دکوراسیون, راهنمای خرید فرش, سبک زندگی

فرش مد سال 1402 کدام است؟

مد فرش سال 1402

فرش ، فضا را روشن می کند و به کسانی که در آن فضا راه می روند، می نشینند و گاهی اوقات روی فرش دراز می کشند، گرما و آرامش خاصی می بخشد. فرش یکی از مهم ترین المان های زیبایی  دکوراسیون هر خانه ای است. از آنجایی که فرش ها غالبا بادوام هستند و دیر به دیر تعویض میشوند،  شاید تنها دلیلی که باعث میشود فرش خودرا تعویض کنیداز مد افتادن طرح آن است. با ما همراه باشید تا در این مقاله فرش هایی که غالبا ترِند هستند و هم چنین فرش مد سال 1402 را به شما معرفی کنیم.

چه طرح هایی فرش مد سال 1402 هستند؟

در این مقاله سراغ مدل‌ها و طرح‌هایی که مد فرش سال هستند می‌رویم. قبل از خرید حتماً به نوع فرشی که متناسب با نیازها و سبک زندگی شما و خانواده‌تان است توجه کنید. در ضمن به مکانی که قرار است فرش را آنجا پهن کنید توجه نمایید. همچنین باید فرش متناسب با سبک دکوراسیون و سایر وسایل خانه باشد. در سال 1402 مدل فرش‌هایی که ترِند هستند کمی با سال‌های قبل متفاوت است. در ادامه به معرفی طرح هایی که مد سال هستند اشاره خواهیم کرد.

فرش وینتیج و کهنه‌نما

با ورود به سال جدید، می‌توانیم نگاهی به گذشته بیندازیم؛ حداقل در مورد فرش‌ها. هیچ‌کس (از جمله ما!) به اندازه کافی از زیبایی خیره‌کننده قالی‌های قدیمی لذت نبرده است. استفاده از فرش‌های الهام گرفته از طرح‌های قدیمی، حس «خانه» و نوستالژی را به وجود می‌آورد و منزل شما را به‌گونه‌ای می‌کند که همه از حضور در آن احساس آرامش کنند. بدون شک فرش‌ وینتیج و کهنه نما در سال 1402 بسیار پرطرف‌دار خواهند بود. علی‌رغم داشتن طرح‌های خاص و هنری، قیمت فرش ماشینی وینتیج مناسب است.

فرش‌هایی با اشکال غیرمعمول

یکی از فرش‌هایی که در سال جدید باید انتظار فروش بالای آن را داشته باشید، فرش‌هایی با اشکال غیرمعمول و نامتعارف است. اخیراً افراد گرایش زیادی به استفاده از فرش‌هایی که شکل غیرعادی دارند پیدا کرده‌اند. برش‌ها، لبه‌های بریده‌شده، لبه‌های زاویه‌دار، فرش گرد و کلاً هر چیزی که کمی غیرعادی‌تر از یک طرح مستطیل معمولی به نظر می‌رسد. این فرش‌ها می‌توانند با مبلمان منحنی شما، ظاهر خاص و منحصربه‌فردی ایجاد کنند.

فرش‌ فانتزی و مدرن

فرش‌هایی که متشکل از بلوک‌های رنگی متنوع و جذابی هستند نیز در سال جدید مد خواهند شد که به آنها فرش مدرن گویند. فرش‌هایی با طرح‌های جسورانه به‌عنوان عنصر اصلی طراحی دکوراسیون استفاده می‌شوند. آنها همه چیز را در اتاق به هم متصل می‌کنند؛ این فرش‌ها مانند یک قطعه هنری برجسته هستند. بلوک کردن رنگ در چند سال گذشته اشکال مختلفی به خود گرفته است ، اما فصل به فصل، بیشتر در ترِندهای داخلی ظاهر می‌شود. استفاده از آنها در دیوارها برای همه مناسب نیست، اما استفاده از آن ترکیب رنگ‌ها روی زمین، راه بسیار ظریف‌ و هیجان‌انگیزی برای پذیرش این روند همیشه محبوب است. حضور این فرش‌ها در اتاق‌خواب نیز بسیار رایج است. خوشبختانه در بازار ایران تنوع بالایی در انواع فرش ماشینی فانتزی وجود دارد. 

همان‌طور که در اکسسوری‌ها، منسوجات و سایر وسایل دکوراسیون داخلی می‌بینیم، طرح شطرنجی به فرش و قالیچه نیز رسیده است. این طرح اخیرا در دکوراسیون داخلی پرطرف‌دار شده است. هم در سبک مینیمال و هم  سنتی ونیز لوکس تقاضای زیادی برای استفاده از طرح شطرنجی وجود دارد. این یک فرصت خوب برای بازی با رنگ است؛ برای کسانی که تمایل دارند از رنگ خنثی و درعین‌حال از یک یا دو رنگ پررنگ‌تر استفاده کنند.

فرش‌های شگی و پرز‌دار ترِند 2023

در سال جدید فرش‌های شگی و فلوکاتی هم مجدد مد خواهند شد. اگر جزو آن افرادی هستید که از راه‌رفتن با پای‌برهنه بر روی فرش لذت می‌برند؛ ما به شما فرش‌ پرز بلند را پیشنهاد می‌کنیم. فرش‌های شگی و فلوکاتی به دلیل اینکه از یک یا  دو رنگ برخوردار هستند، بسیار مناسب برای اتاق‌خواب هستند. همچنین لطافت و نرمی آنها برای اتاقی که در آن استراحت می‌کنید نکته برجسته‌ای است. 

فرش‌های طرح‌دار و سنتی در حال بازگشت هستند!

اگر طرفدار دکوراسیون با سبک سنتی و اصیل هستید، اصلا نگران نباشید. زیرا فرش‌هایی با طرح‌های اصیل و سنتی نیز در سال 1402 مد هستند. فرش‌های ماشینی با طرح‌های ایرانی در حال حاضر دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند و به اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری رنگ و ظاهری اصیل می‌بخشند. رنگ‌های متنوع موجود در آنها با همه وسایل موجود در اتاق همخوانی خواهند داشت.

از جمله طرح های سنتی می توان به طرح های به کار رفته در گبه ماشینی اشاره کرد. انواع طرح های زیبای سنتی مناطق گوناگون در قالب طرح های عشایری در گبه های ماشینی موجود است. لازم به ذکر است که بیشترین استقبال از گبه های ماشینی با زمینه رنگ لاکی صورت گرفته است.

فرش راه‌راه برای اتاق‌خواب

جذابیت همیشگی فرش‌های راه‌راه هنوز موردعلاقه بسیاری از طراحان است. این فرش با ساختار دادن به فضا باعث می‌شود تا انواع رنگ‌ها را در یک طرح قرار دهند. فرش های راه‌راه به‌ویژه فرش اتاق‌ خواب ظاهری تأثیرگذار و آرامش‌بخش دارند. وقتی طرح‌های راه‌راه درجهت متضاد قرار می‌گیرند، ظاهرخوبی خواهند داشت. برای حفظ ظاهر مدرن، مطابق با روند فعلی اتاق‌خواب فانتزی، راه‌راه‌های پهن‌تر وتکراری را انتخاب کنید. این نوع نیز می‌تواند فرش مد سال باشد.

فرش‌ با طرح‌های حیوانات

طرح‌های حیوانات برای فرش امسال؟! روند فرش 2023 شاهد افزایش علاقه به این طرح‌های خاص و چشم‌نواز است. منظور این است که گرچه این سبک فرش ممکن است برای همه مناسب نباشد. اما، شما نیازی به تقلید بیش از حد از دیگران ندارید! در مورد یک طرح فرش الهام گرفته از طرح  پلنگی و… بیشتر فکر کنید. به‌علاوه، این فرش برای پنهان‌ کردن لکه‌ها فرش بسیار مناسب است.

سخن نهایی

اگر به دنبال فروشگاه فرش ماشینی که مجموعه متنوعی از فرش‌ها بر اساس رنگ و طرح و سلیقه خود هستید، می‌توانید فروشگاه فرش افرند را انتخاب کنید، شما با مراجعه به سایت فرش افرند، می‌توانید کلکسیونی از طرح‌های متنوع وزیبای فرش را ببینید و هم به صورت اینترنتی خریداری کنید و همچنین برای خرید حضوری، کافی است به نشانی اصفهان، پل فلزی، ابتدای بلوار ملت مراجعه کنید و با اطمینان خاطر از قیمت فرش ماشینی، فرش مناسب و باکیفیت تهیه کنید.

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *