راهنمای خرید فرش, فرش ماشینی, مقالات افرند

فرش چند شانه خوب است ؟ معرفی بهترین شانه و تراکم فرش

فرش چند شانه خوب است؟

خرید فرش همواره جزو خریدهای تخصصی و پردغدغه دکوراسیون منزل بوده است. بدین معنا که همیشه سؤالات زیادی پیرامون این اقدام در ذهن خریداران وجود دارد. یکی از پرتکرارترین سؤالاتی که برای اکثر خریداران پیش می‌آید و از ما می‌پرسند این است که فرش چند شانه خوب است؟ توجه به تراکم و شانه فرش در هنگام خرید بسیار ضروری و مهم است. ازآنجایی‌که خرید فرش جزو خریدهای روزمره شما نیست و شاید چندین سالی یک‌بار اقدام به خرید آن کنید؛ پس باید قبل از انتخاب، تحقیق و بررسی‌های لازم را به عمل آورید و شتاب‌زده خرید نکنید. طبیعتاً فرشی را باید انتخاب کنید که متناسب با سبک و سلیقه شما و دکوراسیون منزلتان باشد. همچنین فرش باید متناسب با شرایط مختلف زندگی شما باشد. آیا شما هم به دنبال این هستید که فرش چند شانه بخریم؟ پس تا پایان این مقاله با ما باشید.

اهمیت توجه به شانه و تراکم فرش

فرش تراکم بالا خوبه یا تراکم پایین؟ قبل از هر چیزی ابتدا مروری در مورد مفهوم شانه و تراکم داشته باشیم. همان‌طور که در مقالات گذشته نیز توضیح دادیم، شانه به تعداد گره‌ها یا همان ریشه‌هایی که در یک متر عرض فرش وجود دارد گفته می‌شود. تراکم نیز به تعداد گره‌هایی که در یک متر طول فرش وجود دارد گفته می‌شود. به زبان ساده‌تر هرچقدر که تعداد شانه و تراکم فرش بیشتر باشد؛ فرش ریزبافت تر و جزئیات نقش و نگارها در آن بیشتر نمایان خواهد شد.

قیمت فرش ماشینی و تعداد شانه

معمولایکی از مهمترین دغدغه ها برای خریداران، قیمت فرش ماشینی است. فرش‌های ماشینی که در بازار هستند معمولاً 700 شانه،  1200 و 1500 شانه هستند. طبیعتاً با بالا رفتن تعداد شانه وتراکم ، قیمت و کیفیت فرش هم بالاتر خواهد رفت. اگر به دنبال فرش‌هایی با ظرافت و لطافت بالاتری هستید و محدودیتی از نظر بودجه ندارید، مسلماً فرش‌‌ های ماشینی 1200 و1500 شانه انتخابی خاص و لوکس برای تکمیل دکوراسیون شما خواهند بود. هرچقدر که تعداد شانه و تراکم فرش بیشتر باشد جزئیات طرح‌ها و نقش‌ها بیشتر و زیباتر خواهد بود؛ و لذا  قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.

دوام فرش‌ و تراکم و شانه آن

اگر که در منزل شما کودک کم‌سن‌وسال و یا حیوان خانگی وجود دارد؛یا میزان رفت‌وآمد در خانه زیاد است و احتمال استهلاک و فرسودگی فرش بالاست، پیشنهاد ما به شما فرش‌هایی با تعداد شانه و تراکم بالا خواهد بود. در واقع هرچقدر فرش ماشینی شما تعداد شانه و تراکم بیشتری داشته باشد، دوام و عمر مفید فرش نیز بالاتر می شود. پس اگر به دنبال کیفیت، دوام و ماندگاری هستید، فرش ماشینی 1200 و 1500 شانه اکریلیک هیت ست ، انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

توجه به مکان

یکی از نکات مهم برای انتخاب فرش، توجه به جایی است که قرار است فرش را در آنجا پهن کنید. آیا آن مکان پررفت‌وآمد است؟ اگر به زیبایی و مجلل بودن اتاق پذیرایی و دکوراسیون داخلی منزل خود اهمیت می‌دهید، خرید فرش ماشینی 1200 و1500 شانه را در اولویت قرار دهید. این فرش‌‌ها به‌خاطر لطافت، استحکام و دوام بالا و همچنین زیبایی منحصربه‌فرد، بهترین انتخاب برای سالن پذیرایی هستند. همچنین این فرش‌ها به دلیل اینکه در اندازه های استاندارد 12 و9 متری موجود هستند بسیار متناسب با ابعاد دکوراسیون سالن پذیرایی شما خواهند بود.

لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید فرش اتاق‌ خواب خود یا اتاق‌خواب فرزندتان را بخرید، بهتر است که فرشی انتخاب کنید که تراکم و شانه آن بالا نباشد. در این اتاق‌ها معمولاًبه‌اندازه سالن پذیرایی رفت‌وآمد زیادی صورت نمی‌گیرد؛ بنابراین نیازی نیست فرش 1200 یا 1500شانه بخرید. هم چنین جزئیات نقش و نگارها و طرح‌های این فرش‌ها بالا است و اکثر افراد فرشی با طرح‌های ساده را برای اتاق خود انتخاب می‌کنند.  برای اتاق‌خواب مهم نیست که فرش حتماً دوام بالایی داشته باشد؛ زیرا عامل دوام را معمولا برای فرش‌هایی در نظر می‌گیرند که پاخور زیادی داشته باشند.

زیبایی، رنگ‌بندی و وضوح نقش

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که به ظاهر فرش اهمیت زیادی می‌دهند و فرش‌هایی با طرح‌های مختلف، رنگ‌بندی متنوع و وضوح طرح بالا را می‌پسندند، بهتر است به دنبال فرش‌های ماشینی  1200 و 1500 شانه باشید. زیرا وضوح نقش‌ها و جزئیات طرح ها در این فرش‌ها بسیار بالاست. اگر طرفدار سبک دکوراسیون سنتی و اصیل ایرانی هستید این فرش‌ها انتخاب خوبی برای شما خواهند بود. اگر طرف‌دار سبک مدرن و یا مینیمال و فانتزی برای دکوراسیون خود هستید، این نکته را در نظر بگیرید که فرش‌ مدرن معمولا تعداد شانه و تراکم کمتری دارند وبه همان میزان نیز نقش و طرح‌های آنها نیز به نسبت  فرش‌های کلاسیک، کمتر و خلوت‌تر است.

البته شما میتوانید فرشهای 1200 و 1500 شانه طرح پتینه و فرش وینتیج را هم انتخاب کنید که در کنار شانه و تراکم بالا، ظاهر مدرنی هم دارند.

فرش چند شانه بخریم

تفاوت فرش‌ها در چیست؟

در پاسخ به این سؤال که” فرش چند شانه بهتر است”؟ باید بگوییم که نمی‌توانیم به‌صورت دقیق به این سؤال شما پاسخ دهیم. زیرا انتخاب فرش بر اساس تراکم و شانه بستگی به هدف شما از استفاده از آن فرش در فضای موردنظرتان، سبک و سلیقه تان در چیدمان دکوراسیون، میزان تردد بر روی فرش و در نهایت بودجه‌ای که برای خرید فرش در نظر گرفته‌اید دارد. بااین‌حال در ادامه به معرفی مشخصات اصلی فرش‌های 700، 1200 و 1500شانه خواهیم پرداخت.

فرش 700 شانه

فرش ماشینی 700 شانه در مقایسه با فرش‌های دیگر معمولا خاب بیشتری دارد. همچنین به دلیل اینکه شانه و تراکم کمتری دارد و همچنین طرح‌های موجود در آن خیلی پیچیده نیست، قیمت آن نیز از سایر فرش‌ها کمتر است. معمولا در بازار فرش‌های 700 شانه هشت رنگ و یا ده رنگ وجود دارد. این فرش‌ها مناسب برای اتاق‌خواب و اتاق فرزندان است. در ضمن اگر به دنبال سبکی مدرن و مینیمال برای دکوراسیون خود هستید، این فرش‌ها برای شما مناسب هستند. اگر به قیمت فرش توجه می‌کنید و می‌خواهید فرشی باکیفیت و درعین‌حال قیمت مناسب را خریداری کنید؛ این فرش‌ها را انتخاب کنید. همچنین به برخی از این فرش‌ها تبدیلی می‌گویند که از تبدیل‌کردن دستگاه‌های 500 شانه و ایجاد تغییراتی در آن به وجود می‌آید که البته کیفیت فرش‌های بافته شده با دستگاه های تبدیلی، در مقایسه با فرش‌های واقعی 700 شانه پایین تر است.

فرش 1200 شانه

فرش ماشینی 1200 شانه در مقایسه با گروه قبلی، شانه و تراکم بیشتری دارند و معمولا تراکم آن ها 3600 است. بافت آن ها ریزتر و فرش آن ها نیز ظریف‌تر از فرش‌های 700 شانه است. طبیعتاً قیمت آنها نیز بالاتر است. این فرش‌ها نیز به‌صورت 8 رنگ و یا 10 رنگ بافته می‌شوند و به دلیل اینکه از تعداد شانه و تراکم بالاتری برخوردار هستند، ظرافت و نقش و نگارهای بیشتری دارند. از نظر دوام و ماندگاری نیز بسیار بادوام هستند. لطافت، نرمی و ظرافت فرش ماشینی 1200 شانه عالی است. این فرش ها به‌خاطرنوع  بافت و دقت در طرح ، شباهت زیادی به فرش‌های دستباف دارند. فرش 1200 شانه طرفداران بسیاری در بین خریداران دارد.

فرش 1500 شانه

فرش ماشینی 1500 شانه در مقایسه با سایرفرش‌ها دارای بیشترین شانه و تراکم هستند. بافت این فرش‌‌ها بسیار ریز است و همچنین دارای طرح‌ها و نقش‌های بسیار متنوع، با وضوح و جزئیات بالا هستند. این فرش بسیار ظریف است و از لطافت بالایی برخوردار است. این فرش‌های زیبا بسیار ماندگار و مقاوم هستند. تراکم فرش‌های 1500 شانه معمولا 4500  است. این فرش‌ها از نظر زیبایی و ظرافت بیشترین شباهت را به  فرش‌های دست‌باف دارند. اگر طرف‌دار فرش‌های دست‌باف هستید؛ ولی بودجه خرید و یا شرایط نگهداری  این دسته از فرش‌ها را ندارید، ما به شما بهترین فرش‌ ماشینی یعنی فرش 1500 شانه را معرفی می‌کنیم.این نوع از همه فرش‌ها ظریف‌تر و زیباتر است؛ و لذا ارزش و قیمت بیشتری هم دارد.

برای آشنایی با مدل‌های مختلف فرش‌های ماشینی می‌توانید وارد صفحه فروشگاه فرش ماشینی ما شوید. شما با مراجعه به سایت فروشگاه فرش افرند می‌توانید فرش ماشینی مورد نظرخود را با قیمت‌های مناسب بصورت اینترنتی خریداری کنید. همچنین جهت خرید حضوری از فروشگاه مرکزی فرش افرند می‌توانید به آدرس اصفهان، پل فلزی، ابتدای بلوار ملت مراجعه کنید. شما با خرید حضوری و یا اینترنتی فرش ماشینی از فروشگاه فرش افرند می توانید ضمن اطمینان از کیفیت فرش ، ازمناسب بودن قیمت فرش ماشینی خود نیز آسوده خاطر شوید.

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *