راهنمای خرید فرش, فرش ماشینی, مقالات افرند

فرش ارزان قیمت و با کیفیت بخریم

فرش ارزان

فرش از قدیم تا به امروز یکی از عناصر مهم در دکوراسیون خانه ایرانی ها بوده است. یک فرش زیبا و چشم نواز میتواند به دکوراسیون منزل شما جلوه خاصی دهد. امروزه فرش ماشینی ارزان را تقریبا می توان در هر خانه ای یافت. تنوع رنگ و طرح در انواع فرش ماشینی در کنار قیمت مناسب‌تر نسبت به فرش های دست‌باف باعث شده این گونه فرش ها مورد استقبال بیشتری قرار گیرد. با توجه به شرایط اقتصادی موجود، فرش نیز مانند همه کالاهای مصرفی گران شده است و از طرفی به خاطر اینکه یکی از مهم ترین اجزای منزل است، خرید آن از ضروریات است . همان طور که می دانید فرش ها قیمت های متفاوتی دارند و شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که دلیل این همه اختلاف قیمت در چیست ؟ اگر شما به دنبال خرید فرش ارزان و قیمت مناسب هستید، در این مقاله راه کار های خرید فرش ماشینی ارزان و با کیفیت و همینطور علت ارزانی برخی فرش ها را توضیح خواهیم داد.

دلایل ارزان بودن بعضی از فرش‌ها

یک قاعده کلی در بین مردم وجود دارد که اجناس گران تر از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. در فرش ماشینی عوامل مختلفی بر قیمت فرش تاثیر گذار است ؛ مانند جنس نخ ، شانه و تراکم، برند و رنگ و طرح، که در ادامه هر کدام از این موارد را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

قیمت فرش 500 شانه ارزان

فرش ماشینی 12 متری ارزان 6.000.000 تومان
فرش ماشینی 9 متری ارزان 5.000.000 تومان
فرش ماشینی 6 متری ارزان 4.500.000 تومان
فرش ماشینی 4 متری ارزان 2.500.000 تومان

قیمت فرش 700 شانه ارزان

فرش ماشینی 12 متری ارزان 8.000.000 تومان
فرش ماشینی 9 متری ارزان 6.000.000 تومان
فرش ماشینی 6 متری ارزان 4.500.000 تومان
فرش ماشینی 4 متری ارزان 2.500.000 تومان

کیفیت فرش  

بیشترین عامل تاثیرگذار در قیمت فرش ماشینی، جنس نخ آن است و مهم ترین عامل درطول عمر و کیفیت فرش، جنس نخ خاب آن است . امروزه در بافت بیشتر فرش‌های ماشینی از نخ اکریلیک یا نخ‌های پلی‌استر وپلی پروپیلن استفاده می‌شود که دراین میان فرش هایی که از نخ اکریلیک هستند  قیمت بالاتری دارند.

جنس نخ به کار رفته در تولید فرش، علاوه بر اینکه بر ظرافت و زیبایی آن اثر می گذارد در قیمت آن نیز تاثیر دارد. نخ اکرولیک نیز انواع متفاوتی دارد که نخ های هیت ست شده نسبت به نخ های معمولی گران تر هستند؛ اما پرزدهی ندارند و منجر به حساسیت نمی شوند، پس هنگام خرید از هیت ست بودن نخ خاب فرش مطمئن شوید .

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر کیفیت فرش، نوع دستگاه بافندگی فرش است. فرش های بافته شده با دستگاه های قدیمی تر ارزان تر هستند که ممکن است در ظاهر، متوجه تفاوت آن نشوید . دردستگاه‌های جدیدتر احتمال بروز ایراد و اشکال در بافت فرش کمتر است و به همین علت در طول زمان، فرش کیفیت و یکپارچگی خودرا بهتر حفظ می کند.

شانه و تراکم فرش

شانه و تراکم فرش نقش مهمی در میزان زیبایی فرش و قیمت آن دارد. هر اندازه که یک فرش تراکم و شانه بیشتری داشته باشد، ریزبافت تر خواهد بود و ظرافت و زیبایی طرح آن بیشتر می شود. فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه به دلیل ریز بافتی، شبیه به فرش های دست باف هستند که این ریز بافتی، زیبایی نقش و طرح فرش را دوچندان می کند. در صورتی که به دنبال یک فرش با قیمت مناسب تر هستید باید فرش هایی را انتخاب کنید که دارای تراکم و شانه پایین تری هستند. فرش های 1200 و 1500 شانه از گران ترین فرش های ماشینی موجود در بازار هستند و فرش های 700 و 1000 شانه قیمت مناسب تری دارند . اگر قصد خرید فرش ارزان برای اتاق خواب و یا اشپز خانه را دارید، شانه های کمتر مانند 500 و 420 شانه هم مناسب است.

قیمت فرش 1200 شانه ارزان

فرش ماشینی 12 متری ارزان 15.000.000 تومان
فرش ماشینی 9 متری ارزان 13.000.000 تومان
فرش ماشینی 6 متری ارزان 8.500.000 تومان
فرش ماشینی 4 متری ارزان 4.500.000 تومان

برند

بعضی برند های مشهور و پر طرفدار ممکن است فرش خود را گران تر عرضه کنند، در صورتی که برند های جدید تر به خاطر رقابت و افزایش فروش، فرش را با قیمت پایین تری ارايه کنند. البته لازم به ذکراست که در هنگام خرید باید از اصالت برند نیز اطمینان حاصل کنیم. امروزه بسیاری از برند ها با حذف واسطه و با عرضه مستقیم، معمولا فرش را با قیمت نهایی کمتری به  مصرف کننده عرضه می کنند.

طرح و رنگ فرش

طرح و رنگ فرش نیز از دیگر موارد اثر گذار بر قیمت فرش هست . طرح های جدید تر و به روز تر و فرش هایی که دارای  رنگ های بی نظیر و نقوشی بسیار زیبا هستند ، جزو پرفروش ترین فرش ها محسوب می شوند و این موضوع موجب می شود که قیمت بالاتری داشته باشند. معمولا فرش هایی که تنوع رنگی کمتری دارند یا طرح های آن در حال قدیمی شدن هستند ارزان تر هستند.

عوامل دیگر فرش ارزان

در بعضی فرش ها از الیاف خوب و نخ با کیفیت استفاده شده است ولی برای ارزان تر کردن فرش ،تولید کننده از وزن نخ مصرفی آن کم میکند و در نتیجه قیمت تمام شده فرش هم کاهش می یابد . این دسته از فرش ها معمولا فرش های خوبی هستند و برای کسانیکه نمی توانند پول بیشتری هزینه کنند مناسب است .البته به شرطی که تولید کننده ضمن حفظ کیفیت ، به میزانی که از وزن مواد مصرفی فرش کم می کند، قیمت آن را هم کاهش دهد.

بهترین فرش ماشینی ارزان

فرش های ارزان قیمت لزوما فرش های بی کیفیت و نامناسبی نیستند و اگر در هنگام انتخاب آن ها دقت شود می توان فرش با کیفیت را از غیر مرغوب تشخیص داد و با هزینه کمتر یک فرش خوب خریداری نمود.

فرش با کیفیتی که قیمت مناسبی هم داشته باشد میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد .از جمله آن ها می توان به حذف واسطه، انبار گردانی یا قدیمی شدن طرح و تک شدن فرش اشاره کرد. اگر به دنبال فرش ارزان با کیفیت هستید این گونه فرش ها بهترین انتخاب برای شما هستند.

سخن آخر

 به طور طبیعی اگر قیمت فرشی ارزان بود باید مراقب کیفیت بافت و نوع مواد اولیه مصرفی آن باشید وفقط به دلیل  ارزان بودن فرش، آن را خریداری نکنید. زیرا بعضی از این گونه فرش ها مرغوبیتی نداشته و شما مجبور به هزینه دوباره و جایگزینی آن  پس از مدت محدودی خواهید شد. پس هنگام خرید فرش ارزان به نکاتی که در این مقاله ذکر شده دقت نموده و سعی کنید از فروشگاه های معتبر فرش که کارشناسان فروش آن ها اطلاعات درستی به شما می دهند ، خریداری کنید.

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *