش مناسب سالن پذیرایی

در دکوراسیون داخلی سبک های مختلفی وجود دارد. از ساده پسندانِ مینیمال تا دوست داران سبک بوهمیان که یک خانه ی پر از یادگاری و دست سازه های هنری دارند. برای دریافت نتیجه بهتر، درست این است که تا جای ممکن سلیقه مان را با ابعاد خانه مطابقت دهیم. این مقاله در تلاش است شما را در انتخاب فرش مناسب سالن پذیرایی بهتر، یاری دهد. برای پاسخ به این سوال باید چند سوال دیگر را پاسخ داد: سالنی با چه ابعاد؟ میزان نور سالن چقدر است؟ سلیقه ی شما چگونه است؟

فرش مناسب سالن پذیرایی

از آن جایی که در دنیای امروز خانه ها کوچک و کوچک تر می شوند؛ در ابتدا به سالن های این خانه ها می پردازیم. سالن های کمتر از سی متر با یک پنجره ی متوسط که نور به نسبت خوبی دارد.

سعی کنید برای این سالن ها فرش های روشن انتخاب کنید. اگر رنگ غالب فرشتان کرم یا بژ باشد انتخاب خوبی است. در این طور رنگ‌ها گل های فرش خودنمایی می کند. شاید این رنگ ها مطابق سلیقه شما نباشد. شاید آبی، سبز، بنفش یا  رنگهای دیگر را دوست داشته باشید. تحسینتان می کنم که از رنگهای کلیشه ای و تکراری خسته شده اید. اگر یک خانه با رنگهای شاد دوست دارید. پس انتخاب کنید‌ اما یادتان باشد سالن های کوچک رنگ های روشن نیاز دارد که دلبازتر به نظر بیاید. پس بهتر است به جای بنفش، یاسی به جای آبی، نیلی و به جای سبز، رنگ زمینه ی فرش را پسته ای انتخاب کنید.

رنگ مناسب فرش پذیرایی

رنگ های روشن حس فراخ بودن را منتقل می‌کنند. حتی اگر مایل به استفاده از رنگ های روشن برای مبل ها نیستید فرش ها را روشن و افشان انتخاب کنید؛ رنگ مبل ها را آنچه که دوست دارید. با این روش هر روز رنگ مورد علاقه تان را مدام می بینید که خود نمایی می کند.

به فرشتان دقت کنید. شما دارید به یک پالت رنگی جذاب و فکر شده نگاه می کنید. بدون تردید این رنگ ها برای چیدمان خانه بهترین اند. رنگ گلی که روی رنگ زمینه غالب است چه رنگی است؟ این رنگ بهترین رنگ برای ست کردن فرش با مبل و پرده هاست.

به جزییات فرش توجه کنید. هر فرش، از یک رنگِ کم اما دلنشین دارد. رنگی که به فرش جان داده. این رنگ را برای کوسن ها و رومیزی ها انتخاب کنید. حالا شما یک خانه با رنگ آمیزی فوق العاده دارید. یادتان باشد رنگ دیوارها و کف پوش ها را از رنگهای خنثی انتخاب کنید. رنگ های خنثی درخشش بقیه ی رنگ ها را دو چندان می کند.

بهترین انتخاب فرش مناسب سالن پذیرایی

هر چه تا اینجا خوانده اید یک توصیه ی عمومی بود. اما برای انتخاب فرش باید جزیی تر بررسی کنیم. سالن پذیرایی محل تجمع خانواده و مهمان هاست. یک نقطه ی مهم در خانه. جایی که بیشترمان ساعات زیادی را در آنجا می گذرانیم. باید از همه لحاظ تناسب داشته باشد. یک فرش فانتزی با طرح لیوان را نمی شود میان مبل های استیل پهن کرد. مضحک می شود.

مبل های استیل طرح فرانسوی مثلا با فرش های دستبافت نما همخوانی دارد. یا مبل های سلطنتی با فرش های کلاسیک. البته که اصلا توصیه نمی کنم مبل های بزرگ سلطنتی را در سالن های کمتر از سی متر استفاده کنید. خانه باید محل آسایش باشد نه نمایشگاه. این سبک مبل ها را در صورتی انتخاب کنید که فضای کافی برای یک کاناپه راحتی جلوی تلویزیون داشته باشید.

خانه های کوچک مبل های راحتی و مینیمال می خواهد. با یک فرش مدرن. اگر مبل نئو کلاسیک انتخاب شماست. شاید فرش پتیه هم انتخاب مناسبی باشد. اگر دوست دارید رنگ چوب را در خانه داشته باشید. از گلها بیش از اندازه استفاده می کنید. از هر خیابانی که رد می شوید یک اثر هنری به عنوان یادگاری تهیه می کنید. سبک بوهمیان را دوست دارید. دستتان برای انتخاب فرش باز است. هر چند احتمال می دهم از طرح گبه خوشتان بیاید.

فرش مناسب سالن پدیرایی را طوری انتخاب کنید که حداقل برای سالن های کوچک 15 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد. برای سالن های بزرگ این عدد را به شصت سانتی متر برسانید. البته اگر قرار نیست روی زمین بنشینید و به مختع تکیه دهید. در این صورت فرش ها را کیپ تا کیپ دیوارها پهن کنید.

اگر سالن خانه تان خیلی بزرگ است؛ با رعایت قاعده ی بالا می توانید یک فرش 24 متری پهن کنید. برای آنکه جمع صمیمی بماند هر چهار پایه ی مبل را روی فرش قرار بدهید. ولی اگر فرش انتخابی شما 12 متری یا کمتر است(اکثر خانه ها همین طور است) فقط دو پایه ی جلوی مبل را روی فرش بگذارید. اجازه دهید وقتی روی مبل ها می نشینیم پاهایمان روی فرش باشد.

فرش زیر میز ناهارخوری را طوری انتخاب کنید که وقتی صندلی را به عقب می کشید باز هم چهار پایه صندلی روی فرش باشد. فرش ها حس جمع بودن را منتقل می کنند. خانواده و مهمان ها روی یک فرش می نشینند. یک حس گرما و اشتراک. فرش ها نقطه ثقل خانه اند. مثل ستون برای یک ساختمان. مثل فعل برای یک جمله.

سخن آخر

نکته ی مهم دیگر در تهیه ی فرش، قیمت و کیفیت آن است. فرش افرند علاوه بر تنوع زیاد و قیمت مناسب، شرایط ویژه ای هم برای فروش دارد. پس نگران قیمت نباشید و با خیال راحت می‌توانید فرش مناسب سالن پذیرایی را انتخاب کنید.

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *