دکوراسیون, سبک زندگی

نکات طلایی برای انتخاب بهترین رنگ فرش

بهترین رنگ فرش

آیا در انتخاب بهترین رنگ فرش برای خانه خود مشکل دارید؟ شما تنها نیستید! اکثر افراد تقریباً 5 تا 10 سال یکبار فرش خود را عوض می‌کنند؛ بنابراین جای تعجب نیست که روند خرید فرش کمی دلهره‌آور باشد. امروزه فرش‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی در بازار موجود هستند. این امر باعث می‌شود که خرید فرش سخت به نظر برسد. هر چند نباید بترسید! ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا بهترین فرش ماشینی مناسب خود را پیدا کنید. فرش‌ها از نظر رنگ، نخ خاب، نوع، جنس الیاف و قیمت متفاوت هستند. ولی نکته اصلی انتخاب رنگ مناسب است. خبر خوب اینکه در این مقاله ما نکاتی را در مورد چگونگی پیدا کردن رنگ‌های مناسب برای فرش منزلتان را توضیح داده‌ایم. در این مقاله طبق تجزیه و تحلیل میزان تقاضای بازار، پرفروش‌ترین و مناسب‌ترین رنگ‌ها را به شما معرفی می‌کنیم و کار انتخاب را برای شما راحت‌تر می‌کنیم.

بهترین رنگ فرش چیست؟

انتخاب رنگ فرش اغلب یکی از سخت‌ترین تصمیم‌ها برای مشتریان است. تجسم رنگ آن در یک سالن پذیرایی می‌تواند دشوار باشد. رنگ تأثیری چشمگیر در دکوراسیون منزل، تغییر موود و روحیه، هماهنگی دیگر اجزا و حتی اندازه فضا دارد. هنگام انتخاب رنگ فرش برای منزل خود، حتماً باید ببینید رنگ‌‌بندی آن در فضای منزل شما چگونه به نظر می‌رسند. رنگ آن می‌تواند مستقیماً تأثیر زیادی در میزان نور طبیعی اتاق و اندازه فضا بگذارد. توصیه ما به شما این است که قبل از خرید فرش، معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید. در ادامه این معیارها را ذکر می‌کنیم.

روان‌شناسی رنگ فرش

یکی از معیارهای انتخاب فرش، توجه به روان‌شناس رنگ است. زیرا رنگ دکوراسیون داخلی منزل شما بیانگر شخصیت، روحیات و طرز تفکر شماست.  فرش یکی از مهم‌ترین اجزا دکوراسیون است، پس باید به رنگ آن توجه ویژه‌ای شود. زیرا هر رنگی تأثیری متفاوت در روحیه افراد دارد. برای مثال اتاق‌خواب به دلیل اینکه محلی برای خواب و استراحت است، باید فرشی با رنگ‌های خنثی داشته باشد تا حس آرامش بیشتری به شما القا کند. درحالی‌که  دست شما در انتخاب فرش سالن پذیرایی بازتر است. رنگ‌هایی مثل خاکستری، آبی روشن، کرم و شیری بهترین ایده برای فرش اتاق‌ خواب هستند. فرش سالن پذیرایی می‌تواند از رنگ‌های گرم و شادتری تشکیل شود.

توجه به نور فضا

یکی از نکاتی که در انتخاب بهترین رنگ فرش باید به آن توجه کنید، توجه به میزان نور طبیعی و مصنوعی فضای موردنظر است. مثلاً نور طبیعی رنگ‌های فرش شما را روشن‌تر و زیباتر می‌کند، درحالی‌که نورهای مصنوعی (چراغ، لامپ و غیره) ممکن است تناژ رنگ زرد یا آبی در فرش شما ایجاد کند. نور طبیعی فضا اگر با رنگ‌های روشن ترکیب شود، فضای اتاق را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد. پس بهترین رنگ فرش برای خانه‌های کوچک، فرشی با رنگ‌های روشن است. لازم به ذکر است که اگر از لامپ‌های رشته‌ای استفاده می‌کنید، بهتر است فرش‌هایی با رنگ گرم خریداری کنید. اگر از لامپ‌های فلورسنت استفاده می‌کنید، فرش‌هایی با رنگ سرد بهترین انتخاب برای شماست.

ترکیب رنگ دیگر اجزا دکوراسیون

مبلمان، رنگ دیوارها، پرده‌ها و دیگر اجزا دکوراسیون داخلی شما می‌تواند در تعیین بهترین رنگ فرش به شما کمک کنند. شما می‌توانید فرشی با رنگ مکمل مبلمان و دیگر اجزا انتخاب کنید یا رنگی کاملاً متضاد با پالت رنگی دکوراسیون خود. اگر اجزا دکوراسیون داخلی شما از رنگ‌های خنثی تشکیل شده‌اند می‌توانید فضای خانه را با انتخاب فرشی با طرح‌های برجسته و رنگ‌های متضاد، جذاب‌تر کنید. اگر اجزا دکوراسیون داخلی شما دارای رنگ‌های شاد و پر حرارت هستند، می‌توانید از فرشی با رنگ‌های مکمل و یا خنثی استفاده کنید.

بهترین رنگ فرش برای مبل طوسی فرش‌هایی با رنگ‌های سفید، طوسی و بنفش است یا بهترین رنگ فرش برای مبل کرم، رنگ‌هایی مثل رنگ قهوه‌ای، سورمه‌ای، مشکی، طوسی، آبی کم‌رنگ و صورتی ملایم است. 

بهترین رنگ فرش

  • فرش‌هایی با رنگ‌های خنثی با هر دکوراسیونی تناسب دارند.
  • فرش‌های رنگ روشن فضای اتاق شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.
  • فرش‌های رنگ روشن برای خانه‌های پر تردد اصلاً مناسب نیستند.
  • فرش‌های تیره را برای خانه‌های نقلی و کم‌نور انتخاب نکنید.
  • بهترین رنگ فرش برای سالن پذیرایی

    سالن پذیرایی مهم‌ترین قسمت هر منزل است. بیشترین جایی که شما اوقات خود را در آن می‌گذرانید و جایی که از مهمان‌های خودپذیرایی می‌‎کنید؛ پس توجه به رنگ فرش این اتاق یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب شما باید باشد. زیرا رنگ‌های دکوراسیون پذیرایی تأثیر مستقیمی بر روحیات فرد دارد. فرشی برای سالن پذیرایی خود انتخاب کنید که رنگ آن با دیگر المان‌های موجود هماهنگ باشد. رنگ کرم رنگی خنثی است و فرش‌های کرم یکی از شیک‌ترین فرش‌های بازار هستند. کرم رنگی خنثی است؛ بنابراین با دیگر رنگ‌ها به‌خوبی هماهنگ می‌شود.  رنگ گردویی جزو رنگ‌های گرم است و نماد زمین و طبیعت است. اگر به دنبال القای حس امنیت، آرامش و ثبات در ساکنین منزل خود هستید، از رنگ گردویی استفاده کنید.

    از جمله بهترین رنگ‌های فرش ماشینی برای منزل شما رنگ‌های سورمه‌‌ای، لاکی و آبی است.

    بهترین رنگ فرش 12 متری

     امروزه فرش ماشینی محبوبیت بیشتری نسبت به فرش‌های دستباف دارد. فرش 12 متری نیز در مقایسه با دیگر ابعاد فرش، پرطرف‌دارتر است. بهترین رنگ فرش 12 متری در سال 1402 رنگ‌هایی مثل صدفی، بژ روشن، دودی و خاکستری و یا نقره‌ای است. ازآنجایی‌که Viva Magenta به‌عنوان رنگ سال 2023 انتخاب شده است، شاید شما مایل به خرید اسباب و اثاثیه‌ منزل به رنگ Viva Magenta باشید. پس بهترین رنگ کف‌پوش برای اسباب و اثاثیه‌ای با این رنگ، رنگ‌هایی مثل خاکستری، دودی، طوسی و نقره‌ای برای شماست.

    توجه به تردد در فضای موردنظر و تعداد اعضای خانواده

    درصورتی‌که در فضای موردنظر، ترافیک و رفت‌وآمد بالایی وجود دارد و یا اینکه در خانه فرزند کوچک و یا حیوان خانگی دارید؛ پس فرش‌های این منطقه بیشتر در معرض آلودگی و خرابی قرار می‌گیرند. بهترین فرش برای چنین مناطقی، فرش‌هایی با رنگ‌های تیره است؛ زیرا آلودگی و لکه در این فرش‌ها خیلی مشخص نیست. فرش‌های رنگ روشن در چنین خانه‌هایی خیلی سریع آلوده و کثیف می‌شوند. 

    خرید بهترین فرش از نظر رنگ

    در این مقاله سعی شد تا معیارهای مهم در زمینه انتخاب بهترین رنگ فرش ماشینی برای سالن پذیرایی، اتاق خواب و … را ذکر کنیم. در هنگام انتخاب رنگ فرش حتما به سلیقه و علایق خود توجه نمایید. فروشگاه بزرگ فرش افرند یکی از مراکز اصلی ارائه انواع فرش ماشینی در سطح کشور است. فرشهای این فروشگاه در طرحها و رنگهای متنوعی موجود هستند. برای اخذ راهنمایی جهت انتخاب فرش مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان این مجموعه از قسمت تماس با ما، پشتیبان سایت و یا به شماره 0937826192 در تمام پیامرسان‌ها با ما در ارتباط باشد.

    ضمنا اگر شما هم نظری در رابطه با رنگ فرش دارید، می‌توانید در قسمت دیدگاه این مقاله به اشتراک بگذارید.

    اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *