فرش کودک, مقالات افرند

انتخاب بهترین فرش سیسمونی

در این تصویر نوزادی را می‌بینید که در بغل مادرش نشسته و مادرش نقاشی فیل‌های کوچک رنگی روی فرش را به او نشان می‌دهد.

در انتخاب بهترین فرش سیسمونی باید سلامت جسم و سلامت روح نوزاد، هر دو به یک میزان در نظر گرفته شود. امروزه می‌دانیم که رشد و امنیت جسمی و روحی، به ویژه در نخستین ماه‌ها و سال‌های زندگی تا چه اندازه اهمیت دارد. در واقع این برهه از زندگی، سنگ‌بنای سال‌های دور و دراز بعدی است. پس شما به عنوان معمارِ کودکیِ فرزند دلبندتان باید تا جایی که می‌توانید سنگ اول را درست بگذارید!

اما انتخاب فرش چه ارتباطی می‌تواند با چنین موضوع مهمی داشته باشد؟! شاید عجیب به نظر برسد! اما هر چیز کوچک و بزرگی مربوط به دوران نوزادی با سلامت جسم و روح انسان در بزرگسالی در ارتباط است. درست مثل یک پازل بزرگ که اگر یکی یا چندتا از قطعاتش را اشتباه بگذارید، در نهایت تصویرِ درست ساخته نمی‌شود.

در مورد فرش سیسمونی باید بگوییم همان‌طور که یک فرش مرغوب می‌تواند امنیت و سلامت نوزاد شما را تضمین کند، یک فرش نامرغوب می‌تواند خدای ناکرده بیماری‌هایی در او به وجود بیاورد که سال‌های سال ادامه داشته باشد.

همچنین همان‌طور که انتخاب فرشی با طرح و رنگ مناسب می‌تواند خواب کافی و آرام و سلامت روحی برای فرزند شما به ارمغان بیاورد؛ انتخاب فرش سیسمونی با طرح و رنگ نامناسب نیز می‌تواند تأثیرات جبران‌ناپذیری در روان او بگذارد. پس با ما همراه باشید تا فاکتورهای انتخاب بهترین فرش سیسمونی را با هم بررسی کنیم.

طرح و رنگ فرش سیسمونی و سلامت روان نوزاد

فرش اتاق کودک از بزرگ‌ترین اجزاء دکوراسیون آن است و باید شیک ترین مدل فرش کودک را انتخاب کنید. بنابراین قطعاً طرح و رنگ آن بر ذهن نوزاد دلبند شما تأثیر شگرفی خواهد داشت. تأثیر رنگ بر مغز نوزادان بیشتر از بزرگسالان است. رنگ بر خلق‌وخو، رفتار و یادگیری کودکان تأثیر مستقیم می‌گذارد. اما چه رنگ‌هایی برای اتاق نوزاد و به ویژه برای فرش آن مناسب است؟


سایز فرش اتاق کودکشانه و تراکم فرش کودکخرید فرش اتاق کودک
بیشتر بدانید…

نوزاد 0 تا 3 ماهه

جالب است بدانید در این دوره‌ی سه ماهه، اَشکال و کنتراست مهم‌تر از رنگ‌ها هستند! چرا که نوزادان در سه ماه اول زندگی خود رنگ‌ها را نمی‌بینند. آن‌ها فقط سایه‌هایی از سفید و سیاه و خاکستری را می‌بینند. در این دوران هرچه سیگنال‌های بصری بیشتر و قوی‌تری به مغز نوزاد ارسال شود، رشد مغز و سیستم عصبی او سریع‌تر اتفاق می‌افتد. همچنین پیشرفت بصری بیشتری خواهد داشت.

بنابراین سعی کنید چیزهایی که در معرض دید نوزادتان قرار می‌گیرد دارای اَشکال و الگوهای ساده با وضوح و کنتراست بالا باشد. در واقع اگر اَشکال یکی در میان تیره و روشن باشند کنتراست بیشتری ایجاد می‌شود.

به عنوان مثال به تصویر فرش سیسمونی طرح کیتی از مجموعه‌ی افرند دقت کنید. در طرح این فرش با استفاده از قرار دادن رنگ‌های اصلی، زرد، قرمز و سبز در کنار هم کنتراست بالایی ایجاد شده است. چرا که این سه رنگ هیچ وجه مشترکی با هم ندارند و در کنار هم تضاد به وجود می‌آورند. همچنین آنالیز اَشکال و الگوهای ساده‌ی این طرح برای مغز نوزاد راحت است.

شما در این تصویر فرش سیسمونی افرند طرح کیتی را می‌بینید. زمینه فرش صورتی کم‌رنگ است. نقاشی دو شخصیت کارتونی کیتی روی آن وجود دارد که با رنگ‌های زرد و آبی و قرمز خود کنتراست بالایی ایجاد کرده‌اند.
فرش سیسمونی افرند طرح کیتی

در این‌جا وضوح و کنتراستی را که رنگ‌های زرد و آبی و قرمز در فرش افرند طرح کیتی ایجاد کرده‌اند، در تصویر سیاه و سفید آن بهتر مشاهده می‌کنید.

تصویر سیاه و سفید فرش کودک افرند مدل کیتی

نوزاد 3 تا 12 ماه

از ماه دوم و سوم گیرنده‌های نوری نوزاد به آرامی رشد می‌کنند. اما او از ماه چهارم شروع به دیدن رنگ‌های اصلی پررنگ، از جمله سبز، آبی، قرمز و زرد می‌کند. از ماه هفتم قدرت بینایی در نوزاد بهبود می‌یابد و شروع به درک دنیای سه‌بعدی با وضوح بیشتری می‌کند. این امر به واکنش او به رنگ‌های مختلف کمک می‌کند.

در این سن برای انتخاب رنگ وسایل اتاق نوزاد دلبندتان، از جمله فرش او باید چند فاکتور را هم‌زمان با هم در نظر بگیرید. در اتاق او یک هارمونی ایجاد کنید که همه‌ی جوانب در آن رعایت شده باشد. این فاکتورها عبارتند از:

• آرامش و خواب راحت نوزاد
• افزایش قدرت خلاقیت و یادگیری در نوزاد
• کنترل میزان اشتهای نوزاد

البته نوزاد در این سن به بیشترین چیزی که نیاز دارد خواب راحت است. بنابراین سعی کنید در پس‌زمینه از رنگ‌های سرد یا خنثی استفاده کنید. آبی، صورتی، طوسی، سفید و سبز همگی رنگ‌های آرام‌بخشند. بهتر است رنگ پس‌زمینه‌ی فرش و همچنین دیوارها و پرده‌ها از بین چنین رنگ‌هایی انتخاب شود.

وجود اَشکال و الگوهایی به رنگ‌های قرمز، زرد و رنگ‌های گرمی از این دست می‌تواند موجب افزایش نشاط، خلاقیت و قدرت یادگیری در کودک شما شود. به یاد داشته باشید استفاده‌ی بیش از اندازه از این رنگ‌ها آرامش نوزاد شما را سلب می‌کند.

رنگ نارنجی نیز موجب افزایش اشتها در کودک دلبند شما می‌شود. بنابراین با توجه به کم یا زیاد بودن اشتهای نوزاد خود می‌توانید با به کار بردن یا به کار نبردن رنگ نارنجی اشتهای او را تا حدی کنترل کنید.

طرح فرش سیسمونی

برای نوزادان از طرح‌هایی استفاده کنید که ساده و برای سن آن‌ها قابل تشخیص باشد. اَشکال و الگوهای موجود در این طرح‌ها بهتر است به خوبی از هم تفکیک شده باشند. درست مثل نقاشی‌های خود کودکان که اجزای مختلف آن را به خوبی با مداد سیاه دورگیری می‌کنند!

همچنین طرح‌هایی را انتخاب کنید که قوه‌ی تخیل نوزاد را از همان ابتدا تحریک کند. به عنوان مثال به فرش فیل کوچولو از مجموعه فرش‌های کودک افرند توجه کنید. مشاهده می‌کنید که در این فرش از رنگ‌های آرامش‌بخش استفاده شده است. علاوه بر آن تصویر خلاقانه‌ی بچه‌ فیلی را می‌بینید که روی مادرش سوار شده و چند بادکنک را با خرطومش گرفته است. چنین طرح‌هایی قوه‌ی تخیل کودک را تقویت می‌کنند.

در این تصویر فرش سیسمونی افرند مدل فیل کوچولو را می‌بینید. در این فرش از رنگ‌های آرامش‌بخش مثل طوسی، صورتی، یاسی و آبی استفاده شده است. درک طرح و نقش این فرش برای نوزاد ساده است. همچنین نقاشی خلاقانه‌ی روی این فرش موجب تقویت قوه تخیل کودک می‌شود.
فرش سیسمونی افرند طرح فیل کوچولو

انتخاب بهترین جنس فرش سیسمونی و سلامت جسمی نوزاد

در این بخش دو فاکتور وجود دارد که باید هنگام انتخاب بهترین فرش سیسمونی در نظر بگیرید: عدم ایجاد حساسیت پوستی و عدم ایجاد حساسیت تنفسی. هر دوی این‌ها مربوط به جنس الیاف به کار رفته در فرش است.

پیش از خرید فرش اتاق نوزاد مطمئن شوید که الیاف خاب آن از جنس مرغوب و استاندارد باشد. برخی از فرش‌ها ایجاد حساسیت‌ها و بیماری‌های پوستی می‌کنند. حتما برچسب پشت فرش را چک کنید. جنس و آدرس کارخانه‌ی تولیدکننده را بررسی کنید.

همچنین الیاف خاب بعضی از فرش‌ها مشکل پرزدهی دارد. این مسئله‌ی بسیار مهمی است. چرا که نوزادان سینه رفتن و چهار دست و پا رفتن را روی فرش اتاقشان یاد می‌گیرند. آن‌ها الیاف فرش را می‌خورند و لیس می‌زنند چرا که این یکی از مهم‌ترین راه‌های شناختی برای نوزادان است. پرز فرش می‌تواند حساسیت‌های شدید تنفسی در کودکان ایجاد کند. پس باید فرشی را انتخاب کنید که پرزدهی آن در حد صفر باشد.

ما در مجله‌ی فرش افرند در مقاله‌ای به طور مفصل درباره‌ی انواع جنس فرش اتاق کودک صحبت کرده‌ایم. شما می‌توانید برای مطالعه‌ی این مقاله این‌جا بر روی فرش ماشینی اتاق کودک کلیک کنید.

انتخاب تراکم مناسب فرش سیسمونی و امنیت جسمی نوزاد

برای این‌که نوزاد دلبند شما راه افتادن را در امنیت کامل یاد بگیرد حتماً به شانه و تراکم فرشی که برای سیسمونی انتخاب می‌کنید توجه کنید. فرش اتاق نوزاد باید نرم‌ترین و ضخیم‌ترین فرش باشد. در این صورت اگر کودک نوپای شما هنگام تاتی کردن زمین بخورد احتمال آسیب دیدن او بسیار کمتر خواهد بود.

در صورتی که تمایل دارید در مورد شانه و تراکم فرش کودک همه چیز را بدانید مقاله‌ی ما را با عنوان شانه و تراکم فرش کودک مطالعه کنید. در این مقاله ما راهنمای کاملی برای انتخاب درست شانه و فرش کودک دلبندتان ارائه کرده‌ایم.

با کلیک بر روی این لینک می‌توانید وارد گالری فرش‌های کودک افرند شوید.

راهنمای خرید اینترنتی فرش کودک افرند

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *