دکوراسیون

نکاتی برای چیدمان فرش‌؛ نکاتی ساده ولی اثرگذار

چیدمان-فرش

چه در حال تزیین یک اتاق نشیمن جدید باشید و چه بخواهید به طور کلی دکوراسیون انجام دهید، استفاده از فرش واقعا می‌تواند جلوه زیبایی به فضای شما ببخشد. طراحی دکوراسیون با فرش یکی از مهمترین ارکان زیبایی خانه می‌باشد. قطعا همه ما این را می‌دانیم که پیدا کردن فرش مناسب برای فضای‌های مختلف می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد، هم از نظر سبک و هم از نظر اندازه. به همین دلیل ما در این مقاله می‌خواهیم نکاتی را برای چیدمان فرش‌ در اتاق ذکر کنیم. حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نکاتی که باید برای چیدمان فرش رعایت کنیم

متداول ترین اندازه های فرش اندازه ۶متری یا ۳×۲ ، ۹ متری یا ۳/۵×۲/۵ ، ۱۲ متری یا ۴×۳ است

قرار دادن فرش در مرکز اتاق می‌تواند فضای خالی زیادی ایجاد کند، به خصوص اگر اتاق نشیمن شما شکلی غیر متعارف داشته باشد. هنگام قرار دادن فرش در اتاق نشیمن، باید آن را طوری قرار دهید که مبلمان غالب و چیدمان موجود اتاق را تحسین کند. تنها کاری باید انجام دهید این است که مبلمان خود را در قسمت بیرونی فرش خود قرار دهید.


فرش برای دکوراسیون مدرنجایگاه فرش در دکوراسیون10 نکته مهم خرید فرشفرش مناسب فضای کوچک
بیشتر بدانید…

چیدمان فرش‌ دراتاق غذاخوری

قرار دادن فرش در اتاق غذاخوری اساساً به تجربه نشستن پشت میز ناهارخوری بستگی دارد. فرش را زیر میز نهار خوری بگونه ای که مرکز فرش در وسط میز نهار خوری قرار بگیرد پهن کنید.

اگر مطمئن نیستید چه اندازه‌ای بخرید، صندلی‌های دور میز خود را بیرون بکشید، سپس فضا را اندازه بگیرید تا بدانید فرش شما کاملاً زیر آن قرار می‌گیرد.

چیدمان فرش‌ در اتاق نشیمن

در اتاق نشیمن، قرار دادن فرش کمی پیچیده‌تر می‌شود، اما هنوز هم همه چیز به اندازه فضای شما و برنامه‌های شما برای چیدمان مبلمان بستگی دارد. شما سه گزینه اصلی برای اتاق نشیمن با اندازه‌های مختلف دارید:

برای اتاق‌های نشیمن کوچک‌تر، دو گزینه دارید: می‌توانید یک قالیچه با ابعاد ۲/۲۵×۱/۵ که می‌تواند در اتاق بین مبلمان شناور باشد انتخاب کنید و اجازه دهید به اندازه کافی فضا برای قدم زدن در اتاق باشد. یا اگر می‌خواهید فضای خود را بزرگ‌تر نشان دهید، در واقع فرش بزرگ‌تری می‌خواهید که مناسب باشد.

برای اتاق‌های متوسط، یک فرش بزرگ‌تر (مثل ۸ در ۱۰ اینچ) انتخاب کنید و مبلمان را در اطراف قرار دهید تا فقط پایه‌های جلویی روی آن قرار گیرند. حتی اگر اندازه‌های پیشنهادی فرش در بالا با ابعاد خانه شما مطابقت ندارد، باز هم می‌توانید از همان اصول قرارگیری پیروی کنید و بر اساس ابعاد اتاق نشیمن و مبلمان خود، فرشی متناسب بخرید.

چیدمان فرش‌ در اتاق خواب

چیدمان فرش در اتاق خواب

وقتی صحبت از اتاق خواب می‌شود، اندازه فرش واقعاً به اندازه تخت شما بستگی دارد. از نظر قرار دادن فرش، گزینه‌های زیادی دارید، اما ترجیح داده می‌شود که فرش را تا حدی زیر تخت قرار دهید. در این حالت، می‌خواهید فرش را عمود بر تخت بخوابانید . این کار، میزان فضای قابل استفاده فرش را به حداکثر می‌رساند. در اتاق‌های کوچک‌تر، می‌توانید فقط فرشی را در وسط اتاق یا در پای تخت قرار دهید تا دکوراسیون شما را جمع و جور نشان دهد.

مهم نیست که در چه اتاقی فرش می‌گذارید، به یاد داشته باشید که فرش‌ها می‌توانند یک توهم بصری ایجاد کنند، بنابراین سعی کنید برای هر فضایی بهترین چیدمان فرش را در نظر بگیرید. کوچک بودن بیش از حد یک فرش می‌تواند هر فضایی را جدا از هم نشان دهد. وقتی شک دارید، به سراغ فرش بزرگتر بروید که مبلمان را یکپارچه می‌کند و اتاق را بزرگتر از آنچه هست نشان می‌دهد.

فرش در راهرور

پیدا کردن یک فرش مناسب با راهروها، اصولا کار ساده وراحتی نیست. از آنجایی که ابعاد راهروها اصولاً دراز و باریک می باشند بدون شک فرش انتخابی شما نیز باید به همین ابعاد باشد. برای انتخاب فرش در راهرو، شما باید به طول راهرو خود دقت کنید تا عرض آن. استفاده از یک فرش با عرض کمتر و طول هم اندازه با راهرو می تواند بهترین گزینه انتخابی باشد.

سخن پایانی

در حالی که هیچ راه درست یا نادرستی برای چیدمان فرش در اتاق نشیمن، اتاق خواب، راهرو و یا حتی آشپزخانه شما وجود ندارد؛ در حالت کلی می‌توان گفت که اگر فرش خارج از مرکز باشد، بقیه وسائل را نیز کمی دور نشان می‌دهد. با این حال، بسته به اندازه اتاق و سبک مبل می‌تواند چیدمان متفاوتی داشته باشید.

فرش ماشینی فانتزی افرند کد 173فرش ماشینی فانتزی افرند طرح دختر پاییزراهنمای خرید فرش جهیزیه عروس

چیدمان فرش

  • قرار دادن فرش در مرکز اتاق می‌تواند فضای خالی زیادی ایجاد کند.
  • قرار دادن فرش در اتاق غذاخوری اساساً به تجربه نشستن پشت میز ناهارخوری بستگی دارد.
  • وقتی صحبت از اتاق خواب می‌شود، اندازه فرش واقعاً به اندازه تخت شما بستگی دارد.
  • برای انتخاب فرش در راهرو، شما باید به طول راهرو خود دقت کنید تا عرض آن.

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *