راهنمای خرید فرش, فرش ماشینی, مقالات افرند

فرش کلاریس چیست؟ تفاوت فرش کلاریس و فرش چاپی را بدانیم.

فرش کلاریس چیست

فرش‌ و قالی از قدیم تا به امروز تغییرات و پیشرفت های بسیاری داشته است. در گذشته از فرش بیشتر به‌عنوان کف‌پوشی برای اتاق و جهت حفظ دمای محیط آن و نیز جلوگیری از سر خوردن استفاده می‌شد. اما با گذشت زمان، پیشرفت تکنولوژی، افزایش تقاضا برای محصولات متنوع و رقابتی‌شدن بازار فرش، تولید‌کنندگان تنوع محصولات خود را بالا بردند. فرش در نظر افراد جنبه تزئینی نیز پیدا کرده است به‌طوری که امروزه، فرش‌‍‌ها یکی از اجزا اصلی دکوراسیون داخلی به شمار می‌آیند. در حال حاضر انواع فرش ماشینی در بازار وجود دارند. از نظر نحوه بافت (دستباف، ماشینی)، شکل ظاهری (چهارگوش، دایره‌ و..)، سبک (سنتی، مدرن) طرح‌ها و نقش و نگارهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. آیا در مورد فرش کلاریس (colaris) شنیده اید؟ در این مقاله درباره فرش‌های کلاریس و ویژگیهای آن‌ها صحبت خواهیم کرد و تفاوت آن با فرش چاپی بیان می‌شود، پس تا پایان مقاله با ما باشید.

فرش کلاریس چیست؟

این نوع فرش یکی از فرش‌هایی است که با بهره برداری از جدیدترین تکنولوژی چاپ عمیق جزو آن دسته از فرش‌های نوظهور و متمایزی است که به‌تازگی طرف‌داران بسیاری پیدا کرده و افراد زیادی به دنبال خرید آن هستند. فرش‌های چاپی را معمولاً با نخ سفید (بی‌رنگ) و کاملاً ساده می‌بافند.  در روش‌های معمول  فرش‌ها را با نخ هایی که قبلاً رنگ کرده اند می‌بافند؛ یعنی نخ ها با رنگ‌های مختلف وارد دستگاه بافندگی می‌شوند. در فرایند بافت فرش کلاریس، متناسب با طرح و نقشه‌ دلخواه، رنگ‌ها را به ریشه نخ ها تزریق می‌کنند( jet print)  و در نهایت طرح دلخواه بر روی فرش پدیدار می‌شود.

به‌ زبان ساده‌تر،ابتدا فرش خام و سفیدرنگ را می‌بافند و سپس  چاپ عمیق بر روی آن صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که در این فرایند رنگ‌ها به اعماق و ریشه‌ نخ های فرش نفوذ خواهند کرد . این فرش را با نخ هایی به نام پلی اوژن می‌بافند. نخ پلی اوژن از خانواده پلی‌استر است که به دلیل اصلاحاتی که روی آن انجام شده  مزیت هایی نسبت به انواع معمولی آن دارد.

فرش چاپی

جنس فرش ماشینی کلاریس

همان‌طور که ذکر کردیم در بافت فرش کلاریس از نخ های پلی اوژن استفاده می‌شود.  این نخ ها به‌هیچ‌عنوان پرزدهی ندارند؛ بنابراین هیچ‌گونه آلرژی و مشکل پوستی یا تنفسی برای افراد ایجاد نخواهند کرد و محدودیتی برای استفاده از آنها بعنوان فرش اتاق کودک و فرش اتاق‌خواب وجود ندارد. به دلیل مقاومت بالای نخ های پلی اوژن، فرش‌هایی که با این نخ ها تولید می‌شوند در برابر شست‌وشو مقاوم هستند. همچنین این فرش‌ها بسیار منعطف هستند. یکی از مزایای فرش‌های چاپی، مقاومت بالای آنها در برابر سایش است.

فرایند تولید فرش کلاریس چگونه است؟

در مرحله اول طرح پیش فرضی را که مشتری در نظر دارد به سیستم می‌دهند و آن را به یک نقشه کامپیوتری تبدیل می‌کنند. مرحله دوم تزریق رنگ به فرشی است که زمینه‌ آن به‌صورت یک‌دست به رنگ سفید یا روشن است. یعنی رنگ‌های مختلف را متناسب با طرح مورد نظر به ریشه‌ نخ های فرش تزریق می‌کنند. در فرایند تولید معمولاً از رنگ‌های باکیفیت با ماندگاری بالا استفاده می‌شود.


تبدیل عکس به فرش
بیشتر بدانید

ویژگی‌های فرش کلاریس

این فرش‌ها معمولاً دارای استحکام بالا، نرم و لطیف هستند و پاخور خوبی نیز دارند. به‌خاطر اینکه فرش را به‌صورت تک‌رنگ می‌بافند، در پروسه بافت نیاز به استفاده از سیستم ژاکارد نیست و به‌جای آن می توان از سیستم دابی استفاده کرد که فضای کمتری را اشغال می‌کند. همچنین به دلیل اینکه فرش تک‌ رنگ است تعداد توقف‌های کمتری در مقایسه با سیستم بافت نخ‌های رنگی جهت تعویض نخ صورت می‌گیرد و در نتیجه بافت فرش سریع‌تر شده و در هزینه تولید صرفه جویی می‌شود.

 در ادامه به مهم ترین ویژگیهای فرش های کلاریس و تفاوت آن با فرش چاپی اشاره خواهیم کرد.

  • استفاده از رنگ های بسیار متنوع و بی شمار در فرش
  • به کار گیری نخ باکیفیت
  • داشتن طرح‌های متنوع و منحصربه‌فرد
  • انتخاب سایز، طرح و رنگ توسط مشتری
  • عدم پرزدهی و ضد آلرژی
  • ثبات رنگ بالا
  • مقاومت بالا در برابر مواد شوینده و رطوبت
  • مقاومت بالا در برابر نور خورشید و مواد شیمیایی
  • شست‌وشو و خشک‌شدن آسان
  • مناسب برای نقاط پر رفت‌وآمد منزل
  • مقاومت در برابر سایش و کشیدگی
  • به دلیل بالابودن تراکم بافتی فرش کلاریس، تصاویر واضح‌تر و رنگ‌ها نیز زیباتر و جذاب‌تر هستند.
  • تراکم بر استحکام  فرش اثر می‌گذارد و باعث می‌شود فرش پاخور خوبی داشته باشد.
فرش کلاریس

تفاوت فرش کلاریس و فرش چاپی

یکی از تصورات اشتباه در مورد فرش های کلاریس و فرش چاپی این است که در فرش چاپی، بر اثر شستشو امکان در هم رفتن رنگ ها وجود دارد. لازم به ذکر است که با توجه به کیفیت بالای رنگ های مصرفی و تکنولوژی بالای به کار رفته در تولید این فرش امکان بروز این مشکل وجود ندارد.

تنوع فرش کلاریس

این نوع فرش معمولاً در سایزها و اندازه‌های مختلفی بافته می‌شوند. این فرش‌ها در هر سایزی قابل سفارش هستند و می‌توان آنها را در همه ابعاد از جمله قالیچه، تابلوفرش، فرش 9 متری و فرش 12 متری نیز سفارش داد. همچنین در انواع مختلفی همچون فرش کلاریس کلاسیک، فرش کلاریس فانتزی، فرش کلاریس وینتیج، فرش کلاریس آشپزخانه، فرش مدرن و … در بازار وجود دارد. هیچ محدودیتی در انتخاب سایز یا طرح و رنگ وجود ندارد و شما برای هر قسمت از منزل خود می‌توانید از این نوع فرش‌ها استفاده کنید.

خرید فرش ماشینی کلاریس از مجموعه فرش افرند

اگر به دنبال خرید این نوع فرش هستید، می‌توانید از طریق فروشگاه فرش افرند فرش موردنظر خود در هر سایز و طرحی سفارش دهید. فروشگاه فرش افرند فرش موردنظر شما را در کمترین زمان و مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما خواهد گذاشت. همچنین لازم به ذکر است که فرش‌ها به‌صورت اقساطی و با تسهیلات ویژه در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌گیرند. برای مشاهده مدل‌های مختلف فرش کلاریس می‌توانید وارد صفحه فروشکاه فرش کلاریس افرند شوید.

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *