راهنمای خرید فرش, فرش آشپزخانه, فرش پتینه, فرش دستباف, فرش فانتزی و تزئینی, فرش کودک, فرش ماشینی, گبه ماشینی

قیمت فرش 12 متری ، معرفی بهترین فرش 12 متری

فرش مشاینی 12 متری

همیشه قیمت فرش ماشینی برای خریداران فاکتور مهمی بوده است. یکی از پرکاربردترین و پرفروش‌ترین فرش‌ ماشینی، فرش 12 متری است. فرش 12 متری از نظر سایز، بزرگ‌ترین اندازه‌ها را در میان فرش‌ ماشینی خانگی داراست. بیشترین کاربرد این فرش معمولاً در قسمت پذیرایی منازل و فضاهای بزرگ است. اتاق پذیرایی به‌خاطر اینکه بیشتر در معرض دید و رفت‌وآمد قرار دارد و همچنین بزرگ‌ترین قسمت منزل است نیازمند استفاده از فرش‌های 12 متری است. این فرش‌ها معمولاً از نظر تراکم، شانه و جنس نخ خاب باهم تفاوت دارند بنابراین قیمت آنها نیز با هم متفاوت است. آیا شما هم طرف‌دار خرید این نوع فرش هستید؟ در این مقاله سعی داریم در مورد قیمت فرش 12 متری و معیارهای آن بیشتر صحبت کنیم تا شما بتوانید بهترین فرش ماشینی را انتخاب کنید. پس تا پایان مقاله با ما باشید.

مزایای فرش 12 متری

طول و عرض این فرش‌ها 4 در 3 متر و مستطیل شکل است. کاربرد آنها در منازلی است که معمولاً دارای سالن پذیرایی بزرگ و پهن هستند. البته از نظر چیدمان استاندارد و اصولی،  بهتر است فاصله فرش با دیوار حدوداً 45 سانتی‌متر باشد. همچنین این فرش شانه‌ها و تراکم‌های مختلفی را داراست بنابراین شما می‌توانید بر اساس اینکه فرش را برای کدام قسمت منزل خود انتخاب می‌کنید فرش 700 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه را انتخاب نمایید. امروزه فرش‎‌های 12 متری در طرح‌های بسیار متنوعی اعم از طرح و نقش‌های سنتی و کلاسیک و حتی طرح‌های مینیمال و مدرن یافت می‌شوند؛ بنابراین با توجه‌ به ویژگی‌هایی که ذکر کردیم، قیمت فرش ماشینی 12 متری به معیارهای زیادی بستگی دارد که در مورد آنها صحبت می‌کنیم.


قیمت فرش 12 متری 700 شانهقیمت فرش 12 متری 1200 شانهقیمت فرش ماشینی 12 متری 1500 شانهفرش ماشینی ارزان
از قیمت فرش ماشینی 12 متری بیشتر بدانید

تأثیر شانه و تراکم بر قیمت فرش

به تعداد ریشه‌ها و یا گره‌های موجود در هر مترمربع از عرض فرش، شانه می‌گویند. یکی از معیارهایی که مستقیماً بر روی فرایند قیمت‌گذاری فرش اثر‌گذار است، تعداد شانه آن است. همچنین تراکم فرش به معنای تراکم طولی تعداد ریشه‌ها و گره‌ها در هر مترمربع از طول فرش است. در حال حاضر متداول‌ترین و پرطرف‌دارترین فرش‌های 12 متری بازار 1200 شانه هستند.

همچنین در مقاله‌های قبل هم آموختید که هرچقدر تعداد شانه فرش بیشتر باشد به همان میزان شباهت آن به فرش‌های دستبافت بیشتر می‌شود و فرش زیباتر است. شانه و تراکم بالا در یک فرش باعث افزایش جزئیات در طرح‌، رنگ‌ و همچنین افزایش استحکام و طول عمر آن می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که این‌گونه فرش‌ها در قیاس با فرش‌های 700 شانه لطیف‌تر هستند. باید بگوییم که در بازار ایران فرش‌ 1200 شانه با تراکم 3600 یکی از بهترین و زیباترین فرش‌ها است.

قیمت فرش 12 متری

اثر جنس نخ بر قیمت فرش 12 متری

الیاف مرسوم و معمولی که برای بافت فرش 12 متری از آنها استفاده می‌شود. پشم، اکریلیک، پلی‌استر و BCF است. این الیاف از نظر کیفیت، لطافت، حفظ گرما و در نتیجه قیمت باهم متفاوت هستند. بهترین و گران‌ترین فرش، فرش صددرصد اکریلیک است زیرا الیاف اکریلیک ضد حساسیت، مقاوم در برابر بیدزدگی و حشرات، قابل شست‎‌وشو هستند. همچنین فرش اکریلیک در برابر حرارت زیاد مقاوم هستند، دارای قابلیت رنگ‌پذیری بالایی هستند، از نظر وزنی سبک بوده و عایق دما هستند. البته الیاف اکریلیک نیز دارای کیفیت‌ و قیمت‌های متفاوتی هستند. همچنین قیمت فرش 12 متری متأثر از درصد به‌کارگیری الیاف اکریلیک در فرش است.

قاعدتاً فرش 12 متری 100% اکریلیک در مقایسه با فرشی که فقط قسمتی از آن اکریلیک است گران‌تر است. فرش‌هایی که با الیاف پشمی بافته می‌شوند نیز تقریباً با ارزش‌تر و گران‌تر هستند. فرش‌هایی که از جنس پلی‌استر هستند از نظر قیمتی ارزان‌تر از فرش‌های اکریلیک و یا پشمی هستند. فرش پلی‌استر دارای رنگ‌پذیری، نقش و نگارها و رنگ‌بندی متنوع و زیبایی هست. میزان پرزدهی آن بسیار ناچیز و حتی در حد صفر است و جذب رطوبت بسیار کمی دارد. پلی‌استر قیمت مناسب و اقتصادی‌ای دارد ولی از فرش‌های BCF گران‌تر هستند. 

قیمت فرش 12 متری با نخ اکریلیک هیت ست شده گران‌تر از نخ پلی استر می‌باشد.

چه فرش ماشینی بخریمجنس نخ پلی استرابعاد فرش ماشینیفرش بامبو
از نخ فرش ماشینی 12 متری بیشتر بدانید

مقایسه قیمتی فرش کلاسیک و مدرن

امروزه تنوع فرش‌های 12 متری بسیار بالا رفته است. از طرح کلاسیک گرفته تا فرش‌های جدید، فرش ماشینی فانتزی، مدرن و مینیمال. شما با هر سلیقه و طرف‌دار هر سبک که باشید، به‌راحتی می‌توانید فرش دلخواهتان را خریداری کنید. قیمت‌ فرش‌های دستبافت در مقایسه با سایر فرش‌ها بیشتر است. اگر که به دنبال خرید فرشی هستید که از نظر ظاهری شبیه فرش دستبافت باشد ولی قیمت بالایی نداشته باشد، می‌توانید فرش‌های ماشینی 12 متری طرح کلاسیک را خریداری کنید

امروزه فرش پتینه طرفداران زیادی دارد و کسانی که پیرو سبک مینیمال و ساده هستند بیشتر از این فرش‌ها استقبال می‌کنند. برای مثال  قیمت فرش پتینه‌ای که از اکریلیک تهیه می‌شود نسبت به بقیه کمی بیشتر است. لازم به ذکر است فرش‌های پتینه‌ای که از الیافی غیر از اکریلیک تولید می‌شوند، پس بهتر است در آشپزخانه یا اتاق‌ها استفاده شود. اگر طرفدار فرش‌های دستبافت و آنتیک هستید ولی با این‌حال بودجه لازم برای خرید آنها را ندارید ما به شما فرش‌های پتینه را معرفی می‌کنیم. که از نظر قیمتی بسیار مناسب هستند.

یکی دیگر از انواع فرش‌های پرفروش، فرش گبه‌ای است قیمت این فرش گبه‌ای یسیار اقتصادی و ارزان است. اگر به دنبال پیروی از سبک مدرن و فانتزی هستید ولی با این‌حال از نقوش و طرح‌های سنتی و عشایری نیز لذت می‌برید، ما به شما فرش گبه‌ای را معرفی می‌کنیم.

نتیجه‌گیری

جهت خرید فرش ماشینی 12 متری باید به پارامترهایی توجه کنیم. فرش‌های 12 متری از نظر جنس الیافی که در آن‌ها به‌کاررفته و تراکم و شانه دارای قیمت‌های مختلفی هستند. برای مثال فرش 12 متری 1200 شانه از فرش 1500 شانه ارزان‌تر و از فرش 700 شانه گران‌تر است. دومین معیار جنس الیاف است. همان‌طور که گفتیم الیاف اکریلیک و پشمی گران‌ترین و الیاف پلی‌استر قیمت متوسط و الیاف BCF ارزان‌ترین الیاف هستند. در فرش 1200 شانه با تراکم 3600 و الیاف صد‌درصد اکریلیک جزو گران‌ترین و مرغوب‌ترین فرش هاست. این فرش می تواند بعنوان فرش اتاق خواب استفاده شود.

از دلایل خرید از فروشگاه فرش افرند، علاوه بر تنوع، رنگ و کیفیت، قیمت فرش ماشینی می باشد، با توجه به اینکه فرش‌ها مستقیما از کارخانه وارد فروشگاه می‌شوند با قیمت بسیار مناسبی به‌دست مشتریان عزیز می‌رسد. همچنین شرایط خرید اقساطی فرش از فروشگاه افرند باعث شده که مشتریان عزیز خرید راحت‌تری داشته باشند، جهت اگاهی از نحوه خرید اقساطی با شماره تلفن ۰۳۱۳۶۲۴۹۹۵۱ یا ۰۹۱۰۲۹۱۶۰۰۸ تماس حاصل فرمایید، همچنین جهت خرید اینترنتی فرش ماشینی از وب‌سایت افرند دیدن فرمائید.

نمونه فرش فروشگاه فرش افرند

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *