راهنمای خرید فرش, فرش ماشینی

بهترین فرش ماشینی سال 1403 کدام است؟ بهترین برند فرش ماشینی را بشناسیم.

بهترین فرش ماشینی

انتخاب فرش یکی ازمهمترین مراحل خرید آن است؛ زیرا هر فرش ویژگی‌ها و کاربرد خاص خود را دارد و به‌علاوه باید با دکوراسیون، چیدمان و سایر وسایل منزل هماهنگ باشد. برای انتخاب بهترین فرش ماشینی باید علاوه بر شیک بودن آن، مقرون به صرفه نیز باشد، پس باید قیمت فرش ماشینی را در نظر گرفت. در این مقاله می‌خواهیم ابتدا انواع فرش ماشینی ازنظر جنس نخ خاب، شانه و تراکم را معرفی کرده و نمونه هایی از بهترین فرش ماشینی ایران را نمایش دهیم و بهترین مارک فرش ماشینی را معرفی می‌کنیم. سپس تعدادی از فرش‌های استفاده شده در منزل مشتریان عزیزمان را خدمتتان معرفی می‌کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشد تا بتوانید خرید فرش ماشینی مناسبی برای منزل خود داشته باشید

معرفی مجموعه فرش افرند
در حال بارگذاری ویدیو...

ویژگی بهترین فرش ماشینی

باید در نظر داشته باشید گران قیمت‌ترین فرش ماشینی الزاما بهترین فرش ماشینی نیست. بلکه یه فرش ماشینی خوب همواره باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • نرم و لطیف باشد.
  • پرزدهی کمی داشته باشد.
  • مقاوم در برابر تا زدگی و پارگی باشد.
  • طرحی متناسب با دکوراسیون منزل شما داشته باشد.
  • دارای پاخور خوب باشد.
  • ریزبافت باشد.
  • دارای علامت استاندارد باشد.
  • مارک فرش ماشینی بسیار مهم است.

بهترین فرش ماشینی از نظر شانه و تراکم

در ابتدا به معرفی کوتاه شانه و تراکم فرش می‌پردازیم. تراکم عرضی گره هایی که بافته شده اند را همان شانه فرش می گویند. واحد شانه متر است و به راحتی محاسبه می شود. به زبان ساده می توانیم شانه فرش را تعداد ریشه یا تعداد گره در یک متر از عرض فرش تعریف کنیم. به طور مثال اگر می گوییم فرشی ۷۰۰ شانه است یعنی در هر یک متر از عرض آن فرش ۷۰۰ گره وجود دارد. یک تفاوت فرش ۷۰۰ شانه با ۱۲۰۰ شانه همین تعداد گره هاست. البته تفاوت های دیگری نیز دارند. اصطلاح رایج دیگر در بازار فرش تراکم فرش است. تراکم در دستگاه بافندگی به تعداد رج یا تعداد گره ای که در یک متر طولی فرش بافته می شود اشاره دارد. با تعاریف گفته شده می‌توانید یکی از پربازدیدترین فرش ماشینی را انتخاب نمایید.

فرش 1500 شانه

فرش ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ ظریف ترین و زیباترین فرش موجود در بازار است. این فرش از نظر فشردگی گره های فرش، در حال حاضر در دنیا بی رقیب است. فرش ۱۵۰۰ شانه از جمله فرشهایی است که ظرافت در ان اهمیت بالایی دارد. به همین خاطر از نخ های ظریف و با کیفیت استفاده می شود. چرا که به علت حجم بالای گره در یک قالی هر چه نخ ظریف تر باشد نقش نهایی بهتر دیده می شود.

نمونه فیلم فرش ماشینی 1500 شانه افرند

فرش ۱۲۰۰ شانه

برای بافت این فرش عموما از الیاف مرغوب و درجه یک استفاده می شود. فرش ۱۲۰۰ شانه افرند از دسته بندی فرش کلاسیک به دلیل تنوع در طراحی و رنگ‌بندی جذاب و همین طور قیمت مناسب در کل دنیا به فروش می رسد و طرفداران بی‌شماری دارد. یکی از جدیدترین مدل فرش ماشینی که طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، فرش گل برجسته می‌باشد، که معمولاً در فرش ۱۲۰۰ شانه ارتفاع نخ خاب گل برجسته ۷ میلی‌متر است درحالیکه ارتفاع نخ خاب زمینه ۶ میلی‌متر این اختلاف باعث می‌شود طرح فرش برجسته دیده شود.

نمونه فیلم فرش ماشینی 1200 شانه

فرش 700 شانه

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه فرشی پرفروش و جایگاه‌ ویژه‌ای در منازل افراد دارد، خصوصا که مناسب برای فرش اتاق خواب می‌باشد. در گذشته قالی بیشتر جنبه پوششی داشت اما امروزه جنبه‌ی تزئینی آن نیز مد نظر است. فرش ماشینی ۷۰۰ شانه قیمت پایین‌تری نسبت به فرش ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه دارد‌. همین عامل سبب فروش بیشتر آن و طرفداران آن شده‌ است. فروشگاه اینترنتی فرش افرند مجموعه ای از متنوع ترین و زیبا ترین فرش های فانتزی را گردآورده و از بهترین برندهای فرش ماشینی می‌باشد و روز به روز مدل های جدیدی را به این مجموعه اضافه می‌کند تا پاسخگوی نیاز و سلیقه تمامی مخاطبان خود باشد.

استانداردترین تراکم در فرش ماشینی ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ است که بسیاری از کارخانه‌های تولید فرش از این تراکم استفاده می‌کنند. فرش‌های ماشینی 700 شانه‌ی اصل دارای ۸ الی ۱۰ رنگ می‌باشند. دستگاه هایی که برای بافت فرش ماشینی ۷۰۰ شانه از آن استفاده می‌شود بسیار مدرن و پیشرفته هستند که در حال حاضر این دستگاه‌ها در ایران نیز موجود است.

نمونه فیلم فرش ماشینی 700 شانه

فرش 500 شانه

فرش ۵۰۰ شانه نسبت به نوع قبلی ظرافت بیشتری را داراست. همچنین نسبت به فرش‌های ۷۰۰ شانه ضخیم‌تر است؛ و به دلیل اینکه مقاومت و ضخامت خوبی دارد در مکان‌های پرتردد بسیار کاربردی است. همچنین ازنظر نقش و نگار، طرح و رنگ‌بندی ساده می‌باشد. شست و شوی این نوع فرش‌ها نسبت به انواع ظریف‌تر آن بسیار راحت و کم ریسک است.

نمونه فیلم فرش ماشینی 500 شانه

بهترین فرش ماشینی از نظر الیاف

فرش هایی که در بافت آن ها نخ خاب از جنس آکریلیک است جز محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین فرش های ماشینی هستند. این نوع فرش در دسته فرش درجه یک و اعلا دسته بندی می شود. فرش با نخ آکریلیک ظاهری بسیار شبیه فرش های پشمی دارند اما بسیار ارزان تر از این جنس هستند. نخ خاب فرش ماشینی آکریلیک ویژگی های منحصر به فردی دارد که مربوط به قابلیت های این نوع نخ است.

نخ خاب در فرش های ماشینی معمولاً از جنس آکریلیک، پلی استر و پلی پروپلین است. در مقایسه این‌ها باید گفت، بهترین جنس فرش ماشینی آکریلیک بوده و بعد از آن‌ها فرش های پلی استر و نظیر آن‌ها قرار دارد.

صنایع فرش پس از برخورد با مشکل پرزدهی در فرش های آکریلیک، با استفاده از فناوری هیت ست به کمک این صنعت آمد. در این فناوری بافت درونی الیاف نخ  فرش به وسیله ی حرارت و بخار تثبیت می شوند. این نوع فرش با ویژگی های منحصربه فردی که به خود افزوده جزء فرش‌های بدون حساسیت است. بیشتر فرش های موجود در بازار از نوع هیت ست هستند و طرفداران بسیاری در بازار فرش ماشینی دارند.

مهم‌ترین ویژگی فناوری هیت ست در فرش ماشینی: قابلیت تحمل گرمای بالا (مانند اتو و قابلمه) بدون خرابی فرش.

یکی دیگر از انواع نخ خاب فرش های ماشینی نخ پلی استر است این فرش درخشش و زیبایی خاصی دارد که طرفداران خاصی را به خود جلب کرده است. نخ پلی استر به نخ ابریشم مصنوعی مشهور است و فرش با این نخ درخشش بالا و رنگ های زنده و شفافی دارد.

بهترین فرش ماشینی در منزل مشتریان

به پاس خرید عزیزان همراه، نمونه عکس‌ فرش منزل مشتریان عزیز که از فرش افرند خرید کرده‌اند، در زیر مشاهده می‌کنید. شما هم می‌توانید پس از خرید از فروشگاه فرش افرند، وقتی فرش خود را در منزل پهن کردید عکس بگیرید و برای ما ارسال کنید و در اولین فرصت تصاویر شما در عکس فرش منزل مشتریان اضافه گردد. 

عکس فرش منزل مشتریان-گبه ماشینی افرند زمینه گلبهی کد ۷۱۹
گلیم ماشینی افرند زمینه فیلی کد ۹۹۰۱

گبه ماشینی افرند زمینه سرمه ای کد ۸۰۰
عکس فرش منزل مشتریان

عکس فرش منزل
فرش کودک افرند طرح میکی موس کد ۱۳۰

فرش ماشینی افرند ۴۲۰ شانه کد ۴۲۱۲
فرش ماشینی افرند ۵۰۰ شانه گل برجسته کد ۶۶۲۲

سخن پایانی

مجموعه فرش افرند که لز بهترین برند فرش ماشینی در ایران می‌باشد این افتخار را دارد به پشتوانه‌ی سال‌ها تلاش مستمر مدیران خود (از سال ۱۳۷۰) که در زمینه‌ی تولید، عرضه و صادرات فرش ماشینی فعالیت داشته است، حاصل این تجارب را طی فرآیندی علمی و مطابق با اصول و مبانی بازاریابی جدید، پیاده سازی نموده و در جهت رونق بیشتر این هنر فعالیت نماید. جهت مشاوره برای انتخاب بهترین فرش ماشینی ایران میتوانید با فروشگاه مرکزی فرش افرند به شماره ۰۳۱۳۶۲۴۹۹۵۱ و ۰۹۱۰۲۹۱۶۰۰۸ تماس حاصل فرمایید. شایان ذکر است جهت مشاهده کلیه فیلم‌های محصولات به قسمت ویدیو افرند مراجعه فرمایید، همچنین می‌توانید قبل از خرید فرش، آن را در منزل خود پرو مجازی فرش کرده تا انتخاب مطمن تری داشته باشید.

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *