دسته بندی نشده

فرش افرند کاشان

آشنایی با فرش 1500 شانه افرند

 لزوم وجود فرش 1500 شانه افرند در هر خانه ایرانی احساس می شود زیرا یکی از عناصر اصلی خانه به حساب می آید که فضا را به کلی تغییر می دهد و زیبایی منزل را دو چندان می کند. در واقع فرش یکی از کالاهایی است که به خانه روح می بخشد و محیطی گرم را فراهم می آورد. به علت توجه بیش از حد به فرش به عنوان یکی از کالاهای لوکس در منزل، شرکت های مختلفی به تولید فرش روی آورده اند.  یکی از این برندها که در چند سال آینده رهبری بازار فرش را عهده دار می شود مجموعه فرش افرند می باشد  که در تلاش است محصولات با کیفیت و قیمت مناسب را به مشتریان عرضه کند. فرش 1500 شانه افرند یکی از با کیفیت ترین فرشهای این مجموعه می باشد که امروزه مشتری های خاص خود را دارد.  

هم اکنون  به دلایلی، استفاده از فرش ماشینی نسبت به فرش دستباف رو به افزایش است به همین دلیل شرکتهای مختلفی شروع به تولید انواع  فرش ماشینی با طرح و رنگ های  متنوع با کیفیت بالا کرده اند. فرش های ماشینی از لحاظ  کیفیت ،تراکم و شانه به انواع گوناگونی تقسیم می شوند.  مهمترین ویژگی که فرش های ایرانی دارند این است که به علت متنوع بودن ، دست مشتری را در انتخاب باز می گذارند که بر اساس دکوراسیون منزل چه فرشی را انتخاب کند.   

 

 انواع فرش ماشینی

امروزه بازار تولید و فروش  انواع فرش ماشینی به علت بالا بودن کیفیت، تنوع در طرح ، رنگ  و به صرفه تر بودن  نسبت به فرش های دستباف بسیار رونق گرفته است و شرکت های تولید کننده فرش های ماشینی روز به روز در حال افزایش هستند ، این شرکت ها علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی به کار صادرات فرش ماشینی نیز می پردازند . در هنگام خرید فرش ماشینی  باید به تراکم،  شانه،  جنس و نوع نخ بکاربرده شده،  رنگ،

 

طرح، ابعاد، اندازه و … توجه کافی شود. فرش های ماشینی براساس شانه  به  350، 440، 500، 700، 1200 و 1500 شانه طبقه بندی می شوند علاوه بر این فرش ها، انواع فرش های فانتزی، فرش کهنه نما، فرش کودک و… نیز جز فرش های ماشینی هستند . امروزه از فرش های 350 و 440 شانه بیشتر برای سجاده و کناره فرش، پادری و … استفاده می کنند و نسبت به فرش های دیگر کیفیت و قیمت پایینی دارند.  با گسترش ماشین های پیشرفته ،امروزه فرش 1250 شانه نیز تولید شده است. در بافت فرش فانتزی از رنگ های شاد و براق برای جلوه بیشتر در منزل ،استفاده می کنند.

 

فرش 1500 شانه افرند

 

فرش 1500 شانه امروزه به عنوان یکی از جدیدترین فرش های ماشینی می باشند که با پیشرفت تکنولوژی امروزی تولید شده اند این فرش ها در هر متر از عرض فرش دارای 1500 گره می باشند به همین دلیل به این فرش ها فرش 1500 شانه می گویند. این فرش از بیشترین کیفیت ،زیبایی و ظرافت نسبت به دیگر فرش های ماشینی برخوردار است و امروزه توسط تولید کننده های سرشناس تولید می شود.

فرش 1500 شانه

 

 

فرش دستبافت گونه

فرش دستبافت گونه یا فرش طرح دستبافت به فرش هایی می گویند که تراکم بالای 500 را داشته باشند مانند فرش 700، 1200 و 1500 شانه . این فرش ها غالبا توسط دستگاه های خاصی به نامHCP یاHCI تولید می شوند و از ظرافت و زیبایی بالایی برخوردارند. فرش دستبافت گونه به علت تراکم بالایی که دارد متراکم تر و  طول عمر بالایی دارد. دربافت فرش دستبافت گونه از جنس نخ اکرولیک خالص استفاده می شود. این فرش ها به علت متراکم بودن در برابر پا خوردن استحکام بالایی را از خود نشان می دهند. نوع خاصی از فرش دستباف گونه که دارای شانه 1250و تراکم 4200 می باشد شبا هت بسیار زیادی به فرشهای دستباف دارد که به فرش دستبافت نما مشهور هستند

 

فرش دستبافت نما

 

فرش کودک

یکی از وسایلی که در خرید سیسمونی بچه ها جدیدا گنجانده  شده است فرش کودک می باشد که جزء یکی از کارآمدترین وسایل برای اتاق کودک می باشد. این فرش  نقش بسیار مناسبی را در سلامت جسمی و  روحیه دهی به کودک دارد . امروزه بسیار به انتخاب فرش کودک توجه ویژه می شود، فرش کودک باید دارای یک سری ویژگی باشد و تا حد امکان پرز ندهد چون به راحتی وارد ریه و مجاری تنفسی کودک می شود و از طرف دیگر بچه ها روزانه ده ها بار زمین می خورند، پس الیاف این فرش ها باید هم کیفیت بالا داشته باشد و هم بسیار نرم باشد که در مواقع افتادن کودک خطری او را تهدید نکند و حساسیت پوستی بوجود نیاورد. از طرف دیگر چون  فرش اتاق کودک به راحتی کثیف می شود باید جنس فرش به صورتی باشد که بعد از شست و شو به راحتی تمیز شود.

 در تولید فرش کودک از طرح های کارتونی متنوع ،رنگ های شاد و جذاب استفاده شده که کودک با دیدن این نقش ها روحیه بگیرد.  مجموعه فرش افرند نیز امروزه به ارائه فرش کودک روی آورده و طرح های متنوع  و فانتزی زیبایی را برای اتاق کودک عرضه کرده است. این فرش ها باید استاندارد کافی برای سلامت و ایمنی کودکان را داشته باشند.

فرش کودک

 

طرح های فرش ماشینی ( از دیروز تا به امروز)

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *