راهنمای خرید فرش, مقالات افرند

چرا به فرش گرد نیاز داریم؟

فرش گرد

مبلمان و دیوارهای اکثر اتاق‌ها معمولاً دارای زوایای قائمه هستند. بنابراین منطقی است که برای اکثر مردم فرش مستطیلی یا مربعی کلاسیک انتخابی امن و بدون ریسک باشد. اما موقعیت‌های خاصی وجود دارد که استفاده از فرش‌های دایره‌ای در آن بسیار لازم و ضروری است. آیا می‌خواهید دکوراسیون منزل خود را به‌راحتی و با کمترین هزینه تغییر دهید؟ استفاده از فرش دایره بهترین گزینه است. این فرش‌ها با ایجاد عدم تقارن و ایجاد حس فضای بیشتر، ظاهری مدرن و خاص را به منزل شما می‌بخشند. اگر می‌خواهید فضای منزل خود را بهینه کنید یا قسمت‌های خانه خود را تقسیم‌بندی کنید، بهتر است از این نوع فرش‌ها استفاده کنید. در این مقاله در مورد فرش‌ گرد صحبت خواهیم کرد.

مزایای استفاده از فرش گرد

استفاده از فرش گرد مزایای متعددی دارد که می‌توان به بهینه‌سازی فضای اتاق اشاره کرد. همراه ما باشید تا با سایر مزایای آن صحبت کنیم.

قیمت ارزان‌تر

معمولاً قیمت فرش‌ گرد ارزان‌تر از فرش‌های سنتی مستطیلی است. البته باید به الیاف موجود در فرش‌ها نیز توجه شود که بر قیمت فرش اثر می‌گذارند. بااین‌حال، حتی اگر چندین فرش دایره‌ای برای خانه خود بخرید، باز هم سرمایه‌گذاری سودمندی خواهد بود.


فرش مناسب برای دکوراسیونبهترین فرش ماشینیفرش 9 متریفرش مدرن
بیشتر بدانید..

ایجاد مرز و فضای باز بیشتر

اگر می‌خواهید در هر یک از فضاهای منزل خود حد و مرزی ایجاد کنید، فرش‌های گرد این فرصت را به شما می‌دهند. به‌خصوص زمانی که از آنها در زیر وسایلی مانند میز استفاده می‌کنید. این امر در آپارتمان‌های کوچک یا خانه‌های با پلان باز بسیار مفید است. همچنین به چیدمان بهتر و راحت‌ منازل کمک زیادی می‌کند. فرش گرد باعث می‌شود که افراد فضای منزل را بازتر و بزرگ‌تر تصور کنند؛ زیرا با ایجاد کانون نوری به کاهش تمرکز بر دیوارها کمک می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که اتاق بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر برسد. لازم به ذکر است که هماهنگی بین دیوارهای اتاق و این فرش‌ها به این امر کمک شایانی می‌کند.

تنوع در اندازه فرش گرد

مثل فرش‌های مربعی و مستطیلی، فرش‌های گرد نیز در اندازه‌های متفاوتی یافت می‌شوند، بنابراین می‌توانید فرشی کاملاً مناسب را پیدا کنید. این تنوع در اندازه به شما کمک می‌کند که فرش مناسب اتاق‌های بسیار کوچک منزل خود بیابید.

تنوع در جنس الیاف

همان‌طور که فرش‌‌های گرد در اندازه‌های مختلف یافت می‌شوند، از نظر جنس الیاف نیز تنوع زیادی دارند. همچنین فرش گرد با هر سبک دکوراسیونی سازگار می‌شود. متداول‌ترین الیاف مورداستفاده در این فرش‌ها شامل پشم، آکریلیک، پلی‌استر، پلی پروپیلن و غیره است. باتوجه‌به اینکه قیمت فرش ماشینی در مقایسه با فرش دستباف پایین‌تر است، بنابراین خرید فرش ماشینی دایره‌ای انتخابی مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

فرش دایره

کجا و چگونه از فرش گرد استفاده کنیم؟

اگر تا کنون از فرش‌های دایره‌ای در منزل خود استفاده نکرده‌اید، ممکن است در مورد بهترین مکان برای قراردادن و نحوه استفاده از آن شک داشته باشید. در ادامه به نکاتی در زمینه استفاده از این فرش‌ها اشاره می‌کنیم.

فرش دایره‌ای در راهرو

اگر راهرو شما کم‌نور و ساده است، یک قالیچه گرد به آن جلوه خاصی می‌دهد. اگر فرش انتخابی شما رنگ‌های شاد و چشمگیری دارد، بهتر است آن را زیر یک چراغ آویز قرار دهید تا جلوه بیشتری داشته باشد. انتخاب اندازه فرش بستگی به‌اندازه راهرو شما دارد.

سالن پذیرایی و اتاق غذاخوری

وقتی اتاق غذاخوری شما مربع یا مستطیل است، می‌توانید از یک فرش گرد برای شکستن تقارن و جلب‌توجه به این فضا استفاده کنید. همچنین، استفاده از این نوع فرش‌ها جلوه‌ای مدرن به فضا خواهد داد. از طرف دیگر، اگر یک اتاق غذاخوری گرد دارید، فرش باید در مرکز اتاق و بزرگ‌تر از قطر میز و صندلی باشد. حالا در مورد سالن پذیرایی، این نوع فرش باید زیر میز یا مبلمانی که می‌خواهید برجسته کنید، برود. اگر سالن پذیرایی و اتاق غذاخوری در یک فضا هستند، فرصتی عالی برای ایجاد یک تقسیم‌بندی بصری است.

فرش گرد در اتاق‌خواب

اتاق‌خواب‌ها باید راحت و دنج باشند. رنگ، اندازه و شکل فرش اتاق‌خواب نقش مهمی دارد؛ بنابراین فرش گرد برای اتاق‌خواب ایده خوبی خواهد بود. رنگی را برای فرش اتاق خود انتخاب کنید که با رنگ دیوارها و سرویس خواب شما هماهنگ باشد. گاهی فرش‌های مربعی یا مستطیلی به زیر وسایل اتاق‌خواب نظیر کمد لباسی یا تختخواب می‌روند که این موضوع ممکن است برای شما خوشایند نباشد. استفاده از فرش‌های دایره‌ای در اتاق‌خواب احساس آرامش زیادی به شما منتقل می‌کند و اگر فرش از الیاف استانداردی باشد می‌توانید برای استراحت، مطالعه یا مدیتیشن روی آن بنشینید.

آشپزخانه

انتخاب فرش آشپزخانه بسیار مهم است. آشپزخانه یکی از مکان‌هایی است که استفاده از فرش گرد در آنجا بسیار مهم و ضروری به‌حساب می‌آید. فرش‌های دایره‌ای انتخابی مناسب برای آشپزخانه‌های مربعی و کوچک هستند. لازم به ذکر است که به‌هیچ‌عنوان نباید از فرش‌های مستطیلی برای آشپزخانه‌های گرد استفاده کنید. همچنین هنگام خرید فرش دایره‌ای برای آشپزخانه بهتر است به‌اندازه فرش دقت کنید، زیرا قرارگیری فرش زیر وسایل آشپزخانه باعث می‌شود که زیبایی و ظاهر آَشپزخانه از بین برود و همچنین به سلامت فرش آسیب برسد.

فرش گرد

فرش گرد در موقعیت‌های خاص

گاهی ممکن است در دکوراسیون منزل خود یک اکسسوری دایره‌ای شکل مانند لوستر یا آینه گرد داشته باشید.  قراردادن یک فرش گرد در آن مکان باعث می‌شود که آن اکسسوری برجسته‌تر دیده شود. برای مثال اگر لوستر شما گرد و بزرگ است، حضور فرش گرد به برجسته‌تر شدن و بیشتر به‌چشم‌آمدن لوستر کمک می‌کند. گاهی ممکن است در سرتاسر فضای اتاق شما کف‌پوش و موکتی ساده و بدون طرح باشد، بنابراین استفاده از فرش دایره‌ای بر روی این کف‌پوش باعث می‌شود اتاق شما جذاب‌تر و خاص‌تر شود و سادگی زیاد آن از بین برود. تضاد بین فرش دایره ای و کفپوش آن به اتاق رنگ و روح تازه می‌دهد.

نکات مهم خرید فرش گرد

  • اگر اثاثیه منزل مانند مبلمان، کاغذ دیواری و غیره شلوغ و پرزرق‌وبرق است، بهتر است فرشی با طرح و رنگ‌بندی ساده را انتخاب کنید.
  • اگر اثاثیه نسبتاً ساده و کم‌رنگ باشند، بهتر است از فرشی با رنگ‌های شاد و پر نقش‌ونگاراستفاده کنید تا توجه را به خود جلب کند.
  • سخن پایانی

    گاهی شما می‌خواهید یک اتاق کوچک بزرگ‌تر احساس شود. استفاده از فرش گرد در یک فضای کوچک ترفندی است که طراحان همیشه از آن استفاده می‌کنند تا اتاق را بزرگ‌تر نشان دهند. انحنای یک فرش گرد، چشم را تشویق می‌کند تا در اتاق جلوه‌ای از حرکت سیال ایجاد کند. یک فرش دایره‌ای شکل نیز جذابیت بصری ایجاد می‌کند و محدودیت و کوچکی فضا را تا حد زیادی در نظر بیننده اصلاح می‌کند.

    اگر به دنبال ایجاد فضایی لوکس و تجملی همراه با حس گرمی و آرامش هستید، فرش‌های دایره‌ای انتخابی مناسب برای شما هستند. قرارگیری این نوع فرش‌ها در اتاق‌هایی که گفت‌وگو و جلسات در آنها صورت می‌گیرد باعث ایجاد فضایی دنج و راحت می‌شود.

    اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۰ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *