راهنمای خرید فرش

قیمت فرش 9 متری ، بهترین فرش 9 متری کدام است؟

انتخاب و خرید فرش ماشینی در ابعادی استاندارد که دقیقاً مناسب فضای اتاق باشد یکی از نکات مهم در دکوراسیون منزل است. خرید غیراصولی فرش، چه دستباف و چه ماشینی می‌تواند ظاهر و چیدمان منزل ما را نازیبا کند. برعکس، انتخاب فرش مناسب جلوه، زیبایی و هماهنگی خاصی در منزل ایجاد می‌کند. آیا شما نیز دغدغه خرید فرشی در ابعاد استاندارد را دارید؟ پس تا پایان مقاله با ما باشید. زیرا در این مقاله درباره یکی از کاربردی‌ترین فرش‌ها یعنی فرش 9 متری ، مزایا و کاربردهای آن صحبت خواهیم کرد.

فرش ماشینی 9 متری چیست؟

شکل هندسی معمول انواع فرش ماشینی و فرش دستباف مستطیلی است. توجه داشته باشید که ابعاد معمول را گفتیم وگرنه همین‌ الان طرح‌های دایره‌ای، مربعی، شش‌ضلعی و غیره نیز در بازار یافت می‌شوند. اما در مقایسه با فرش‌های مستطیلی، گستردگی کم‌تری دارند. اندازه‌های استاندارد فرش دستباف و ماشینی صورت زیر می‌باشد، البته سایزهای کوچک‌تر نیز وجود دارد که معمولاً به‌عنوان قالیچه شناخته می‌شوند.

فرش 12 متری 3 متر در 4 متر
فرش 9 متری2.5 متر در 3.5 متر
فرش 6 متری2 متر در 3 متر
فرش 4 متری 2.25 متر در 1.5 متر
ابعاد استاندارد فرش ماشینی
فرش 9 متری

اندازه دقیق فرش 9 متری

فرش 9 متری جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین فرش‌های بازار از نظر متراژ محسوب می‌شود. علی‌رغم تصور عموم مردم سایز این فرش‌ها 3*3 متر نیست، بلکه معمولاً 2.5 در 3.5 است که حدود 8.75 متر می‌شود. پس  اندازه دقیق آن 9 متر کامل نیست و اصطلاحا ً به آن فرش 9 متری می‌گویند. آگاهی از این موضوع بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا باعث جلوگیری از بروز مشکلات مختلف برای خریداران و فروشندگان می‌شود.


فرش دستبافگلیم ماشینیفرش کلاسیکفرش پتینهگبه ماشینی
فرش‌های 9 متری فروشگاه فرش افرند

قیمت فرش 9 متری

همه تصور می‌کنند که به دلیل پایین بودن متراژ این فرش، قیمت آن نیز باید از سایر فرش‌ها پایین‌تر باشد. معمولاً این فرش‌ها قیمت بالاتری در مقایسه با متراژ خود دارند. دلیل آن این است که دستگاه‌های بافت فرش ماشینی فاقد قابلیت بافت فرش با عرض زیر سه متر هستند؛ بنابراین نیم از فرش اضافی بافته می‌شود. برای رفع این مشکل و جبران خسارت هزینه مربوط به قسمت اضافی، شرکت‌ها در فرایند قیمت‌گذاری، قیمت این قسمت اضافی را نیز لحاظ می‌کنند.

همچنین قیمت فرش ماشینی 9 متری متأثر از جنس و کیفیت الیاف، تراکم و شانه و غیره نیز است و قیمت آن کمتر از فرش 12 متری می‌باشد.

انواع فرش 9 متری

از نظر تراکم و شانه فرش ماشینی 9 متری در انواع متنوعی وجود دارد. این فرش‌ها در شانه‌ها و تراکم‌های مختلفی تولید می‌شوند. از فرش ماشینی 9 متری 700 شانه گرفته تا 1200 شانه. فرش ماشینی نه متری 1200 شانه یکی از پرطرف‌دارترین و مرغوب‌ترین فرش‌ها است. همچنین فرش‌های نه متری 1200 شانه با تراکم 4500 نیز جز محبوب‌ترین فرش‌های این دسته قرار دارد. با افزایش زندگی در آپارتمان‌های نقلی و کوچک، افراد تمایل بیشتری به خرید فرش‌های کوچک دارند که رایج‌ترین آنها فرش با متراژ 9 متر است.

همچنین این فرش‌ها را معمولاً با نخ اکریلیک هیت ست شده می‌بافند. استفاده از این الیاف به دلیل استحکام بالا، لطافت و نرمی و همچنین عمر بالا است. بنابراین قیمت فرش‌هایی که با این الیاف تولید می‌شوند بالاتر از فرش‌های بافته شده از سایر الیاف ارزان هستند.  فرش‌هایی با متراژ 9 متر در انواع مختلفی مانند سنتی و کلاسیک، مدرن، گلیم، گبه، فانتزی و غیره موجود هستند.

فرش ماشینی 9 متری

مزایای فرش‌ 9 متری

این فرش‌ها مزایای زیادی دارند و از نظر فروش، با فرش‌های 12 متری در رقابت بالایی هستند. یکی از دلایل افزایش محبوبیت فرش‌هایی با متراژ نه متر، افزایش تمایل افراد به پیروی از سبک دکوراسیون مدرن است. ابعاد فرش‌ ماشینی 9 متری باعث می‌شود که اکثر افراد از آن‌ها برای فضاهای با اندازه‌های کوچک و بزرگ و همچنین فضاهای اداری و فروشگاهی استفاده کنند.

فرش ماشینی 9 متری به‌راحتی با انواع سبک‌های دکوراسیون، اعم از مدرن، فانتزی و سنتی و همچنین انواع مبلمان و وسایل منزل هماهنگ و منطبق می‌شود. به کمک این فرش‌ها، هال و پذیرایی‌های کوچک بزرگ‌تر دیده می‌شوند. از فرش‌های نه متری برای فضاها و اتاق‌هایی که اندازه‌های غیرمعمول دارند استفاده می‌شود. قرارگیری این فرش‌ها در چنین فضاهایی باعث چیدمان بهینه‌تر خواهد شد. همچنین برای منازلی که چیدمان و دکوراسیون خلوتی دارند بسیار مناسب است.

نکات مهم فرش 9 متری

  • فرش 9 متری بر خلاف تصور همه دارای طول و عرض 3 متر نیست!
  • طول و عرض این فرش دو و نیم متر در سه و نیم متر است.
  • قیمت آن نیز مانند قیمت فرش 12 متری تحت‌تأثیر عوامل مختلفی است.
  • برای منازل کوچک، دکوراسیون مدرن، مینیمال و حتی سنتی می‌توان از آنها استفاده کرد.
  • باید و نباید استفاده از فرش‌هایی با متراژ 9 متر

    همان‌طور که در بالا نیز ذکر کردیم، این فرش‌ها به‌خاطر ابعادی که دارند بسیار مناسب منازل نقلی و آپارتمانی هستند. به‌راحتی می‌توان از آن برای دکوراسیون سالن پذیرایی‌هایی که متراژ کوچک دارند استفاده کرد. البته به‌شرط آن که نکات زیر رعایت شود.

    • هنگام انتخاب فرش به متراژ اتاق، محل قرارگیری سایر وسایل و ابعاد فرش نه متری توجه کنید.
    • در انتخاب فرش حتماً به سبک دکوراسیون، چیدمان و رنگ‌بندی سایر اجزا منزل توجه کنید.
    • در فضاهایی مانند اتاق‌خواب، پذیرایی یا اتاق نشیمن حتماً به محل قرارگیری فرش دقت کنید.
    • هنگام خرید فرش ماشینی 9 متری به الیاف مورداستفاده در فرش دقت کنید. مخصوصاً برای فرش اتاق‌خواب بهتر است از الیاف مرغوب استفاده شود.
    • هنگام خرید فرش‌هایی با متراژ نه متر باید به بودجه و سایر شرایط خود توجه کنید.
    • یکی از نکات مهم این است که خرید مبلمان قبل از خرید فرش صورت گیرد؛ زیرا فرش باید کاملاً متناسب با ظاهر مبل انتخاب شود.
    • از فرش‌هایی که اتاق را کاملاً می‌پوشاند استفاده نکنید.
    • در چیدمان مدرن بخش اعظم اتاق بدون فرش است و فقط قسمت کوچکی از فضا دارای فرش است. ولی در چیدمان سنتی اکثر فضا دارای فرش است و فقط چند سانتی‌‍متر بین فرش تا لبه دیوار خالی است.
    • در خانواده‌هایی که دارای کودک هستند، فرش‌ها باید دارای رنگ‌های تیره‌تر و همچنین قابل شست‌و‌شو باشند.

    جدیدترین فرش‌ ماشینی 9 متری فروشگاه فرش افرند

    اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *