راهنمای خرید فرش, فرش کودک

بهترین فرش برای اتاق کودک

بهترین فرش برای اتاق کودک

اکثر فروشندگان فرش، فرش‌های خود را به عنوان فرش مناسب برای کودکان برچسب گذاری نمی‌کنند، اما در کاتالوگ آن‌ها می‌توانید بخش “فرش کودک” را مشاهده کنید.همان‌طور که می‌دانید، اغلب این فرش‌ها با تصاویر و الگوهای مخصوص کودکان طراحی می‌شوند. هنگامی که به دنبال فرش برای اتاق کودک هستید باید مواردی مانند جنس فرش، اندازه، علایق سن٫ خلق و خوی کودک، قیمت فرش و… را در نظر بگیرد. ما در این مقاله به معرفی بهترین فرش اتاق کودک می‌پردازیم.

فرش‌های نرم برای اتاق کودک

انتخاب فرش اتاق کودک دخترانه و یا پسرانه؛ در هر صورت نیازمند در نظر گرفتن مواردی است که لازم است از آن ها اطلاع داشته باشید:

هنگام انتخاب فرش، باید به پارامتر «راحت تمیز شدن» و «خواص ضد حساسیت» فرش مواد توجه کنید. تمیز کردن و نگهداری آسان شاید نیاز اصلی فرش در اتاق کودک باشد. بهترین انتخاب در این زمینه این است که فرشی با پرزهای نرم، اما نه خیلی ضخیم بخرید که در آن کثیفی و قطعات کوچک اسباب بازی پنهان نمی‌شود.

یک فرش با رنگ پایه روشن و طرح هندسی ساده تهیه کنید که توجه کودک را به خود جلب کند. یادتان باشد که رنگ فرش اتاق کودک می‌تواند در روحیه او تاثیرگذار باشد.


رنگ فرش اتاق کودکسایز فرش اتاق کودکجدیدترین فرش‌های کودک افرند

صرف نظر از سن کودک، نیازهای بیشتری برای کفپوش کودکان نسبت به اتاق خواب یا اتاق نشیمن وجود دارد، زیرا کودکان در تماس مستقیم با فرش هستند. هنگام انتخاب، پارامترهای زیر را در نظر بگیرید:

گرم و کاربردی

بچه‌ها از یک سنی به بعد، بازی می‌کنند و زیاد حرکت می‌کنند و اغلب وقتی که چیزی روی زمین می‌افتد، آن را بر می‌دارند. فرشی که از مواد باکیفیت ساخته شده باشد به راحتی تمیز می‌شود و بو ندارد، ماندگاری طولانی دارد و ظاهر خود را از دست نمی دهد.

 نرمی و بافت

 از آنجایی که نوزادان و کودکان زمان زیادی را روی زمین می ‌گذرانند، در زمان خرید اطمینان حاصل کنید که فرش از نرمی و بافت خوبی برخوردار باشد.

ضد حساسیت

 هنگام انتخاب فرش برای اتاق  کودک به موادی توجه کنید که حساسیت ایجاد نکند؛ چرا که فرزند دلبند شما مدت زمان زیادی با فرش در تماس است. البته می‌توانید این را هم در نظر بگیرید که بهتر است طرح فرش هماهنگ با فضای داخلی اتاق کودک باشد. به عنوان مثال از شخصیت‌های کارتونی موردعلاقه‌ی دختران می‌توان به السا و آنا در یخ‌زده(فروزن)، دختر کفشدوزکی، توت‌فرنگی کوچولو و سفید برفی اشاره کرد.

 سن کودک

 معیارهای انتخاب فرش برای نوزاد و همچنین نوجوانان متفاوت خواهد بود. برای خرید فرش٫ سن کودک هم یکی از پارامترهای مهم است. فرش‌‎های اتاق کودکان اغلب از مواد طبیعی ابریشم، پنبه، مواد گیاهی یا مواد مصنوعی نایلون (پلی آمید) و پلی پروپیلن ساخته می‌شوند.

بهترین فرش اتاق کودک ساخته شده از مواد طبیعی

فرش‌های ساخته شده از مواد طبیعی دارای مزایا و معایب خود هستند. مزایای آن‌ها به عنوان پوشش کف در اتاق کودک شامل سازگاری با محیط زیست٫ استحکام و دوام بالا است. معایب اصلی این نوع فرش‌ها،  تجمع الکتریسیته ساکن، هزینه بالا و تمیز کردن است.

پشم از دیرباز محبوب‌ترین ماده برای تولید فرش در نظر گرفته شده است. الیاف انعطاف پذیر و الاستیک این محصول را بسیار بادوام و مقاوم در برابر سایش و همچنین مقاوم در برابر کثیفی های مختلف خواهد کرد. پشم حس لامسه عالی می‌دهد و گرما می‌بخشد. فرش‌های پشمی ضد الکتریسیته ساکن هستند و همچنین ایمنی بالایی در برابر آتش‌سوزی دارند.

مزایا و معایب فرش‌های مصنوعی برای اتاق کودک

فرش‌های مصنوعی در انواع مختلفی از مواد مانند اکریلیک، پلی پروپیلن، نایلون و غیره وجود دارند و تمیز کردن آن‌ها آسان است.معایب آن عبارتند از سازگاری کم با محیط زیست، کشش ضعیف و مقاومت در برابر حرارت کم.

با وجود تمام گزینه‌های پوشش اتاق کودک که امروزه در دسترس هستند، فرش به چند دلیل بهترین انتخاب برای اتاق کودک است:

  • اولا فرش نرم است؛ هنگامی که کودک شروع به راه رفتن می‌کند، به راحتی می‌تواند روی یک فرش نرم قدم بگذارد و احساس خوبی داشته باشد.
  • ثانیاً، فرش یکی از بهترین مواد پوشش کف برای کیفیت هوای داخل ساختمان است، مطالعات متعدد به طور مکرر نشان داده است که فرش از ورود گرد و غبار و سایر آلرژی‌ها در هوا جلوگیری می‌کند.

قابلیت تمیز کردن فرش اتاق کودک

فرش کودک

انتخاب یک فرش با سطح مقاومت بالا در برابر لکه برای اتاق کودک ضروری است. حتما در مورد خرید قابلیت تمیز کاری فرش را از فروشنده سوال کنید.علاوه بر این، سایز فرش اتاق کودک هم مسئله مهمی است که باید در نظر داشته باشید.

دوام

به طور معمول، دوام فرش در اتاق خواب به اندازه مناطق پر رفت و آمد خانه (مانند پله‌ها یا اتاق خانواده) نگران کننده نیست. با این حال، لازم است مطمئن باشید که فرشی که برای اتاق کودکتان انتخاب می‌کنید، برای مدت طولانی زیبا به نظر می‌رسد.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن همه این ویژگی‌ها، بهترین فرش برای اتاق کودک چیست؟ فرش‌های زیادی وجود دارند که تمام موارد ذکر شده در بالا را دارند، و شما باید همه آن‌ها را بررسی کنید تا بهترین فرش برای اتاق کودک را پیدا کنید. برای اطلاع از قیمت فرش کودک پسرانه و دخترانه می‌توانید به سایت افرند مراجعه کنید و خرید خود را ثبت نمایید. در این سایت می‌توانید بهترین مارک فرش اتاق کودک را مشاهده کنید و از میان‌ آن‌ها هر نوعی را که دوست داشتید، خریداری نمایید.

 با انتخاب فرش‌های نرم، متراکم، بادوام و با طرحی فانتزی می‌توان اتاق کودک را محیطی جذاب برای کودک ساخت. برای این منظور می‌توانید به صفحه «فرش کودک افرند» نگاهی بیندازید و بهترین و شیک ترین فرش کودک را متناسب با شرایط خود برای کودکتان انتخاب کنید.

بهترین فرش برای اتاق کودک

پارامترهای مهم در انتخاب فرش کودک:
  • به راحتی تمیز شدن و الیتف ضد حساسیت.
  • رنگ فرش متناسب با روحیات کودک.
  • انتخاب فرشی نرم با الیاف یکسره مانند پلی پروپیلن بدلیل عدم پرز دهی.
  • اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *