راهنمای خرید فرش, مقالات افرند

انتخاب فرش ماشینی بر اساس طرح و سایز

انتخاب فرش ماشینی

فرش ماشینی یکی از عوامل تاثیرگذاری است که می تواند نقش به سزایی در زیبایی دکوراسیون منزل داشته باشد . زیبایی ظاهری فرش ملاک مهمی برای انتخاب آن است ولی  فاکتورهای دیگری هم وجود دارد که باید در هنگام خرید به آن‌ها دقت کنید . در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه انتخاب فرش ماشینی مناسب دکوراسیون به همراه موارد ضروری دیگر صحبت و نکاتی در مورد آن برای شما بازگو کنیم.

انتخاب فرش ماشینی بر اساس طرح

برای انتخاب فرش ماشینی ابتدا به چیدمان منزل خود توجه کنید . به طور معمول در دکوراسیون از سبک های کلاسیک ، مدرن و یا تلفیقی از این دو استفاده می شود.

فرش کلاسیک

منظور از واژه فرش کلاسیک محصولاتی با طرح ها و نگاره های سنتی و قدیمی هستند . ویژگی این طرح و نقشه ها سنتی و اصیل بودن آنها و در عین حال داشتن رنگ‌هایی ملایم ، آرامش بخش و شاداب است که برای دکوراسیون‌های رسمی  و کلاسیک بکار گرفته می‌شوند.

فرش‌های کلاسیک از آن دسته فرش‌های پر طرفداری هستند که هیچ گاه قدیمی نمی‌شوند و در هر دکوراسیونی می‌توان آن ها را استفاده کرد . با وجود تنوع زیاد، ویژگی‌هایی در میان همه این فرش‌ها مشترک است . اکثرا نقشه‌هایی شلوغ با ریزه کاری فروان دارند  که در سراسر فرش پراکنده شده‌اند. این فرش‌ها که اصولا از حاشیه و الگوهای خاصی پیروی می‌کنند، با تنوع در رنگ و طرح توانسته‌اند با هر فضایی هماهنگ شوند ، نکته مهم این است که چطور می‌توان این فرش‌ها را درست و اصولی در دکوراسیون به کار برد.

مهم ترین نکته در خرید فرش ماشینی کلاسیک دقت به رنگ مناسب با دکوراسیون است، که می‌تواند ترکیبی از چند رنگ نزدیک به هم باشد و در اجزایی مانند فرش، پرده و مبلمان خود را نشان دهد. فرش ماشینی کلاسیک تنوع بالایی در رنگ دارد و به همین دلیل در دکوراسیون به عنوان عاملی قدرتمند ظاهر می شود.

از فرش ماشینی کلاسیک می توان در دکوراسیون مدرن و ساده نیز استفاده کرد .برای فضاهایی که ظاهری مدرن و دکوراسیون ساده ای دارند فرش کلاسیک با رنگهای روشن مانند کرم، سفید، خاکستری و غالبا طرح های خلوت مناسب تر است. فرش ماشینی با طرح‌هایی مانند افشان و خشتی برای این دکوراسیون‌ها مناسب تر است. اگر بخواهیم فرش کلاسیک را دریک جمله توصیف کنیم باید بگوییم  این نوع  فرش به دکوراسیون حالتی با وقار و سنگین می بخشد .

فرش مدرن یا فانتزی

امروزه اکثر سلیقه‌ها به سمت مدرن شدن پیش می‌رود و می توان گفت یکی از دغدغه‌های بزرگ برای دکوراسیون‌های مدرن انتخاب فرش مناسب است. انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون مدرن می‌تواند مانند قلب یک دکوراسیون عمل کند. فرش وینتیج گزینه بسیار خوبی برای دکوراسیون‌های مدرن شما هستند. فرش فانتزی علاوه بر سادگی، دارای رنگ‌های لایت و همچنین طرح غیر قرینه هستند که بهترین انتخاب برای دکوراسیون های بروز و مدرن شما می‌باشند.

اگر جزو کسانی هستید که از دکورهای خلوت و سرد حس آرامش می‌گیرید به شما پیشنهاد می‌کنیم که فرش پتینه را انتخاب کنید. فرش های پتینه با جنس اکریلیک بیشتر مناسب سالن‌های پذیرایی و پتینه‎هایی با جنس های پلی استر و پلی پروپیلن مناسب اتاق خواب و آشپزخانه ها هستند.

انتخاب فرش ماشینی

انتخاب فرش ماشینی مناسب بر اساس سایز

انتخاب فرش ماشینی با سایز و اندازه درست موجب می‌شود  فضای شما زیباتر و شکیل تر به نظر برسد و همچنین به بزرگتر یا کوچکتر نشان دادن فضا کمک کند و در ضمن بین چیدمان مبلمان و لوازم خانه هماهنگی بیشتری ایجاد شود. اما چطور یک فرش با ابعاد مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب سایز مناسب فرش برای سالن پذیرایی

سالن پذیرایی یکی از مهم ترین بخش های خانه است، انتخاب سایز مناسب فرش در این فضا می‌تواند روی چیدمان مبلمان و همچنین بزرگ تر به نظر رسیدن آن تأثیر زیادی بگذارد. قبل از هر چیزی شما باید فرش پذیرایی را در اندازه‌ای انتخاب کنید که بتوانید مبلمان را در محدوده فرش قرار دهید.

اگر فضای پذیرایی شما کوچک است، می توانید از فرش ۶ متری استفاده کنید . برای فضا‌های بزرگ نیز باید فرش را طوری انتخاب نمایید که پایه‌های جلوی مبل روی فرش قرار نگیرند و فرش شما زیر مبل نرود. برای این فضاها فرش 9 متری و فرش 12 متری گزینه های مناسب‌تری هستند. توجه داشته باشید که استفاده از فرش‌های کوچک برای فضاهایی با اندازه و متراژ بزرگ  مناسب نیست و جلوه نامناسبی به آن می دهد.

انتخاب سایز مناسب فرش برای اتاق خواب

انتخاب فرش اتاق‌ خواب یکی از نکات مهم فرش برای دکوراسیون است که سبب ایجاد گرمی و آرامش بیشتر در آن می شود. معمولاً انتخاب سایز فرش اتاق خواب به اندازه اتاق شما وابسته است. بهتر است فرش شما  به هیچ عنوان زیر تخت قرار نگیرد.

معمولاً فرش ۴ متری و۶ متری برای اتاق خواب گزینه مناسبی هستند، اما امروزه در همه اتاق خواب ها امکان قرار دادن این اندازه فرش نیست.  در این شرایط می توانید از فرش های کوچک و انواع قالیچه های متناسب با اندازه اتاق خود استفاده کنید. برای اتاق خواب کودک و نوزاد نیز بهتر است حتماً از یک فرش برای وسط اتاق و با فاصله از تخت خواب استفاده کنید تا کودک بتواند به راحتی در این فضا بازی کند.

انتخاب سایز مناسب فرش برای آشپزخانه

فرش آشپزخانه را طوری انتخاب کنید که کل فضا را پوشش دهد و حدود ۱۰ سانتی متر با کابینت فاصله داشته باشد. اگر دوست دارید یک فرش کوچک تر در آشپزخانه قرار دهید، می توانید از یک فرش دایره استفاده کنید.


اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *