فرش ماشینی, مقالات افرند, نگهداری و نظافت فرش

سر خوردن فرش، راهکارهایی برای رفع آن

سر خوردن فرش

فرش‌ها، عایق خوبی در برابر سرما و گرما هستند و یکی از عوامل اصلی زیبایی دکوراسیون داخلی هستند. به‌وسیله آن‌ها خانه خود را به مکانی امن، دنج و راحت تبدیل می‌کنیم. بااین‌حال، فرش‌ها ممکن است روی زمین سر بخورند، حرکت کنند یا جمع شوند. وقتی فرش شما لیز می‌خورد، نه‌تنها آزاردهنده است بلکه ممکن است خطرآفرین باشد و منجر به بروز صدماتی شود؛ زمانی که فرش مناسبی را برای فضای خود انتخاب کردید، باید مطمئن شوید که فرش در همان‌جایی که قراردادید باقی می‌ماند! آیا شما هم به این فکر کرده‌اید که چگونه فرش خود را در یک مکان ثابت نگه‌دارید و از سر خوردن فرش جلوگیری کنید؟ در این مقاله به بررسی دلایل بروز این مشکل و ذکر راه‌کارهایی برای حل لیز خوردن فرش بدون واردکردن آسیب به فرش ماشینی فانتزی می‌پردازیم.

در حال بارگذاری ویدیو...

علت سر خوردن فرش

سر خوردن فرش به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

  • محیطی که از کف سنگ و سرامیک باشد و فرش روی آن پهن شود باعث سر خوردن فرش می شود.
  • تراکم بافت و وزن فرش هم در سر خوردن آن موثر است. هر چه تراکم و وزن فرش کمتر باشد احتمال لیز خوردن فرش بیشتر است.
  • هر چه ابعاد فرش کوچک تر باشد امکان سر خوردن فرش هم بیشتر می شود.
  • اگر فرش روی فرش دیگر و یا موکت پرز بلند پهن شود باعث جمع شدن فرش و لیز خوردن فرش می شود.

چگونه پرز دادن فرش را متوقف کنیمپرفروش ترین فرش ماشینیرابطه تراکم با قیمت و زیبایی فرش
بیشتر بدانید…

راه‌کارهایی برای جلوگیری از سر خوردن فرش

در این قسمت داریم راه‌کارهایی ساده، ارزان، بدون دردسر و خسارت برای جلوگیری از جابه‌جا شدن فرش‌ها به شما معرفی کنیم. با انجام این پیشنهادات به‌راحتی و در کمترین زمان از خانواده و عزیزانتان در برابر بروز اتفاقات و خطرات احتمالی جلوگیری می‌کنید! از قدیم این اعتقاد وجود دارد که پیشگیری بهتر از درمان است.

چسب حرارتی

استفاده از چسب حرارتی یک‌راه حل ساده و ارزان است. فرش را برعکس کنید و هر چهارگوشه آن را چسب حرارتی بزنید و قبل از اینکه چسب خشک شود به‌سرعت آن را برگردانید. بدین ترتیب به‌آسانی از سر خوردن آن جلوگیری می‌کنید.

استاپر یا ترمز فرش

این محصولات در انواع مختلف و متنوعی در بازار ایران یافت می‌شود. ترمزهای فرشی که از جنس سیلیکون منعطف هستند در مقایسه با بقیه راه‌کارها باکیفیت‌تر و کارآمدتر می‌باشند. ضمناً دو طرف آن‌ها چسبناک است و به‌راحتی و بدون هیچ دردسری می‌توانید آن را به فرش خود بچسبانید. فقط مراقب باشید به ریشه‌های فرش نچسبد زیرا ممکن است به آن‌ها آسیب وارد کند!

سر خوردن فرش

انواع ترمز فرش

تکه‌ای: به‌صورت تکه‌ای در طرح‌ها و سایزهای متنوع در بازار موجود است و می‌توانید هر تعداد که لازم دارید را خریداری نمایید و در قسمت‌های مختلف فرش بچسبانید.

متری: به‌صورت متری در بازار موجود است و شما هراندازه که بخواهید به همان میزان به شما می‌دهند. به عبارتی به‌صورت متری آن را تهیه می‌کنید، بنابراین استفاده این نوع ترمز به‌صرفه و ارزان است.

دندانه‌ای: بیشتر مناسب استفاده درراه پله‌ها است.

مزایای استاپر یا ترمز فرش

استفاده از ترمز فرش مزایای زیادی دارد مثلاً به‌هیچ‌وجه به فرش شما آسیبی وارد نمی‌کند. باعث ایجاد لکه یا هیچ اثر دیگری بر روی سرامیک، لمینت و پارکت نمی‌شود. قیمت ترمز فرش ارزان است، همچنین در صورت لزوم می‌توانید آن را به‌راحتی بشویید و مجدد استفاده کنید.

گیره فرش

گیره‌های فرش از جنس فلز هستند که در قسمت‌هایی از آن‌ها چسب وجود دارد. زمانی که می‌خواهیم فرش‌های مخصوص راه‌پله‌ها، اماکن پرتردد، فرش‌های نازک، رولی یا فرش قرمز را فیکس و ثابت نگه‌داریم از این گیره‌ها استفاده می‌کنیم.

لایه‌ها و تورهایی از جنس pvc

شما می‌توانید از لایه‌ای خاص مانند آسترهای اسفنجی شکل و یا تورهای pvc برای جلوگیری از سرخوردن فرش‌هایتان استفاده کنید. این لایه‌ها را می‌توانید در زیر فرش خود تعبیه نمایید.

قرار دادن وسایل سنگین‌ وزن

یک‌راه حل راحت، ارزان و آسان قرار دادن اجسام سنگین مانند مبل‌های راحتی، میز، قفسه کتاب و غیره بر روی فرش است. البته باید دقت کرد که باعث صدمه به فرش نشود.

پد ضد لغزش

استفاده از پد ضد لغزش فرش یکی از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین راه‌ها برای ثابت نگه‌داشتن فرش است. همچنین بسیار قابل‌اطمینان است و شما به‌راحتی و بدون هیچ آسیبی فرش خود را ثابت نگه می‌دارید. جنس این پدها معمولاً از فوم یا پلاستیک است و شما می‌توانید آن‌ها را در زیر فرش قرار دهید. لازم به ذکر است که قبل از خرید پد، حتماً از کیفیت، جنس چسب و استاندارد بودن آن مطلع شوید تا به فرشتان آسیبی وارد نشود.


فرش کلاسیک ماشینیفرش دستباف‌نما ماشینیفرش ماشینی مدرنفرش آشپزخانه
بهترین فرش‌های افرند

سخن پایانی

فرش در زندگی ما ایرانی‌ها جایگاه و ارزش منحصربه‌فردی دارد و همه ما در خانه‌های خود حداقل دو یا سه تخته فرش راداریم. با تغییر سبک زندگی در دنیای امروزی و روی کار آمدن کف‌پوش‌هایی ازجمله سرامیک، سنگ، لمینت و پارکت به‌مرورزمان شاهد بروز مشکل لغزش و سرخوردن فرش‎‌هایمان شدیم؛ بنابراین درصدد یافتن راهی بدون دردسر و راحت برای جلوگیری از این اتفاق بودیم زیرا در هر خانه‌ای کودک، نوزاد و یا سالمند وجود دارد و ممکن است هنگام تردد و رفت آمد آنها روی فرش، خطر زمین خوردن و شکستگی و یا صدمات جبران‌ناپذیری برای آن‌ها ایجاد شود. برای جلوگیری از بروز این اتفاقات ناگوار باید راهکارهایی را اجرا کنیم. در این مقاله سعی شد راه‌حل‌هایی آسان و استاندارد به شما معرفی شود. 


جدیدترین فرش‌های افرند

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *