دکوراسیون, راهنمای خرید فرش

فرش اتاق خواب ، نکات طلایی بهترین فرش اتاق خواب

فرش اتاق خواب

انتخاب فرش اتاق‌ خواب یکی از نکات مهم طراحی و دکوراسیون منزل است. اتاق خواب جایی است که روزهایمان را از آن جا شروع می‌کنیم و در آن به پایان می‌رسانیم. انتخاب فرش مناسب قطعا می‌تواند زیبایی اتاق‌ خواب را ارتقا دهد ودرعین‌حال حس راحتی، گرما و تجمل را به فرد منتقل کند. زیبایی اتاق ‌خواب را نباید نادیده گرفت؛ مانند هرکدام از اتاق‌های خانه شما، طراحی اتاق‌ خواب نیز از کف‌ها شروع می‌شود. آیا این تجربه را داشته اید که به الیاف فرش اتاق خود حساسیت داشته باشید؟ برخی از الیاف موجود در فرش‌ها حساسیت‌زا هستند که باید قبل از خرید، تحقیقات کاملی انجام دهید تا بتوانید از بین پربازدیدترین فرش ماشینی انتخاب مطمنی داشته باشید. در این مقاله در مورد معیارهای مناسب برای انتخاب بهترین فرش اتاق‌ خواب صحبت خواهیم کرد.

چرا باید فرش اتاق‌ خواب داشته باشیم؟

اتاق‌ خواب باید محیطی دنج برای خواب و استراحت باشد. همه این تجربه را داشته‌ایم که هنگامی که از تختخواب پایین می‌آییم پایمان بر روی سطح سرد زمین قرار گیرد. این موضوع حس نامطلوبی را به فرد منتقل می‌کند. استفاده از فرش باعث گرمابخشی به اتاق به خصوص در فصول سرد خواهد شد. فرش‌ها نقش مؤثری در کاهش و کنترل صدای پاها و لرزش‌ دارند. به عبارتی به‌عنوان عایق صدا عمل می‌کنند. جذب صدا می‌تواند به فرد کمک کند تا در طول شب با آرامش بخوابد. استفاده از فرش در اتاق باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود؛ زیرا به‌عنوان عایق عمل کرده و باعث جلوگیری از هدر رفته گرما می شود.

برای کاهش خطراتی مانند سر خوردن یا سقوط وسایل بر روی زمین، در اتاق‌ها فرش پهن می‌کنند. فرش‌هایی که در اتاق قراردارند از فرد محافظت می‌کنند و می‌توانند احتمال آسیب‌دیدگی را به حداقل برسانند. همچنین یک نوع کف‌پوش مناسب برای سالمندان هستند.


فرش دایرهفرش 9 متری
بیشتر بدانید…

اندازه استاندارد فرش اتاق خواب

هنگام خرید بهترین فرش اتاق خواب خود این سؤال به ذهنمان خطور می‌کند فرشی که می‌خواهیم برای اتاق خود بخریم چه اندازه‌ باشد؟ یا اینکه دغدغه این را داریم که فرش را در کدام قسمت اتاق‌ خواب پهن کنیم. اشتباه رایجی که حین خرید فرش ماشینی صورت می‌گیرد این است که فرش‌هایی که در اتاق پهن می‌شوند معمولاً خیلی کوچک‌تر از سایز اتاق‌ خواب هستند. این اشتباه باعث می‌شود که فرش در فضای بزرگ اتاق خیلی به چشم نیاید. یا اینکه سایز فرش آن‌قدر زیاد باشد که به دیوارها بچسبد. برای مثال فرش‌اتاق‌های بزرگ را باید طوری انتخاب کنیم که حدود 20 سانتی‌متر از دیوار فاصله داشته باشد. همچنین فاصله فرش در اتاق‌های کوچک باید حدود 12 سانتی‌متر باشد.

این تصور اشتباه است که در اتاق‌های کوچک حتماً باید فرش‌های کوچک پهن کرد. هیچ محدودیتی ندارد و شما می‌توانید فرشی بزرگ را در اتاق خود پهن کنید، فقط باید به فاصله استاندارد بین فرش و دیوار توجه کنید! یکی از نکات مهمی که در فرش اتاق‌ خواب باید به آن توجه کنید این است که فرش طوری پهن شود که مانع باز و بسته‌شدن درب اتاق نشود.

بهترین فرش اتاق خواب

فرش اتاق خواب چه رنگی باشد

انتخاب درست رنگ زمینه فرش، حس آرامش‌ به فرد می‌دهد.رنگ‌های خنثی مانند برنز، قهوه‌ای یا خاکستری، پیشنهادی مناسب برای فرش هستند؛ زیرا تقریباً با هر رنگ دیوار یا دکوری هماهنگ می‌شوند؛ اما بهتر است که از رنگ‌های بسیار روشن مانند سفید یا بژ استفاده نکنید؛ زیرا به‌راحتی کثیف می‌شوند. اصلاً نگران استفاده از فرشی رنگارنگ در اتاق‌ خواب خود نشوید. استفاده از فرش‌هایی با سایه‌هایی از رنگ آبی، سبز یا قرمز همراه با دیوارهای رنگ روشن جذابیت بصری می بخشد و بعد خاصی به اتاق اضافه می‌کند.

یک فرش طرح‌دار ظریف که دارای دو یا چند رنگ است نیز می‌تواند اتاق‌ خواب ساده و خنثی را جذاب‌تر کند و به آن رنگ و لعاب دهد؛ اما از انتخاب فرش‌هایی با رنگ‌های جیغ و الگوهای شلوغ برای اتاق‌ خواب دوری کنید؛ زیرا این رنگ‌ها و طرح‌ها برای اتاق‌ خواب بیش‌ از حد محرک هستند و آرام‌بخش نخواهند بود.

جنس فرش اتاق خواب

وقتی صحبت از الیاف به‌کاررفته در فرش می‌شود، می‌توانید الیاف طبیعی یا مصنوعی را انتخاب کنید. پشم یک گزینه ایده‌آل برای فرش اتاق‌ خواب است؛ زیرا حسی نرم و لوکس دارد. بااین‌حال، پرهزینه‌ترین نوع فرش است. فرش‌ها با الیاف مصنوعی معمولاً مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند، بنابراین اگر اتاق‌ خواب بزرگی دارید، ممکن است گزینه بهتری برای خرید باشند.

هنگام خرید فرش حتماً به جنس آن و الیافی که در آن به کار رفته توجه کنید. در اتاق‌ خواب، فرش باید تاحدامکان نرم و راحت باشد؛ بنابراین انتخاب فرشی با بافت و الیاف مناسب بسیار ضروری است. فرش‌های آکریلیک هیت ست شده یکی از بهترین پیشنهادها برای خرید بهترین فرش ماشینی هستند. فرش‌های پلی‌استر و BCF نیز جزو پرفروش‌ترین فرش‌های بازار هستند و در اتاق‌ خواب نیز از آنها استفاده می‌شود، همچنین اگر از آلرژی یا آسم رنج می‌برید، آن‌ها انتخابی ایده‌آل برای فرش اتاق‌ خواب شما هستند. فرش‌هایBCF در مقایسه با موارد قبل قیمت پایین‌تری دارند. هنگام خرید انواع فرش ماشینی برای اتاق‌ خواب خود یا فرزندانتان بهتر است به جنس الیاف به‌کاررفته در فرش توجه کنید.

توجه به سبک دکوراسیون اتاق خواب

قبل از انتخاب و خرید بهترین فرش اتاق‌ خواب باید به یک سری نکات توجه کنید. مثلاً اگر در چیدمان اتاق‌ خواب خود از سبک خاصی پیروی می‌کنید، باید فرشی را انتخاب کنید که به‌خوبی با طرح موجود مطابقت داشته باشد؛ یعنی با بقیه دکوراسیون اتاق‌ خواب هماهنگ باشد. اگر اتاق‌ خواب ترکیبی از سبک‌های مختلف باشد، انواع فرش‌های متنوع‌تری با آن هماهنگ می‌شود.

فرش اتاق خواب

توجه به زیبایی و راحتی فرش

اکثر فرش‌ها در مقایسه با سایر  کف‌پوش ها، راحتی بیشتری در زیر پا ایجاد می‌کنند. به‌طورکلی فرش‌ها هم ازنظر فیزیکی و هم ازنظر بصری به اتاق خواب گرما می‌بخشند. وقتی صبح از رختخواب بیرون می‌آیید و به یک اتاق خنک پا می گذارید، هیچ‌چیز به‌اندازه یک فرش زیبا و راحت برای شما لذت‌بخش نخواهد بود. فرش‌ها دارای طیف وسیعی از ضخامت، شانه، تراکم و الیاف هستند که می‌تواند بر زیبایی و راحتی آنها تأثیر بگذارد.

توجه به قیمت فرش

قیمت فرش ماشینی بسیار متنوع است، بنابراین قبل از خرید باید بودجه‌ای را در نظر بگیرید و بدانید به دنبال چه فرشی و با چه قیمتی هستید. مواد و الیاف مورداستفاده، نوع بافت، شانه، تراکم، طرح ، شرکت سازنده و عوامل دیگر همگی می‌توانند بر هزینه کلی آن تأثیر بگذارند.

توجه به نکات زیست‌محیطی در انتخاب فرش

امروزه بر تعداد افرادی که به محیط‌ زیست و سلامت آن توجه می‌کنندافزوده‌شده است. خرید فرشی که سازگارتر با محیط‌ زیست باشد برای حفظ طبیعت حیاتی است. هنگام مواجه با جدیدترین فرش ماشینی‌ که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود، باید به این نکته دقت کنیم که آیا این فرش ازنظر الیاف و یا پروسه تولید، دوستدار محیط‌ زیست هست یا نه؟

نکات طلایی "فرش اتاق خواب "

  • توجه به جنس الیاف موجود در فرش.
  • توجه به رنگ بندی فرش و هماهنگی آن با دکوراسیون.
  • توجه به اندازه فرش و تناسب آن با اندازه اتاق خواب.
  • نمونه ای از بهترین فرش اتاق خواب فروشگاه فرش افرند

    اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *