راهنمای خرید فرش, فرش ماشینی, مقالات افرند

بهترین رنگ زمینه فرش برای منزل

در این تصویر چند فرش را می‌بینیم که روی هم قرار گرفته‌اند و می‌توان رنگ زمینه آن‌ها را از حاشیه‌ی آن‌ها فهمید. دو فرش رویی زمینه لاکی است و زیر آن‌ها فرش زمینه کرم قرار دارد.

اگر به قسمت انتهایی حاشیه‌ی هر فرش دقت کنید یک نوار دو سانتی‌متری بدون طرح و نقش می‌بینید. این نوار دور تا دور فرش را گرفته است. معمولاً رنگ این نوار نشان‌دهنده‌ی رنگ زمینه فرش است.

در بیشتر فرش‌ها رنگ غالب، همان رنگ زمینه است. در واقع رنگی است که گل‌ها و طرح‌های مختلف فرش بر روی آن نقش بسته‌اند. با این‌که رنگ‌های زمینه‌ی فرش‌ها تنوع بسیار زیادی دارد اما از جمله پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به سرمه‌ای، کرم، لاکی، آبی فیروزه‌ای، فیلی، آبی کاربنی، ، بژ، طوسی، سفید، مشکی، قهوه‌ای، شکلاتی، ترمه‌ای، نسکافه‌ای و … اشاره کرد.

یکی از فاکتور‌های مؤثر در انتخاب رنگ‌ زمینه فرش توسط تولیدکننده میزان فروش آن رنگ است. برخی رنگ‌ها مثل سرمه‌ای، کرم و لاکی همیشه در میان مردم طرفدار دارند و پرفروش‌اند. برخی دیگر در بازه‌های زمانی خاصی مُد می‌شوند و بعد علاقمندان خود را از دست می‌دهند. فاکتور دیگر، نوع نقشه و رنگ و لعاب گل‌های به کار رفته در آن است. بعضی از نقشه‌ها فقط با یکی دوتا رنگ زمینه، هارمونی و جذابیت دارند. ولی بعضی دیگر به راحتی با هر رنگ زمینه‌ای هماهنگ می‌شوند.


رنگ اصلی در بافت فرشرنگ فرش کودک دخترانهرنگ فرش مناسب خانهبهترین رنگ فرش

یکی از نکات مهم هنگام خرید فرش ماشینی ، انتخاب رنگ زمینه‌ی آن است. زیرا رنگ فرش تأثیر بسزایی در کلیت دکوراسیون و روحیه‌ی اهالی خانه دارد. در ادامه ویژگی دو رنگ‌ رایج در فرش‌ها، سرمه‌ای و کرم را بررسی می‌کنیم. شما می‌توانید خصوصیات فرش‌هایی با رنگ‌های دیگر را در مقالات بعدی ما مطالعه بفرمایید. همچنین برای خرید فرش بر اساس رنگ هم می‌توانید انتخاب مطمن‌تری داشته باشید.

فرش زمینه سرمه‌ای

فرش سرمه‌ای یکی از پرفروش‌ترین فرش‌های ماشینی به شمار می‌رود. این رنگ زمینه فرش همیشه اصالت و لوکس بودن خود را حفظ کرده است.‌ از آن‌جایی که سرمه‌ای، رنگی سرد است، ضربان قلب و فشار خون را کاهش داده و موجب آرامش و تجدید قوا می‌شود.

از ویژگی‌های قابل توجه فرش سرمه‌ای می‌توان به چرک‌تاب بودن آن اشاره کرد. بنابراین این فرش برای اتاق‌های پر رفت و آمد، مثل اتاق نشیمن و برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند انتخاب مناسبی است.

گفتنی است که استفاده از رنگ‌های تیره مثل سرمه‌ای در کف اتاق، موجب می‌شود که دیوارها به هم نزدیک‌تر و در نتیجه فضا کوچک‌تر به چشم بیاید. بنابراین فرش سرمه‌ای می‌تواند در یک اتاق بزرگ، فضایی دلنشین و صمیمی به وجود آورد. حال آن‌که بهتر است برای اتاق‌های کوچک‌تر فرشی با زمینه‌ی روشن‌تر انتخاب کنید. اما در صورتی که تصمیم دارید فرشی را با این رنگ در یک اتاق کوچک پهن کنید، حتماً از رنگ‌های روشن در مابقی اجزاء دکوراسیون، مانند پرده‌ها و مبلمان استفاده کنید.

مبلمانی با رنگ‌های روشن زرد یا نارنجی انتخاب جذابی برای استفاده در کنار این فرش است. البته مبلمان سفید، طوسی روشن یا کرم هم از حالت رسمی و اداری رنگ سرمه‌ای می‌کاهد و به آن لطافت می‌بخشد. هرچند انتخاب رنگ سفید یا کرم برای نظافت مبلمان ممکن است دردسرساز باشد! شما همچنین می‌توانید از اکسسوری‌هایی با رنگ‌های طلایی، سفید یا نقره‌ای در کنار فرش سرمه‌ای استفاده کنید و دکوراسیونی شیک و لوکس به وجود بیاورید.

در این تصمیر یک فرش زمینه سرمه‌ای را می‌بینیم که در یک اتاق نشیمن بزرگ پهن شده و فضایی صمیمی و دلنشین به وجود آورده است.
فرش زمینه سرمه‌ای

فرش زمینه‌ کرم

این فرش نیز هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود و از مُد نمی‌افتد. کرم که ترکیبی از رنگ‌های زرد و سفید است، یک رنگ خنثی به شمار می‌آید. ولی در عین حال روشنی سفید و گرمای زرد را درون خود دارد. در نتیجه وجود رنگ کرم در دکوراسیون منزل به اهالی آن احساس امنیت، اعتماد و آرامش می‌بخشد.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه فرش کرمی این است که فضا را روشن‌تر و بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. بنابراین این فرش انتخاب بسیار مناسبی برای آپارتمان‌های کوچک و کم‌جا می‌باشد. البته در نظر داشته باشید که اگر تمایل دارید برای اتاق خواب خود فرشی با این رنگ خریداری کنید حتماً سراغ طیف کرمی تیره بروید. چرا که روشنی بیش از اندازه‌ موجب اختلال در خواب می‌شود.

از دیگر خوبی‌های فرش کرمی رنگ این است که به راحتی با رنگ‌های دیگر در دکوراسیون سِت می‌شود. گفتنی است که معروف‌ترین و محبوب‌ترین ترکیب فرش کرمی، ترکیب آن با چوب است. این ترکیب فوق‌العاده، کنتراستی به وجود می‌آورد که فضایی مدرن، خاص و زیبا را خلق می‌کند. بنابراین برای فضایی که دیوار‌ها یا کف آن دارای پوشش چوبی است انتخاب فرش کرمی بسیار مناسب است. شما حتی می‌توانید در کنار این فرش از لوازم منزل و اکسسوری‌های چوبی استفاده کنید.

این فرش همچنین در کنار هرکدام از رنگ‌های سرد یا گرم جلوه‌ای دیگر و خواص روانشناختی دیگری پیدا می‌کند. در کنار آبی فیروزه‌ای یا سرمه‌ای حس آرامش را به وجود می‌آورد. رنگ‌های نارنجی یا قرمز در کنار فرش کرمی فضا را متعادل می‌کنند و به آن صمیمیت می‌بخشند. ترکیب این فرش با رنگ قهوه‌ای کنتراست خوبی به وجود می‌آورد و ترکیب آن با صورتی احساس لطافت، آرامش و امنیت را القا می‌کند.

در این تصویر یک فرش زمینه کرم را می‌بینیم وه در کنار آن از میز‌های چوبی استفاده شده است.
فرش زمینه کرم

نکات طلایی *رنگ زمینه فرش*

رنگ فرش تأثیر بسزایی در کلیت دکوراسیون و روحیه‌ی اهالی خانه دارد.
  • فرش سرمه‌ای:
  • این فرش به علت چرک‌تاب بودن، برای اتاق‌های پر رفت و آمد، مثل اتاق نشیمن و برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند انتخاب مناسبی است.
  • فرش کرمی:
  • این فرش به علت روشن‌تر بودن و بزرگ جلوه دادن فضا، انتخاب بسیار مناسبی برای آپارتمان‌های کوچک و کم‌جا است.

    تنوع فرش‌های فروشگاه فرش افرند به حدی می باشد که به جرات می‌توان گفت تمام سلیقه های همراهان عزیر خود را برآورده می‌کند. شما نیز میتوانید بر اساس دکوراسیون منزل خود فرش خود را انتخاب کنید. پس از فروشگاه فرش افرند دیدن فرمایید.

    اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۳ رای

    نوشته های مشابه

    1 دیدگاه در “بهترین رنگ زمینه فرش برای منزل

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *