سبک زندگی

تبدیل عکس به فرش با بهترین کیفیت و قیمت

تبدیل عکس به فرش

آیا تا به حال تجربه تبدیل عکس به فرش را داشته‌اید؟ سال گذشته حدود قبل از عید بود که  خانواده‌ای به همراه فرزند 10 ساله خود به نمایشگاه و فروشگاه کارخانه آمدند و به دنبال فرش مناسبی برای فرزندشان بودند. کودکی مشکل پسند که به دنبال فرشی با طرح هری پاتر بود. پدر و مادر پسربچه می‌گفتند که هر فروشگاه فرشی که به ذهنشان رسیده را سر زده‌اند؛ اما فرزندشان هیچ کدام از آنها را نپسندیده است. فرزندشان به دنبال فرشی با طرح هری پاتر واقعی بود و می‌گفت طرح‌های بازار ظاهری کارتونی دارند و او بزرگ شده و این طرح‌های کودکانه را دوست ندارد. سرانجام طی یک مشاوره ده دقیقه‌ای با کارشناسان ما، متوجه شدند که خواسته او اصلا دور از انتظار نیست؛ زیرا او می‌تواند هر طرحی از هری پاتر و حتی یک عکس از اپیزود مورد علاقه خود از این فیلم را روی فرش خود چاپ کند.

تبدیل عکس به فرش

صنعت فرش روز به روز در حال پیشرفت است و رویاهایی که تا 10 سال پیش تصور عملی شدنشان دور از ذهنمان بود هم اکنون در حال تحقق هستند. برای مثال امروزه می‌توانید هر طرحی که مد نظر دارید را به تولید کننده فرش ماشینی دهید و آنها دقیقا همان طرح و تصویر را برای شما به صورت سفارشی ببافند. از تصاویر بازیگران، شخصیت‌های کارتونی و قهرمانان داستانی گرفته تا تصویر منظره و حتی چهره و پرتره خود یا اعضای خانواده‌تان.

استقبال بالایی رو به رو شده است. به صورتی که با پیشرفت تکنولوژی و با تولید دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن، می‌توانیم فرش مورد نظر مشتری را با هر طرح و نقش و حتی چهره انسان را تولید کنیم. فرش‌های چاپ شده از روی چهره و پرتره افراد، هیچ تفاوتی با عکس آن ندارند و تمام جزئیات چهره فرد در آنها رعایت شده است.

تبدیل عکس به فرش چگونه است؟

تبدیل عکس به فرش به دو روش کاملا متفاوت انجام می‌شود و این دو روش هر کدام بافت، شانه و تراکم، الیاف و حتی قیمت متفاوتی دارند.

  • روش بافت
  • روش چاپ

در روش بافت مشتری معمولا طرح مورد نظر را به کارخانه می‌دهد، طراحان حرفه‌ای نقشه فرش را تهیه و کد بندی می‌کنند و به ماشین‌آلات بافت می‌دهند تا فرش را ببافند. در این روش فرش از همان ابتدا مطابق با طرح و عکس مشتری بافته می‌شود. تبدیل عکس به فرش از طریق فرایند بافت معمولا قیمت بالاتری نسبت به روش چاپ دارد. این فرش‌ها معمولا به صورت 1200 شانه با تراکم 3600 بافته می‌شوند. الیاف به کار رفته در این فرش‌ها معمولا اکرولیک است و در فرایند بافت چنین فرش‌هایی معمولا از 8 الی 10 رنگ استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که وضوح تصویر در این فرش‌ها در مقایسه با فرش‌هایی که از طریق فرایند چاپ تولید می‌شوند،کمتر است و زمان تقریبی سفارش این فرش‌ها تا تحویل به مشتری حدود ده تا چهارده روز است.

در روش چاپ، طرح و عکس مورد نظر از مشتری گرفته می‌شود و توسط دستگاه‌های مخصوص، روی فرشی با زمینه سفید چاپ می‌شود. به عبارتی ساده‌تر، ابتدا فرشی با زمینه تمام سفید بافته می‌شود؛ سپس طرح مورد نظر توسط دستگاه‌های چاپ روی فرش چاپ خواهد شد. در این روش بر خلاف روش اول، حدود 250 رنگ یا حتی بیشتر استفاده می‌شود. فرش‌ها معمولا 700 شانه و1200 شانه هستند و غالبا از نخ های پلی استر در بافت آنها استفاده می شود و لطافت و کیفیت بالایی دارند. لازم به ذکر است که روند تولید این فرش‌ها معمولا سه تا چهار روز است.

در جدول زیر برای آسان کردن مطلب، این دو روش را با هم مقایسه کرده‌ایم:

روشتعداد شانهتعداد تراکمزمان تقریبی بافتوضوح تصویرقیمت
بافت1200360010 الی 14 روزپایینبالا
پایین700 و 12003600 و …3 تا 4 روزبسیار بالامقرون به صرفه

تصور اشتباه این است که فرش‌های چاپی دوام بالایی ندارند و رنگ و تصویر آنها به سرعت از بین می‌رود. ذکر این نکته لازم است که رنگ‌هایی که در بافت فرش‌های چاپی به کار برده می‌شوند معمولا بسیار ماندگار و باکیفیت هستند، به صورتی که معمولا با شست و شو و تمیز کردن هم از بین نمی‌روند.

مهمترین مزیت روش چاپی این است که محدودیتی در بافت این فرش‌ها وجود ندارد؛ یعنی شما هر طرح و عکسی را که بدهید، کارخانه آن را در سایزی که دلخواه شما باشد، می‌بافد. پس در بافت این فرش‌ها بر خلاف فرش‌های بافت، محدودیت سایز نیست.

نحوه سفارش فرش چاپی

مجموعه فرش افرند یکی از ارائه کنندگان انواع فرش‌ ماشینی و فرش چاپی در کشور است. فرش افرند می‌تواند هر طرح و تصویری که مد نظر دارید را با جزئیات کامل به فرش تولید کند. فرقی ندارد تصویر مد نظر شما چهره و پرتره باشد یا منظره و سایر تصاویر پیچیده؛ فرش افرند تصویر مورد نظر شما را در سریع‌ترین زمان و بهترین کیفیت به فرش تبدیل خواهد کرد. فرش‌های چاپی و کلاریس این برند از بهترین الیاف و رنگ‌هایی ماندگار و مقاوم در برابر شست و شو بافته می شوند.

لازم به ذکر است که این مجموعه در حال حاضر برای تبدیل عکس به فرش با سازمان‌ها، مدارس، مراکز پیش دبستانی و مهد کودک‌ها همکاری خوبی دارد. جهت دریافت اطلاعات کامل‌تر، می‌توانید با شماره 09134197610 ( در تمامی پیام رسان‌ها) تماس حاصل فرمائید یا به پشتیبان سایت پیام دهید.

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *