فرش پتینه, مقالات افرند

فرش پتینه طوسی

فرش-پتینه

امروزه فرش پتینه در دکوراسیون جایگاه ویژه‌ای دارد. در بسیاری از کشورهای خارجی فرش پتینه طرفداران زیادی دارد، در ایران هم مدتی است که بسیاری از افراد در دکوراسیون‌های مختلف از این نوع فرش استفاده می‌کنند. اگر بخواهیم تعریفی از فرش پتینه داشته باشیم، باید بگوییم که فرش‌هایی که طرح قدیمی دارند، فرش پتینه نامیده می‌شوند. لفظ پتینه به معنای قدیمی، کمرنگ و به نوعی عتیقه است. این نوع از فرش‌ها با طرح پتینه می‌تواند سلیقه افراد زیادی باشد. در این مطلب می‌خواهیم بیشتر در مورد فرش پتینه طوسی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کمی بیشتر در مورد فرش پتینه بدانیم



وقتی صحبت از فرش پتینه می‌شود؛ در اصل منظورمان همان فرش‌های قدیمی است که امروزه مجدد استفاده می‌شوند. بافت این نوع فرش‌ها از الیاف پلی استر و اکریلیک است و معمولا در طرح‌های آن از رنگ‌های تیره و روشن استفاده می‌شود. مدل پتینه یک مدل قدیمی باشد، ولی در هرحال، طرحی است که امروزه طرفدران زیادی دارد و جلوه زیبایی می‌تواند به محیط شما ببخشد.

به عنوان مثال؛ فرش پتینه طوسی در محیط هایی با رنگ‌های تیره باعث ایجاد تضاد در دکوراسیون می‌شود و می‌تواند جلوه زیبایی را در دکوراسیون شما ایجاد کند.

فرش‌ های پتینه نسبت به سایر فرش‌ها در برابر آسیب مقاوم‌تر هستند؛ چرا که در تولید آن‌ها از الیاف پلی استر استفاده شده است. جالب است بدانید که برای اولین بار شرکتی با اسم  Nazmial  بزرگ‌ترین فرش پتینه را تولید کرد. در این سال‌ها این نوع فرش طرفدران زیادی داشته است و در صنعت فرش کشور پیشرفت‌هایی را ایجاد کرده است.

این نوع فرش‌ها معمولا در فروشگاه‌های زیادی پیدا می‌شوند و شما به راحتی می‌توانید فرش پتینه ترک، ایران و یا هندی را در اکثر فروشگاه‌ها پیدا کنید.نقش‌هایی که روی این فرش‌ها تولید شده است مختص تولیدکننده آن کشور و در اصل نشان دهنده اصالت فرش است.

 وینتیج کردن فرش به چه صورت است؟

همان‌طور که گفته شد، فرش های پتینه تقریبا ظاهر کهنه‌ای دارند. یکی از روش‌های برای کهنه نشان دادن این فرش‌ها، استفاده از هیپوکلریت کلسیم است.در این ماده پودر سفید گردی ریخته می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که فرش کهنه و کمی قدیمی به نظر برسد. معمولا از این روش برای فرش‌هایی که می‌خواهند صادرات کنند، استفاده می‌شود.

البته این را بدانید که این روش برای پتینه کردن فرشهای دستباف است ودر مورد فرش ماشینی استفاده نمی‌شود.

ویژگی‌های فرش پتینه

فرش پتینه ویژگی‌های زیادی دارد که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

طراحی فرش

فرش مدل پتینه، اگر مربوط به کشور بلژیک باشد، اشکال هندسی و طرحی ساده دارد. این در حالی است که فرش پتینه ایرانی، طرح هایی مانند ترنج، افشان، لچک و… دارد که بیانکر نماد وسنت مردم ایران است.

دوام و اندازه فرش

فرش‌های پتینه در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. شما می‌توانید سایز کوچک این فرش را به عنوان مثال برای آشپرخانه تهیه کنید و سایز بزرگ آن را برای پذیرایی بخرید. نوع و اندازه فرش پتینه می‌تواند بر اساس مکان مد نظر باشد.

به عنوان مثال یک فرش پتینه طوسی می‌تواند جذابیت زیادی را در پذیرایی شما ایجاد کند. استفاده از فرش طوسی به خصوص در فضاهای کوچک می‌تواند باعث بزرگ نشان دادن فضا شود. فرش ماشینی پتینه سبک است و در عین حال هم مقاوم می‌باشد و دیرتر آسیب می‌بیند. شما این نوع از فرش‌ها را می‌توانید به راحتی بشویید.

خیلی از افراد به دنبال معایب فرش پتینه هستند؛ باید این را هم اضافه کنیم که این نوع فرش‌ها ویژگی‌ها و مزایای بهتری نسبت به سایر فرش‌ها دارند و معمولا عیوب آن‌ها کمتر به چشم می آید.

قیمت فرش پتینه

قیمت فرش پتینه مانند سایر فرش‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع الیاف، تعداد تراکم، اندازه و… همگی از پارامترهایی هستند که در قیمت نهایی فرش پتینه تاثیرگذارند.


فرش پتینه و وینتیجانواع فرش ماشینیعوامل موثر بر قیمت فرش ماشینی
بیشتر بدانید…

تعداد تراکم فرش پتینه

انواع فرش وینتیج یا همان پتینه در بازار وجود دارند که از نظر تعداد تراکم به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند که عبارتند از:

در این میان، فرش پتینه با 1200 تراکم طریف‌تر و طرفدارن بیشتری هم دارد.

فرش پتینه ارزان

خیلی از افراد به دنبال فرش پتینه ارزان هستند؛ جالب است بدانید که این نوع فرش‌ها اگر قیمت ارزانی داشته باشند، نخ موجود در آن‌ها، ۱۰۰% اکریلیک نیست. اگر قرار است با قیمت کم این نوع فرش را خریداری کنید؛ بهتر است آن را برای مکان‌هایی استفاده کنید که زیاد رفت و آمد نباشد. چرا که فرش‌های مرغوب از نخ‌هایی تولید شده‌اند که کیفیت بالایی دارند و همین موضوع می‌تواند باعث شود که دوام زیادی هم داشته باشند.

در سایت افرند فرش پتینه طوسی قابل خریداری است.همچنین می‌توانید وارد دسته بندی فرش پتینه فروشگاه فرش افرند شده و از جدیدترین فرش‌های پتینه دیدن کنید. شما می‌توانید این محصول را با قیمتی مناسب از طریق مراجعه به سایت خریداری کنید و یا اینکه برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر با ما تماس بگیرید و سپس نسبت به خرید این محصول اقدام کنید.  

جدیدترین فرش‌های پتینه فروشگاه فرش افرند

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *