دکوراسیون

جایگاه فرش در دکوراسیون

جایگاه فرش در دکوراسیون

فرش می‌تواند در تغییر ظاهر و احساس یک اتاق نقش داشته باشد. موثرترین و ساده‌ترین راه برای افزودن ظرافت و شکوه به اتاق، افزودن فرش یا قالیچه است. یک فرش جذاب می‌تواند نمای یک اتاق را از ساده به حالت خارق‌العاده تغییر دهد. استفاده از فرش در قسمت‌های مختلف خانه، مقداری گرما به فضا اضافه می‌کند و همچنین می‌تواند به لایه بندی دکوراسیون اتاق کمک کند. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از فرش در تزئین اتاق‌های خود به شکل دیگری استفاده کنید تا زیبا به نظر برسد. در این مطلب دلائلی وجود دارد که بیانگر این موضع است که چرا جایگاه فرش در دکوراسیون مدرن اهمیت زیادی دارد؛ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از فرش در دکوراسیون منزل

نمی‌توان از تاثیر فرش در دکوراسیون داخلی چشم پوشی کرد. در ادامه در مورد دلائل استفاده از فرش در دکوراسیون منزل صحبت می‌کنیم:

ظاهری زیبا

فرش و زیبایی رابطه مستقیمی با هم دارند.اضافه کردن فرش به کف خانه، باعث تغییرات زیادی در دکوراسیون می‌شود. با کمک الگوهای رنگی، فرش می‌تواند تصاویر منحصر به فردی را که برای خانه و محل کار ایجاد کند.

عایق

فرش‌ها به عایق بندی کف از سرما کمک می‌کنند و همچنین می‌توانند برای صرفه جویی در انرژی در محیط داخلی استفاده شود.

آکوستیک

فرش همچنین می‌تواند منبع خوبی برای جذب صدا در خانه باشد. این موضوع را می‌توان با کمک استفاده از پد فرش نیز افزایش داد.

استفاده و نگهداری ساده

در مقایسه با کف‌پوش‌های سطح سخت، نگهداری، تمیز کردن و خشک کردن فرش‌ها کار راحت‌تری است. با پیشرفت فناوری، فرش‌های قدیمی را می‌توان به فرش‌های جدیدتر و سایر محصولات بازیافت کرد.


طراحی دکوراسیون با فرشجدیترین فرش های دستباف متناسب با دکوراسیونراهنمایی خرید فرش جهیزیه عروس

نحوه استفاده از فرش در دکوراسیون منزل

برای استفاده از فرش، نکات مختلفی را باید در نظر گرفت.

اندازه کامل فضا را در نظر داشته باشید

هنگام انتخاب فرش، باید به مهمترین نکات خرید فرش دقت کنید، اندازه اتاق یا هر فضایی که قرار است فرش در آن استفاده شود، مسئله مهمی است. برای فضای نشیمن، از سوئیت یا مبل راحتی خود به عنوان راهنمای اندازه گیری استفاده کنید. مطمئن شوید که مبلمان شما به صورتی است که فرش کاملا زیر آن قرار می‌گیرد.

زمانی که فرش خود را زیر میز ناهارخوری می‌گذارید، دقت کنید که فرش کمی بزرگتر از فضای اشغال شده توسط صندلی و میز باشد تا حتی در هنگام بیرون کشیدن، پایه‌های پشتی صندلی‌ها روی فرش قرار گیرند. از فرش می‌توان برای قسمت‌های مختلف خانه استفاده کرد؛ از پذیرایی گرفته تا آشپزخانه و… در برخی از موارد مایل هستید که فرش وسط اتاق مورد نظر قرار بگیرند؛ در برخی از موارد هم می‌خواهید فرش تمام اتاق را بپوشاند.

هارمونی و الگو ایجاد کنید

اطمینان حاصل کنید که فرش با سایر سبک‌های دکوراسیون اتاق‌تان هماهنگی داشته باشد. اگر این فرش با دیگر نقش‌های خانه ترکیب نشود، در نهایت با طرحی ناخوشایند مواجه خواهید شد. در برخی موارد می‌توانید رنگ فرش و مبلمان را ست کنید، گاهی اوقات هم می‌توانید از رنگ‌های تیره و روشن استفاده کنید. به عنوان مثال؛ فرش تیره و مبلمان روش و برعکس.

انواع فرش‌های قابل استفاده در دکوراسیون

فرش دستباف

این نوع فرش، با پارچه‌ای که الیاف نساجی طبیعی یا مصنوعی به آن گره زده می‌شود، ساخته شده است.بسته به نوع محصول، می‌توان انواع قالی و فرش را به دسته‌هایی تقسیم کرد.

فرش ایرانی

فرش ایرانی در دکوراسیون مدرن جایگاه ویژه‌ای دارد. نام فرش ایرانی برگرفته از برخی از شهرهای مهم تولیدی است. مثلاً قالیچه‌های همدان و قالیچه‌های نایین. ویژگی اصلی که فرش ایرانی را از انواع دیگر متمایز می‌کند، روش گره‌زنی با دست و تعداد زیاد گره هاست.

قالیچه‌های افغانی

نقش‌های هشت ضلعی و گل از تزئینات معمول قالی‌های افغانستان است. این قالی ها با رنگ قرمز تیره قابل تشخیص هستند.

قالیچه‌های قفقازی

جنس تار این نوع فرش از پنبه است. نقش‌های فرش از خطوط عمودی، افقی و مورب پیروی می‌کنند و با نقوش هندسی و گل به هم می‌پیوندند.

فرش پاکستانی

فرش‌های پاکستانی از پشم ساخته شده اند و تراکم گره بالایی دارند. قالی های پاکستانی معمولاً قرمز هستند.


نکاتی در مورد فرش در دکوراسیون

قرار دادن صحیح فرش در دکوراسیون مدرن می تواند باعث زیبایی فضا شود. فرش را می‌توان در اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، آشپزخانه و قسمت‌های مختلف یک منزل استفاده کرد.

اتاق نشیمن جایی است که شما از مهمانان خود پذیرایی می‌کنید؛ بنابراین، با استفاده از فرش‌های کلاسیک و شیک، می‌توانید یک اتاق نشیمن زیبا و دلنشین داشته باشید. شما با انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی می‌توانید زیبایی پذیرایی را دوچندان کنید.

به عنوان مثال، اگر قرار است از فرش در سالن غذاخوری استفاده کنید؛ می‌توانید با فرش‌های رنگین و مجلل فضا را زیبا کنید.

اگر در اتاق خواب قرار است فرش بگذارید، انتخاب یک فرش کوچک و رنگی که متناسب با رنگ پرده و وسائل اتاق باشد، جلوه زیبایی به اتاق خواب شما می‌بخشد. استفاده از فرش‌هایی با تزئینات خوب یا فرش‌های الیاف طبیعی نیز می‌تواند به گرمای بیشتر منزل یا اتاق موردنظر کمک کنند.

سخن پایانی

امروزه فرش‌ها به خودی خود تبدیل به یک اثر هنری شده‌اند. در اصل، فرش‌ها نه تنها یک عنصر تزئینی هستند، بلکه برای دیوارهایی که ممکن است به کمک برای جذب صدا از اتاق‌های مجاور نیاز داشته باشید٫ نیز گزینه عالی می‌باشند. این نکته را هم اضافه کنیم که طراحی دکوراسیون با فرش جایگاه ویژه‌ای دارد و زیبایی محیط مورد نظر را دو چندان می‌کنند.

با مشاوران مجرب مجموعه فروشگاه فرش افرند می توانید بهترین انتخاب، متناسب با دکراسیون منزل خود داشته باشید. پس با ما در تماس باشید.

جایگاه فرش در دکوراسیون

فرش یکی از مهم ترین المانهای دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید که علاوه بر ایجاد هارمونی و زیبایی محیط، در عایق بندی کف از سرما و همچنین دارا بودن حالت اکوستیک جهت جلوگیری از انعکاس صدا در محیط، بسیار موثر است. رنگ فرش برای جذاب شدن دکوراسیون نقش مهمی دارد. اندازه فرش نیز در زیبایی محل مورد استفاده بسیار موثر است .سعی کنید کل فضا را پوشش ندهید و حداقل فاصله ۳۰ تا ۵۰ سانتی متری از دیگر اجزا را رعایت کنید.

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

1 دیدگاه در “جایگاه فرش در دکوراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *