خرید فرش بر اساس رنگ

اگر بخواهید فرشی مطابق با دکوراسیون منزل خود تهیه کنید، حتما به رنگ فرش دقت بسیاری خواهید داشت. فرش افرند با احترام به تمام سلیقه‌های همراهان خود، کلکسیونی از فرش‌ها با رنگ و طرح متنوع را در اختیار مشتریان عزیز خود قرار داده است. همچنین به شما این امکان را داده است که قبل از خرید فرش موردنظر خود با پرو مجازی فرش انتخاب مطمن‌تری داشته باشید. همراه عزیز، شما می‌توانید با خرید فرش بر اساس رنگ، فرشی مطابق با سلیقه و دکوراسیون خود خریداری کنید.

اگر به قسمت انتهایی حاشیه‌ی هر فرش دقت کنید یک نوار دو سانتی‌متری بدون طرح و نقش می‌بینید. این نوار دور تا دور فرش را گرفته است. معمولاً رنگ این نوار نشان‌دهنده‌ی رنگ زمینه است. یکی از نکات مهم هنگام خرید فرش ماشینی، انتخاب رنگ زمینه‌ی آن است. زیرا رنگ فرش تأثیر بسزایی در کلیت دکوراسیون و روحیه‌ی اهالی خانه دارد. در ادامه ویژگی دو رنگ‌ رایج در فرش‌ها، سرمه‌ای و کرم را بررسی می‌کنیم. شما می‌توانید خصوصیات فرش‌هایی با رنگ‌های دیگر را در مقالات بعدی ما مطالعه بفرمایید. همچنین برای خرید فرش بر اساس رنگ هم می‌توانید انتخاب مطمن‌تری داشته باشید.

در بیشتر فرش‌ها رنگ غالب، همان رنگ زمینه است. در واقع رنگی است که گل‌ها و طرح‌های مختلف فرش بر روی آن نقش بسته‌اند. با این‌که رنگ‌های زمینه‌ی فرش‌ها تنوع بسیار زیادی دارد اما از جمله پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به سرمه‌ای، کرم، لاکی، آبی فیروزه‌ای، فیلی، آبی کاربنی، ، بژ، طوسی، سفید، مشکی، قهوه‌ای، شکلاتی، ترمه‌ای، نسکافه‌ای و … اشاره کرد.

یکی از فاکتور‌های مؤثر در انتخاب رنگ‌ زمینه فرش توسط تولیدکننده میزان فروش آن رنگ است. برخی رنگ‌ها مثل سرمه‌ای، کرم و لاکی همیشه در میان مردم طرفدار دارند و پرفروش‌اند. برخی دیگر در بازه‌های زمانی خاصی مُد می‌شوند و بعد علاقمندان خود را از دست می‌دهند. فاکتور دیگر، نوع نقشه و رنگ و لعاب گل‌های به کار رفته در آن است. بعضی از نقشه‌ها فقط با یکی دوتا رنگ زمینه، هارمونی و جذابیت دارند. ولی بعضی دیگر به راحتی با هر رنگ زمینه‌ای هماهنگ می‌شوند.