دسته بندی نشده

8 نکته‌ی مهم برای افزایش عمر فرش

افزایش عمر فرش

فارغ از کیفیت محصولات، نحوه‌ی استفاده‌ی ما از محصولات و روش‌ نگهداری از آن‌ها هم در طول عمرشان نقش دارد. بدیهی است که این قضیه برای فرش هم صادق است. اگر به‌درستی از فرش استفاده کنیم و نکات حرفه‌ایِ نگهداری از آن را رعایت کنیم، می‌توانیم این امید را داشته باشیم که طول عمر فرش لااقل نزدیک به آن چیزی که در ذهن داریم شود. ادامه‌ی این نوشتار از مجله‌ی اینترنتی فرش افرند به نکاتی که به‌کارگیری‌شان برای افزایش عمر فرش مفید است اختصاص دارد.

نکات مهم در افزایش عمر فرش

1- فرش را تا نکنید

به‌هنگام اثاث‌کشی، مسئله‌ای که باید بسیار به آن توجه کنید این است که تا کردن فرش کاملاً غلط است. بهترین کار برای جمع‌کردن فرش، «رول‌کردن» آن است. آرام و بدون عجله فرش را رول کنید و در کامیون هم آن را در مکانی امن قرار دهید؛ یعنی مکانی که هیچ جسم تیزی در نزدیکی آن نیست.

2- به تطابق اندازه‌ی فرش و سالن یا اتاق توجه کنید

فرش‌هایی که بزرگ‌تر از سالن یا اتاق هستند، اطراف‌شان به سمت دیوار تا می‌شود و به این ترتیب احتمال آسیب به فرش بسیار افزایش می‌یابد. سعی کنید تا جای امکان از فرشی که مقداری کوچک‌تر از مساحت اتاق یا سالن است استفاده کنید.

افزایش عمر فرش

3- زیرپایه را فراموش نکنید

نکته‌ای دیگر که برای افزایش عمر فرش باید توجهی ویژه به آن داشته باشید این است که برای قراردادن بخاری یا هر جسمی دیگر، از زیرپایه برای پایه‌های آن جسم استفاده کنید؛ درغیراین‌صورت باید منتظر جا گرفتن پایه‌های آن جسم روی فرش باشید.

4- جهت افزایش عمر فرش بهداشت فرش را رعایت کنید

رعایت بهداشت فرش قطعاً در افزایش طول عمر فرش نقش دارد. سعی کنید به‌طور مرتب روی فرش جاروبرقی بکشید، از ریختن مواد غذایی چرب و رنگی روی آن جلوگیری کنید و با کفش روی آن نروید. این نکات را خصوصاً خانواده‌هایی که کودک دارند باید رعایت کنند. فراموش نکنید که جارو کردن فرش باعث حذف آلرژن‌ها از روی فرش می‌شود.

5- شست‌وشوی فرش را جدی بگیرید

در نظر داشته باشید که شست‌وشوی فرش برای طول عمر آن بسیار اهمیت دارد، اما شست‌وشو باید حرفه‌ای باشد. سعی کنید حداقل هر سال یک بار فرش را به یک شرکت حرفه‌ای و کاردرستِ قالی‌شویی بسپارید.

اگر به هر دلیلی فرش را به دست قالیشویی نسپردید و تصمیم گرفتید خودتان فرش را بشویید، بهتر است پیش از شست‌وشوی فرش ابتدا آن را گردگیری کنید. برای گردگیری هم بهتر است فرش را از طناب آویز کنید و با ضربه‌زدن با دست، گردهایی که در نخ‌های فرش جا گرفته‌اند را از آن جدا کنید. دقت داشته باشید که نباید از عصا، چوب و مواردی این قبیل برای ضربه‌زدن به فرش استفاده کنید.

شست‌وشوی فرش

6- فرش را از نور مستقیم خورشید دور کنید

سعی‌ کنید فرش‌های با ارزش را از نور خورشید در امان نگه دارید. استفاده از پرده یا قرار دادن فرش در مکانی که دور از پنجره است، از راه‌های ساده برای دورنگاه‌داشتن فرش از نور مستقیم خورشید هستند.

7- برای افزایش عمر فرش رطوبت را از فرش دور کنید

رطوبت بسیار برای نخ‌های فرش مضر است و بنابراین سعی کنید به محض خیس‌شدن فرش، درصدد خشک‌کردن آن برآیید. همچنین هر لکه‌ای که روی فرش افتاد، از جمله لکه‌ی سیگار، لکه‌ی لاک ناخن، لکه‌ی چای و لکه‌ی خون، خیلی سریع آن را پاک کنید.

8- وسایل سنگین را روی فرش قرار ندهید

در بالا اشاره کردیم که یکی از روش‌های افزایش عمر فرش استفاده از زیرپایه برای پایه‌ی اجسامی است که روی فرش قرار می‌دهید، اما نکته‌ی اساسیِ دیگر این است که در کل نباید وسایل سنگین از جمله کمد و بوفه را روی فرش قرار دهید. سعی کنید در سالن یا اتاق فرشی کوچک‌تر از متراژ اتاق یا سالن پهن کنید و وسایل را در اطراف و در محلی که فرش پهن نیست قرار دهید.


8 اشتباه رایج در خرید فرش ماشینی8 اصل مهم در نگهداری فرشطرح تعویض فرش کهنه با فرش نو

خرید اینترنتی فرش از فروشگاه افرند

فروشگاه فرش افرند با سال‌ها سابقه در ارائه‌ی انواع فرش ماشینی، گزینه‌ای مناسب برای عزیزانی است که به دنبال خرید اینترنتی انواع فرش ماشینی از جمله فرش کلاسیک، فرش دستباف‌نما، فرش گبه، فرش پتینه، فرش کودک، فرش فانتزی و فرش آشپزخانه هستند.

در فروشگاه افرند سعی بر این است که علاوه بر حفظ تنوع در طرح و اندازه، قیمت فرش‌ها هم تنوع داشته باشد؛ از این رو شما عزیزان می‌توانید با هر بودجه‌ای که دارید یک یا چند فرش از محصولات فروشگاه افرند را انتخاب کرده، سفارش دهید و منتظر ارسال سریع محصولات باشید.

ارسال فرش در فروشگاه افرند کاملاً رایگان است و همچنین امکان پرداخت وجه درب منزل فراهم شده‌است. در ضمن برای دریافت مشاوره‌ می‌توانید با کارشناسان فروشگاه افرند در تماس باشید.

کاتالوگ محصولات فروشگاه فرش افرند

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *