راهنمای خرید فرش, فرش کودک

نکات طلایی انتخاب و خرید فرش کودک

خرید فرش کودک

یکی از حساس‌ترین خریدهایی که برای منزل خود ممکن است با آن مواجه باشید، فرش کودک است. برای خرید کف‌پوش مناسب اتاق کودک فرزندانتان باید دقت زیادی داشته باشید و نکات و معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید. زیرا فرش اتاق فرزندان شما در معرض رفت‌وآمد زیاد، ساییدگی، ریختن مایعات و غذاها، رنگ، مداد شمعی و ده ها چیز دیگر است. اگر تنها معیاری که به آن اهمیت می‌دادید دوام بود، اتاق فرزندان خود را با کف‌پوش‌هایی مثل لمینت یا موکت می‌پوشاندید که به‌راحتی آن را تمیز کنید. اما حتماً زیبایی ظاهر، راحتی و امنیت کف‌پوش نیز برایتان مهم است. حال چطور دوام و مقاومت در برابر لکه‌ها را، همراه با ظاهرزیبا ، گرما و راحتی به دست بیاوریم؟ اگر به دنبال خرید فرش ماشینی مناسب برای اتاق‌خواب فرزندان خود هستید، با ما همراه باشید؛ زیرا در این مقاله در مورد نکات مهم خرید فرش کودک و انتخاب فرش کودک صحبت خواهیم کرد.

معیارهای انتخاب و خرید فرش کودک

فرزندان شما به فرشی برای اتاق خود نیاز دارند که آن را دوست داشته باشند. فرشی که با تغییر سلیقه آنها در حین رشد، در تضاد نباشد. شما نیز به دنبال فرشی برای آنها هستید که در عین ظاهر زیبا، در برابر سرما، آلودگی و سایش مقاوم باشد. این مقاله به شما کمک می‌کند تا به انتخاب درستی دست پیدا کنید و فرشی را خریداری کنید که هم شما از آن راضی باشید و هم مطابق میل فرزندان عزیزتان باشد. در ادامه معیارهای مختلف را ذکر می‌کنیم.

مقاومت در برابر تردد و سایش

ازآنجایی‌که اتاق فرزندتان یکی از پرترددترین مکان‌های خانه هست، باید فرشی مقاوم و بادوام را انتخاب کنید. فرشی که در برابر دویدن‌های زیاد، سایش، دوچرخه‌سواری، راه‌رفتن با کفش، خاک و گل یا هر ضربه و آلودگی‌ای مقاوم باشد. همچنین از الیاف مقاوم و بادوامی تولید شده باشد که رد پا را نشان ندهد ، نخ خاب آن استاندارد باشد و سریع به حالت عادی برگردد. علاوه بر مقاومت و استحکام، دارای بافتی نرم باشد که باعث آزردگی پاهای فرزندانتان نشود. 

خرید فرش کودک

الیاف فرش کودک

از دیگر موارد بسیار مهمی که برای فرش اتاق بچه باید به آن توجه کنید جنس الیاف به‌کاررفته در آن است. جنس الیاف فرش از چند جهت حائز اهمیت است. اولین معیار، جنبه سلامتی فرزندان است. الیافی که در فرش اتاق کودک مورداستفاده قرار می‌گیرد باید پرز ندهد، همچنین استاندارد باشد تا باعث بروز انواع آلرژی در فرزندان نشود. کودکان حین راه‌رفتن و دویدن روی آن سر نخورند و یا خود فرش روی زمین لیز نخورد. بعضی فرش‌ها به دلیل الیافی که در آنها به‌کاررفته بسیار لیز هستند و این موضوع برای فرزندان بسیار خطرناک است. از انتخاب فرش‌ پرز بلند و شگی برای کودکان دوری کنید. گرچه راه‌رفتن روی آنها به فرزندتان حس خوبی می‌دهد؛ اما لکه، گردوغبار و آلودگی را به خود جذب می‌کنند و تمیزکردن عمیق آنها نیز سخت است.


فرش کودک دخترانهفرش کودک پسرانهمدل‌های شیک و پرفروش فرش کودک

فرش با الیاف پشم وطبیعی برای اتاق فرزندان

درست است الیاف طبیعی حساسیت زا نیستند و سازگاری بیشتری دارند اما اگر فرزند شما خردسال است بهتر است از خرید فرش با الیاف پشم و یا الیاف طبیعی خوداری کنید زیرا ماهیت الیاف پشمی بدین شکل است که نیاز به مراقب بیشتر دارد و در مقایسه با الیاف مصنوعی مثل پلی‌استر و اکرولیک بیشتر مستعد لکه‌شدن هستند و لذا سریع‌تر فرسوده می‌شوند. الیاف مصنوعی در مقایسه با الیاف طبیعی رنگ خود را حفظ می‌کنند، دوام بیشتری دارند و در طول زمان بافت خود را بهتر حفظ می‌کنند. اگر دغدغه دوام و مقاومت فرش کودک خود را دارید، پیشنهاد ما به شما انتخاب فرش‌هایی با الیاف مصنوعی است. فرش‌هایی که از جنس پلی پروپیلن و پلی‌استر هستند، مقاومت زیادی در برابر آلودگی و سایش دارند. همچنین تمیزکردن آنها در مقایسه با فرش‌های دست‌باف بسیار راحت‌تر است.  از نظر اقتصادی هم فرش های با الیاف طبیعی بسیار گرانتر از فرش های با الیاف مصنوعی هستند.

رنگ فرش کودک

با توجه به طول عمر فرش ، شما باید فرشی را برای اتاق فرزند خود انتخاب کنید که بر اساس نیازها و سلیقه فعلی و آتی شما و فرزندتان باشد. یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب بهترین فرش برای کودکان، رنگ آن است. اگرچه رنگ فرش کودک بستگی به سبک و سلیقه شما و فرزندتان و دکوراسیون اتاق دارد، اما رعایت یک سری نکات برای انتخاب فرش اتاق فرزندتان مهم است. اگرچه فرش‌های تک‌رنگ برای اتاق‌خواب بزرگسالان و سالن پذیرایی انتخاب خوبی است؛ اما آن را به‌هیچ‌عنوان برای اتاق فرزندان پیشنهاد نمی‌کنیم. کودکان روحیه شادی دارند و نیاز به فرشی با رنگ‌آمیزی شاد و حتی طرح‌های مختلف کارتونی دارند.

مزایای چنین فرش‌هایی این است که طرح شلوغ و رنگی باعث می‌شود که آلودگی و لکه فرش کمتر به چشم آید. اگر فرزند شما هنوز کوچک است فرش‌های روشن را نخرید. رنگ‌های بژ، کرم و روشن کثیفی را بیشتر نمایش می‌دهند. به‌جای این رنگ‌ها بهتر است از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید. اگر فرزندان شما در سن نوجوانی هستند، انتخاب فرش‌هایی با رنگ‌های روشن اتاق را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد، از طرفی هم به‌خاطر بالارفتن سن آنها دیگر دغدغه کثیف‌شدن فرش را نخواهید داشت.

فرش کلاریس و فرش چاپی برای اتاق کودک

بدون شک انتخاب فرش کودک با طرح‌ها و الگوهایی مثل شخصیت‌های کارتونی محبوب فرزندتان و  طرح حیوانات، بهترین فرش کودک برای آنها هستند. زمانی شما در انتخاب دکوراسیون اتاق فرزندتان موفق هستید که اتاق او رنگارنگ، خلاقانه و مملو از وسایل موردعلاقه او باشد. اگر به دنبال این هستید که علاوه بر توجه به دوام، مقاومت و کیفیت، فرشی را انتخاب کنید که باب میل فرزندتان باشد، ما به شما فرش‌ کلاریس یا فرش چاپی را پیشنهاد می‌کنیم. همان‌طور که در مقالات قبل به آن اشاره کردیم، فرش‌های کلاریس وچاپی فرش‌هایی هستند که معمولاً با زمینه سفید بافته می‌شوند و باتوجه‌ به سلیقه و خواست مشتری، طرح موردنظر روی فرش چاپ می‌شود. اگر مقاله مربوط به این فرش‌ها را نخوانده اید و با فرش‌های چاپی آشنایی ندارید در ادامه به مزایا و ویژگی‌های آن اشاره خواهیم کرد.

فرش چاپیفرش کلاریس
بیشتر بخوانید

مزایای فرش چاپی

  • در انتخاب طرح و رنگ فرش کلاریس و چاپی هیچ محدودیتی وجود ندارد.
  • شما هر طرحی را که دوست دارید، از چهره فرزندتان گرفته تا شخصیت‌های کارتونی موردعلاقه او، می‌توانید سفارش دهید تا روی فرش چاپ کنند.
  • فرزندان شما ممکن است علایق ورزشی مختلفی داشته باشند، شما می‌توانید فرشی با طرح توپ فوتبال، زمین فوتبال و حتی قهرمانان ورزشی موردعلاقه آنها سفارش دهید.
  • اگر دوام و پاکیزگی فرش برای شما مهم است، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که  فرش‌های کلاریس و چاپی که دارای طرح‌های دلخواه فرزندتان هستند را انتخاب کنید. فرزندان شما به دلیل علاقه فراوان به آن فرش، بیشتر مراقب آن هستند و رفتار بهتری با فرش خواهند داشت.
  • فرش‌های کلاریس و چاپی به دلیل رنگ‌بندی و طرح‌های شلوغی که دارند باعث می‌شوند که لکه و آلودگی در فرش گم شود و به چشم نیاید.
  • این فرش‌ها معمولاً الیاف استانداردی دارند و شست‌وشو و نظافت آنها راحت است. همچنین الیاف آنها باعث حساسیت برای فرزندان نخواهد شد.
  • فرش‌هایی با طرح و رنگ شاد در روحیه و شادابی کودکان شما نقش بسزایی دارد.
  • انتخاب فرش‌هایی با طرح و رنگ‌های متنوع به سلامت روان و همچنین خلاقیت و پویایی فرزندان کمک زیادی می‌کند.

نکته مهمی که ذکرش لازم است این است که فرش‌هایی با طرح خیابان و جنگل باعث می‌شوند که کودک شما سرگرم شود. شما با خرید این فرش‌ها با یک تیر چند نشان می‎زنید. هم کف‌پوشی استاندارد برای اتاق کودک تهیه کرده اید و هم به سرگرم‌شدن و خلاقیت و روحیه فرزندتان کمک شایانی کرده اید! حتماً ماشین‌بازی روی مستطیل‌های موجود در حاشیه فرش‌‌ها را فراموش نکرده اید. همه ما تجربه این کار را داشته ایم و همیشه آرزو داشتیم  فرشی که همه اجزا و المان‌های یک خیابان یا جنگل را دارد، داشته باشیم. 

نمونه فرش‌های چاپی

فرش کودک را از کجا بخریم

با توجه به اهمیت انتخاب فرش کودک و تأثیر آن بر سلامتی کودکان، خرید این محصول باید از فروشگاه‌های معتبر انجام شود. مجموعه فرش افرند که در حوزه تولید انواع فرش ماشینی فعالیت کرده و بیش از چندین سال است که در زمینه صادرات فرش ماشینی کار می‌کند. فرش‌های تولیدی برای کودکان و نوجوانان در فروشگاه افرند دارای تنوع زیاد در طرح و رنگ است و همچنین قیمت مناسبی دارد. این مجموعه برای افزایش رفاه حال مشتریان خود امکان خرید اقساطی فرش کودک را نیز فراهم کرده است. جهت اطلاع از نحوه خرید اقساطی فرش می‌توانید به فروشگاه مرکزی فرش افرند به شماره ۰۳۱۳۶۲۴۹۹۵۱ و ۰۹۱۰۲۹۱۶۰۰۸ تماس حاصل فرمایید و یا به ادرس اینترنتی فروشگاه فرش افرند مراجعه کنید.

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *