راهنمای خرید فرش

بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی چیست؟

best carpet for people who have a pet

خیلی از افراد حیوانات خانگی را دوست دارند و از نگهداری آن‌ها لذت می‎برند. در هنگام خرید فرش ماشینی برای صاحبان حیوانات خانگی، باید پارامترهایی را در نظر بگیرید. دو مورد از این پارامترها، مقاومت در برابر لکه و دوام است. به هر حال، نگهداری از حیوانات خانگی بدون در نظر گرفتن نکاتی و فرسودگی ناشی از رفت و آمد روی فرش، واقعاً می‌تواند به فرش شما آسیب وارد کند و طول عمر آن را کوتاه کند. اما به نظر شما بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی چیست؟

نکات مهم برای انتخاب فرش  

در صورت داشتن حیوانات خانگی، چه چیزی باعث می‌شود که فرش انتخاب خوبی برای پوشش باشد؟ بسیاری از حیوانات خانگی زمان زیادی را صرف دراز کشیدن روی زمین می‌کنند. فرش همچنین سطحی غیر لغزنده است که می‌تواند برای حیوانات ایمن‌تر باشد. حتی، فرش صدا را جذب می‌کند و می‌تواند خانه شما را به مکانی آرام‌تر برای زندگی تبدیل کند.یکی از نگرانی‌های رایج در مورد فرش این است که ممکن است با جمع آوری گرد و غبار و شوره حیوانات خانگی باعث آسم و آلرژی در افراد شود. بهترین انتخاب برای مبتلایان به آلرژی است این است که فرش خود را به طور مرتب جاروبرقی بکشند و عمیقا تمیز کنند.

بهترین روش تمیز کردن فرشنگهداری از فرش دستبافتچگونه پرز دادن فرش را متوقف کنیم؟

اگر صاحب حیوان خانگی هسیتد، در هنگام انتخاب فرش، باید فاکتورهای زیر را در انتخاب خود در نظر بگیرید.

الیاف فرش

 فرش معمولا از پشم، الیاف طبیعی یا از الیاف مصنوعی مانند نایلون، الفین و پلی استر ساخته می‌شود. فرش پشمی نرم‌ترین و مجلل‌ترین فرش است که به‌طور طبیعی در برابر شعله و‌حرارت مقاوم است؛اما گران‌تر از الیاف مصنوعی است و در برابر لکه مقاوم نیست. فرش‌های ساخته شده از الیاف نایلون محبوب‌ترین هستند زیرا بادوام‌اند مقاومت بالایی در برابر لکه دارند و مقرون به صرفه هستند و به نوعی بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی محسوب می شوند.

بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی

فرشی با قابلیت شستشوی بهتر

اگر صاحب حیوان خانگی هستید، سعی کنید فرشی را خریداری کنید که به راحتی بتوانید آن را بشویید بدون آن‌که به زودی از بین برود یا فرسوده شود. چرا که در بسیاری از موارد مدفوع و یا ترشحات ناشی از بیماری حیوانات می‌تواند باعث شود فرش شما بسیار سریع لکه دار شود؛ بنابراین لازم است در اسرع وقت لکه‌ها را پاک کنید و فرش خود را به خوبی بشویید. پس سعی کنید فرشی که انتخاب کنید که با چند بار شستشو به زودی ظاهر و زیبایی خود را از دست ندهد.

بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی

مهمترین نکته برای خرید فرش داشتن مقاومت در مقابل انواع لکه و دوام شستشویی بالا می باشد.فرشها یی باجنس نایلون بهترین گزینه برای این افراد است. زیر اندازهایی با پرز بلند ونخ خاب خیلی طویل بدلیل سختی در نظافت برای این گونه موارد توصیه نمی شود.وجود ریشه در فرش نیز بدلیل اینکه با پنجه و ناخن حیوانات خانگی درگیر میشود برای صاحبان آنها گزینه خوبی محسوب نمی شود.

 برخی از فرش‌ها به‌طور خاص طراحی شده‌اند تا از لکه‌های حیوانات خانگی به لایه‌های فرش شما جلوگیری کنند. بعضی از فرش ها با طرح های خاص، لکه یا موهای حیوان خانگی را بهتر از سایر رنگ‌ها پنهان می‌کنند، بنابراین در انتخاب فرش جدید نیز به این موضوع توجه کنید.

فرش‌های پشمی انتخاب خوبی هستند

پشم در ساخت فرش نیز به طرز شگفت‌انگیزی برای حیوانات خانگی مناسب است. الیاف پشم انعطاف‌پذیری بالایی دارند و در صورت خیس شدن شکل خود را از دست نمی‌دهند و فرش‌های پشمی را بسیار بادوام می‌کند. این نوع فرش‌ها، کرکی یا رشته‌ای نیستند، بنابراین حیوان خانگی شما نمی تواند آن‌ها را پاره کند.

 فرش پشمی به طور طبیعی در برابر لکه‌ها و رطوبت مقاومت می‌کند و اگر کثیفی روی فرش پشمی نفوذ کند، جاروبرقی می‌تواند به راحتی آن را بیرون بکشید.

نگهداری از فرش

بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی

هنگامی که فرش زیبا، جدید و مناسب برای خانه خود انتخاب کردید، حتماً آن را مرتب و خوب تمیز کنید. تمیز و خشک نگه داشتن فرش از رشد کپک جلوگیری می‌کند برای مراقبت بهتر از فرش خود، فرش را مرتب و روزانه جاروبرقی بزنید؛ چرا که این کار می‌تواند گرد و غبار موجود در هوا را تا ۹۴ درصد کاهش دهد.

علاوه بر جارو کشیدن کامل و منظم فرش، باید آن را به صورت حرفه‌ای با بخارشوی هر شش ماه یکبار تمیز کنید. بعد از شستشو مطمئن شوید که فرش کاملا خشک شده باشد تا رطوبت باعث جذب کپک یا کنه نشود.

یادتان باشد که اگر دچار حساسیت هستید و از طرفی هم حیوان خانگی نگهداری می‌کنید، انتخاب فرشی با بافت کوتاه و در هم تنیده به جای الیاف بلند، می‌تواند به کم شدن حساسیت‌تان کمک کند. هرچه الیاف فرش کوتاه‌تر باشند و محکم‌تر بافته شوند، فرش کمتر جذب مواد حساسیت‌زا می‌شود و تمیز کردن آن هم آسان‌تر است.

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه گل برجسته زمینه دودیفرش ماشینی ۷۰۰ شانه زمینه فیلیافزایش طول عمر فرش

اگر صاحب حیوان خانگی هستید، از خرید این نوع فرش‌ها اجتناب کنید

فرش‌های پر پرز: در حالی که این فرش‌ها از راحت‌ترین نوع فرش هستند، مو و کثیفی به راحتی در شکاف‌ آن ها فرو می‌رود و بیرون آمدن آن سخت است.

فرش ریشه دار:اگر صاحب حیوان خانگی هستید٫ بهتر است از خرید هرگونه فرش ریشه دار خودداری شود. مطمئناً که این فرش‌ها زیبا هستند و جلوه قشنگی به منزل شما می‌دهند، اما آن قسمت های بیرونی پرزرق و برق فرش توسط حیوانات خانگی از بین می‌روند.

فرش‌های قدیمی: فرش‌های قدیم، معمولاً ظریف‌تر هستند و  ممکن است به تمیز کردن خاصی نیاز داشته باشند؛ بنابراین نمی‌توانند برای افرادی که حیوان خانگی دارند، انتخاب خوبی باشند.

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *