دسته بندی نشده

فرش ماشینی چگونه است و چه ویژگی هایی دارد؟

فرش ماشینی چگونه است و چه ویژگی هایی دارد؟

فرش ماشینی نوعی از فرش است که اصطلاحا به آن مصنوعی می گویند که در کارخانجات بوسیله ی ماشین آلات صنعتی مخصوص بافته می شود. سرعت کار این ماشین آلات زیاد است و در زمان کوتاهی تعداد زیادی فرش بافته می شود.

متقاضیان این نوع فرش به دلیل قیمت مناسب بیشتر هستند به همین دلیل کارخانجات تولید فرش های ماشینی اخیرا افزایش یافته اند. مواد اولیه فرش های ماشینی قیمت ارزان تری دارند به همین دلیل قیمت تمام شده ی آن ها مناسب تر خواهد بود.

فرش های ماشینی تنوع بسیاری در طرح، رنگ و اندازه دارند به همین دلیل طرفداران بیشتری پیدا کرده اند و علاوه بر این موارد، کیفیت بالایی هم دارند.

ویژگی که این فرش ها دارند این است که بر خلاف فرش های دستباف شستن آن ها راحت است و مشکلی بوجود نمی آید.

فرش یکی از کالا های اساسی و مهم است که به فروش می رسد و خریدار باید بسیار در خرید خود دقت کند تا فرش مناسب را انتخاب نماید.

فرش های ماشینی درجه بندی دارند، فرش های درجه یک کیفیت بالایی دارند و خریدار بر اساس بودجه و

هزینه ای که می تواند بکند خرید خود را انجام می دهد.

کارخانجات زیادی در شهر های مختلف مشغول به تولید هستند و خریدار می تواند فرش خود را با وجود تنوع بسیاری که در فرش ها وجود دارد، انتخاب کند.

طراحان این فرش ها، سلیقه ی مشتریان را می شناسند و بر این اساس طراحی را انجام می دهند و با تنوع بسیار در آن ها نظر هر مشتری را جلب می کنند.

رنگ های بکار رفته در این فرش ها هنگام شستشو پخش نمی شوند و مشتری از این لحاظ می تواند خیالی آسوده داشته باشد.

فرش های ماشینی با وجود همه ی ویژگی های خوبی که دارند، معایبی نیز دارند مانند سنگین بودن، دوام کمتر نسبت به فرش های دستباف و … که تولید کنندگان همه ی تلاششان را در بهتر کردن کیفیت و از بین بردن معایب می کنند.

بهترین راه برای خرید فرش ماشینی چیست؟

فروشگاه های زیادی در فروش فرش‌ماشینی فعال هستند و با تنوع در طرح ها و قیمت های مناسب سعی در جذب مشتری و رضایت آن ها دارند. در شهر های مختلف دیده می شود که شعب فروشگاه های اینگونه فرش ها رو به افزایش هستند و با توجه به تقاضایی که از طرف مشتری ها وجود دارد باید عرضه هم به درستی انجام شود و به نیاز خریداران پاسخ داد.

همین تعدد فروشگاه ها به خریداران کمک می کند تا راحت تر انتخاب نمایند و تنوع موجود برای آن ها بسیار کمک کننده است همچنین با جستجو در فروشگاه های مختلف می توانند بر اساس بودجه ای که دارند فرش مورد نظر خود را پیدا کرده و خریداری نمایند.

خرید فرش ماشینی اخیرا رونق بیشتری یافته که خریداران باید دقت لازم را داشته باشند تا انواع با کیفیت آن ها را انتخاب نمایند.

یکی دیگر از راه های خرید این فرش ها، خرید آنلاین و اینترنتی می باشد که با توجه به شرایط موجود بسیاری ترجیح می دهند این راه را انتخاب کنند.

فروشگاه آنلاین فرش ماشینی و سایت های مربوط و معتبر راه مطمئن و کم دردسری است که از هر نقطه از کشور، مشتری می تواند فرش مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نماید.

فرش افرند یک فروشگاه اینترنتی فرش های ماشینی می باشد که مدت ها است فعالیت گسترده داشته و با ارائه محصولات متنوع و با کیفیت ، توانسته رضایت مشتری های خود را جلب کند.

سایت ها و فروشگاه های اینترنتی بسیاری اخیرا شروع به فعالیت کرده اند که مشتری باید تحقیق کرده و مطمئن ترین فروشگاه ها را انتخاب کند.

فرش ماشینی

انواع فرش ماشینی کدامند؟

می توان گفت انواع فرش ماشینی بر اساس شانه و تراکم، طرح و نقش، جنس فرش، اندازه و ابعاد طبقه بندی می شود.

تراکم یا شانه به تعداد گره ها در یک متر از فرش گفته می شود. تراکم فرش های ماشینی (عرضی) از 320 تا 1500 شانه است و تراکم طولی این فرش ها از 700 تا 4500 شانه می باشد. هر چه تراکم فرش بالا تر باشد و تراکم بیشتری داشته باشد، کیفیت و زیبایی فرش بیشتر است.

طرح  فرش های ماشینی اخیرا تنوع بسیاری پیدا کرده است و برای هر سلیقه ای  تولید می شود. طرح های مدرن، کلاسیک، سنتی و … طرح هایی هستند که طرفداران بیشتری دارند و طراحان تلاش می کنند که به سلیقه ی خریداران بیشتر نزدیک شوند.

فرش های ماشینی جنس های مختلفی دارند از جمله: پشمی، پلی استر، نایلونی، پلی پروپیلن و اکریلیک که هر کدام از آن ها ویژگی های خود را دارند.

فرش‌ماشینی در سایز های مختلفی تولید می شود و از سایز بسیار کوچک که پادری ها هستند تا سایز های بزرگ حتی 24 متری هم در بازار موجود می باشند.

فرش دستباف نما از جمله این فرش ها به حساب می آید که اخیرا تولید و بسیار پر طرفدار شده است. فرش دستباف نما تراکم بالایی دارد و از رنگ های بسیار زیبا و با کیفیت برای آن ها استفاده می شود.

خرید آنلاین فرش ماشینی همین الان!

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *