دکوراسیون

فرش برای دکوراسیون مدرن

فرش برای دکوراسیون مدرن

شاید این ذهنیت اشتباه باشد که فکر کنیم فرش دیگر در دکوراسیون مدرن جایگاهی ندارد! ست کردن فرش با دکوراسیون منزل همیشه دغدغه بوده است، استفاده از فرش برای دکوراسیون مدرن می‌تواند ظاهر فضای مورد نظر را به کلی بهبود ببخشد و باعث زیبایی دکوراسیون شود. اما فکر می‌کنید که اگر قرار است در یک دکوراسیون مدرن از فرش استفاده کنیم؛ لازم است به چه نکاتی توجه کنیم؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دکوراسیون مدرن با فرش

استفاده از فرش ایرانی در دکوراسیون مدرن امروزه رایج شده است. حتی شاید جالب باشد که بدانید که در بسیاری از کشورهای اروپایی استفاده از فرش می‌تواند جلوه و زیبایی خاصی را به محیط مورد نظر ببخشد. فرقی ندارد که شما از سبک مدرن استفاده کنید و یا اینکه دوست داشته باشید یک سبک سنتی داشته باشید، در هر صورت استفاده از فرش نه تنها لازم است بلکه زیبایی محیط را دوچندان خواهد کرد. انتخاب فرشی که با توجه به رنگ‌بندی محیط مورد نظر، رنگ زیبایی داشته باشد، می‌تواند محیط شما را به یک محیط صمیمی و گرم تبدیل کند. اگر فرشی مناسب با دکوراسیون انتخاب شود یا به قول خودمان فرش را با دکوراسیون ست کنیم، جلوه زیبایی به منزل و محل کار می‌دهد.

یک فرش برای دکوراسیون مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر قرار باشد در دکوراسیون مدرن از یک فرش استفاده کنید؛ لازم است که فرش مورد نظر ویژگی‌هایی داشته باشد. یک فرشی که خریداری می‌شود باید جنس مرغوبی داشته باشد تا بتواند سال‌های سال کار کند. به هر اندازه که مواد اولیه باکیفیت در ساخت این فرش در نظر گرفته شود؛ اتعطاف‌پذیری آن هم بالاتر است و سالها قابلیت استفاده دارد. نخ ابریشم، پنبه، بامبو، از جمله نخ‌هایی هستند که می‌توانند در ساخت یک فرش مرغوب در نظر گرفته شوند.


جایگاه فرش در دکوراسیونطراحی دکوراسیون با فرشنکاتی برای چیدمان فرش‌فرش مناسب فضای کوچک
بیشتر بدانید…

نکاتی برای انتخاب فرش در دکوراسیون مدرن

لازم نیست که از چیزی بترسید! با کمی خلاقیت می‌توانید بهترین و زیباترین دکوراسیون مدرن را داشته باشید. با انتخاب یک فرش مناسب برای اتاق غذاخوری، سالن، اتاق خواب، راهرو و غیره به راحتی می‌توانید زیبایی خاصی را به منزلتان ببخشید. یک نکته مهم این است که برای استفاده از فرش برای دکوراسیون مدرن، می‌توانید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. رنگ‌های نزدیک بهم هم می‌توانند باعث زیبایی محیط شما شوند. اگر عاشق فرش‌های پر نقش و نگار هستید، به این نکته توجه کنید که پرده و وسائل ساده داشته باشید تا زیادی دور و اطراف خود را شلوغ نکنید!

انتخاب فرش برای اتاق نشیمن

انتخاب فرش برای اتاق نشیمن

اتاق نشیمن یا همان پذیرایی مهمترین قسمت هر خانه است. چیدمان اتاق نشیمن اهمیت زیادی دارد؛ چرا که هروز افراد در این مکان دورهم می‌نشینند و به فعالیت‌های روزمره‌اش می‌پردازند.

  • یک نکته مهم اینجاست که سراسر اتاق نشیمن را فرش نکنید. سعی کنید قسمت‌هایی را با کفپوش یا موکت بپوشانید.
  • اگر قرار است یک فرش بزرگ انتخاب کنید؛ سعی کنید مبل های خود را کامل روی فرش‌ها قرار دهید.
  • تصور خیلی از افراد این است که برای اتاق نشیمن فرش مستطیلی شکل انتخاب کنند؛ اما لازم است بدانید که فرش های مربعی شکل هم فضای زیبایی به دکوراسیون شما می‌بخشند.
  • بهتر است رنگ پرده، مبلمان و یا حتی کاغذ دیواری یا یک رنگ باشد و یا اینکه از رنگ‌های نزدیک به هم استفاده کنید.
  • اگر قرار است یک فرش پر نقش و نگار برای دکوراسیون خود استفاده کنید؛ استفاده از رنگ‌های خنثی می‌تواند زیبایی را در محیط مورد نظر دوچندان کند.
  • اگر قصد دارید از کاغذ دیواری استفاده کنید؛ فرش خود را متضاد با رنگ کاغذ دیواری انتخاب کنید. به عنوان مثال؛ اگر فرش دارای طرح های پیچیده و رنگی است؛ بهترین کار این است که یک کاغذدیواری ساده انتخاب کنید. اگر رنگ فرش شما قرمز است؛ انتخاب یک کاغذ دیواری آبی و یا حتی کرم روشن می‌تواند جلوه زیبایی به فضای شما بدهد.
  • در انتخاب نوع و طرح فرش، دقت زیادی داشته باشید و با وسواس این کار را انجام دهید. فرش‌های دستباف هم کیفیت خوبی دارند و هم نسبت به فرش‌های ماشینی از زیبایی بیشتری برخوردارند.
  • اگر محیط مورد نظر شما بزرگ است، انتخاب فرش‌هایی با طرح‌های خلوت، بافت درشت و رنگ‌ تیره می‌تواند بهترین گزینه باشد. چرا که باعث می‌شوند محیط کمی کوچکتر به نظر برسد.

راهنمایی خرید فرش جهیزیه عروسعوامل مهم در قیمت فرش ماشینیطراحی دکوراسیون با فرش
بیشتر بدانید…

جمع بندی

شاید باورتان نشود، اما فضای خشک و رسمی دکوراسیون مدرن را می‌توانید با انتخاب یک فرش مناسب و زیبا، بهبود ببخشید. تنوع در طرح و رنگ فرش‌ها بسیار زیاد است . همین موضوع می‌تواند به شما کمک کند که بتوانید بهترین نوع فرش را متناسب با رنگ، اندازه و محیط مورد نظر انتخاب کنید.

در برخی از موارد، انتخاب فرش‌هایی با رنگ های شاد و روشن می‌تواند باعث شود که حال و هوای بهتری داشته باشید و محیط خانه فضای مدرن به خودش بگیرد. بنابراین این ذهنیت را کنار بگذارید که فرش در دکوراسیون مدرن جایگاهی ندارد و حتما باید از کفپوش یا پارکت‌ها استفاده کرد! خیر! شما می‌توانید با انتخاب یک فرش با در نظر گرفتن نکاتی که به آن ها اشاره کردیم، یک فضای مدرن و شیک داشته باشید. یادتان باشد که استفاده از فرش برای دکوراسیون مدرن می‌تواند جلوه خیرکننده‌ای به محیط بدهد و باعث شود که شما یک محیط صمیمی و گرم در منزل داشته باشید.

فروشگاه فرش افرند توانسته است با داشتن مجموعه ای از فرش های متنوع، به تمام سلیقه‌ها احترام گذاشته و مهمان منازل شما شده است. این نکته را هم اضافه کنیم که طراحی دکوراسیون با فرش جایگاه ویژه‌ای دارد و زیبایی محیط مورد نظر را دو چندان می‌کنند. پس از فروشگاه ما دیدن فرمایید و بر اساس دکوراسیون خود فرش مورد نظر خود را انتخاب کنید.


اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “فرش برای دکوراسیون مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *