دکوراسیون

طراحی دکوراسیون با فرش چطور خانه را زیباتر می کند؟(نکات متناسب هر نوع خانه ای)

طراحی دکوراسیون با فرش

آیا تا به حال پس از ورود به اتاقی حس کرده اید که یک چیز کم است؟ شاید تمام حس موجود در آن اتاق وابسته به یک عنصر خاص باشد که وجود ندارد. ممکن است که اتاق به فرش نیاز داشته باشد. هر متخصصی می داند که نوع مناسب فرش در یک اتاق بازتاب زیادی روی مخاطبین داشته و انتخاب فرش اشتباه برای هر نوع محیطی می تواند اثرات نامطلوب زیادی بر روی بیننده بگذارد. فرش‌ها خصوصیات مختلفی را دارند که از نظر طراحی داخلی به روشنایی یک اتاق کمک زیادی می کند. اگر اتاق شلوغی دارید فرشی را به اتاقی اضافه کنید که خنثی و بدون هیجان است و مشکل حل شده و اتاقی سرشار از حس دارید. روش های مختلفی برای طراحی دکوراسیون با فرش وجود دارد شما با وجود فرش می توانید دکوراسیون های مختلفی را به وجود بیاورید ما در این مقاله ده مورد از آن‌ها شرح خواهیم داد:

مزایای استفاده از فرش به عنوان بخشی از دکوراسیون

تعریف و طراحی نواحی مختلف در طراحی دکوراسیون با فرش

از یک فرش می توان برای تعریف یا جدا کردن مناطقی از قبیل ناحیه نشیمن و یا ناهار خوری و سایر سالن ها استفاده کنید. این تکنیک به خصوص در آپارتمان های استودیویی یا اتاق های بسیار بزرگ که نیاز به تعریف مناطق مختلف دارند بسیار کاربردی و مفید است.

ایجاد تنوع در طراحی دکوراسیون با فرش

برای ایجاد تنوع در یک فضا می توانید از فرش استفاده کنید. هنگامی که از دو فرش در یک اتاق استفاده می کنید، توجه داشته باشید که فرش های با اندازه یکسان می توانند اتاق را به دو بخش مساوی تقسیم می کنند. پس جالب تر است برای ایجاد حس تنوع از فرش های با اندازه های مختلف استفاده کنید.


فرش برای دکوراسیون مدرنجایگاه فرش در دکوراسیوننکاتی برای چیدمان فرش‌
از طراحی فرش برای دکوراسیون بیشتر بدانید

ایجاد هارمونی در دکوراسیون با استفاده از فرش

هنگام استفاده از بیش از یک فرش، بهتر است که فرش ها سبک یکدیگر را تکمیل کنند. در غیر این صورت، با یک اثر و ترکیب ناخوشایند روبرو می شوید که بیشتر نامناسب است. الگوهای فرش که با یکدیگر ناسازگار هستند در یک اتاق، هرگونه حس هارمونی را از بین می برد.

ایده هایی را برای یک طرح رنگی به دست آورید

یک ایده این است که از یک فرش مورد علاقه تان به عنوان اساس رنگ در طراحی دکوراسیون یک اتاق استفاده کنید و سپس مبلمان و بقیه تزیینات را اضافه کنید. ایده دیگری که می توانید برای دکوراسیون داشته باشید این است که می توانید بعد از افزودن مبلمان، فرش را اضافه کنید، نقش فرش می تواند به عنوان یک مکمل در طرح باشد. مثل کراواتی که بعد از پوشیدن کت و شلوار استایل را تکمیل می کند.

تکمیل طراحی دکوراسیون با فرش

می توانید از یک فرش استفاده کنید تا ظاهر اتاق پذیرایی یا سالن خود را آرامش بخش کنید. اگر لوازم موجود در اتاقتان یا کاغذ دیواری سالن شما طرح های تزیینی دارد (طرح دار است)، فرشی را انتخاب کنید که ظریف تر و ساده تر باشد. هنگامی که دیوارها و اثاثه یا لوازم داخلی نسبتاً ساده هستند، می توانید الگوی های شلوغ تر یا رنگ های جسورانه تری را امتحان کنید تا جذابیت بیشتری را به دکوراسیون اتاق اضافه کنید

ایجاد نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون با فرش

از یک فرش به عنوان نقطه کانونی اتاق پذیرایی خود استفاده کنید، زیرا فرش ها می توانند تأثیر زیادی بگذارند. برای انجام این کار می توانید با رنگ کردن دیوارهای پذیرایی یا اتاق خود، رنگی را ایجاد کنید که یکی از رنگ های برجسته فرش شما را نشان می دهد.

پیراستن یک دیوار در طراحی دکوراسیون با فرش

استفاده از فرش به عنوان دیوار آویز یک راه دیگر برای طراحی دکوراسیون با فرش یا ایجاد یک نقطه کانونی در سالن پذیرایی شما است. رعایت نکات مربوط به رنگ، هارمونی و تناسب اصل مهم در انتخاب طرح و رنگ تابلو فرش است.

اشکال مختلف فرش در میان مبلمان ها

پیش فرض ذهن شما این است که فرش انتخابی ما لزوماً باید مستطیل باشد اما این طور نیست. روشی که شما مبلمان خود را در اتاق یا سالن پذیرایی گروه بندی می کنید شکل فرش شما را مشخص می کند. اگر فکر می کنید که مبلمان شما بهتر است به شکل مستطیل، شکل مربعی، گرد یا بیضی شکل باشد می توانید بر اساس آن نوع فرشتان را در طراحی دکوراسیون انتخاب کنید.

مطمئن شوید که اندازه مناسب را به دست آورید

هنگام خرید فرش برای یک اتاق ابتدا ابعاد اتاق را به صورت دقیق اندازه گیری کنید.

  • اگر می‌خواهید با فرش کاری کنید که فضا بزرگ‌تر به نظر برسد، کلید آن در این است که اندازه‌ی صحیح فرش را برای این کار انتخاب کنید. در این صورت ابعاد اتاق بزرگ‌تر به نظر می آید. اگر فرش کوچک‌تر باشد اتاق نامنظم به نظر می آید و این از لحاظ دیداری چندان خوشایند نیست.
  • هنگام قرار دادن فرش در زیر میز ناهارخوری خود، حداقل 60سانتی متر فرش از لبه میز بیرون باشد و از همه جهت ها این میزان را اضافه کنید تا تناسب بیشتری در میان اتاق پذیرایی وجود داشته باشد.
  • فرش هایی که در راهروها استفاده می شوند باید 10سانتی متر از راهرو شما باریک تر و 45 تا 60 سانتی متر کوتاه تر باشند. مطمئن شوید که آن‌ها به اندازه کافی پهن باشند تا هنگام راه رفتن، هر دو پا شما را روی فرش جای دهند.

به روز رسانی دکوراسیون با فرش

اگر جز آدم هایی هستید که دوست دارید مطابق با تغییرات فصل اتاق پذیرایی یا اتاق خوابتان را تغییر دهید یک روش استفاده از فرش در طراحی است. در این روش شما با تغییر فرش و بالش می توانید اتاقتان را برای یک فصل جدید تغییر دهید. یک روش دیگر برای حرکت به روز تغییر بالشتک و فرش در اتاق خواب و پذیرایی است، با کمترین هزینه می توانید یک دکوراسیون جدید و به روز داشته باشید. در این مقاله اثرات رنگ ها در دکوراسیون توضیح داده شده است.

نکته مهم:

  • یک مبلمان متوازن ترکیبی از هر دو رنگ گرم و سرد را در خود دارد. چنانچه در مبلمان و دیوارها و فرش رنگ خنثی به مقدار زیاد به کار رفته باشد و خبری از یک رنگ مکمل یا گرم هم نباشد، فضا را تبدیل به محیطی سرد و ناامن می کند. پس بهتر است همیشه این نکته را مدنظر داشته باشید که یک فضای خوب فضایی است که در آن همه چیز با تعادل به کار رفته و ساکنان آن از زندگی کردن در یک چنین محیطی لذت می برند. برای اطلاع از نکات بیشتر درباره رنگ های فرش در طراحی دکوراسیون با این مقاله مراجعه کنید.
  • همیشه از ترمز فرش مناسب با نوع کفپوش اتاق و همچنین سایز مطلوب استفاده کنید تا از سر خوردن فرش جلوگیری شود.

سخن نهایی

تنوع فرش های ایرانی و به ویژه فرش های ماشینی باعث شده است که کار دکوراتیوها بسیار آسان تر شود. از طرفی با مدرن شدن خانه ها تمایل به فرش های ماشینی نیز بیشتر شده است. همه ما با کمی خلاقیت و حوصله می توانیم با انتخاب فرش و کف‌پوش مناسب، فضای داخلی خانه مان را به فضایی پر طراوت تبدیل کرده و به آن شخصیت ببخشیم. علاوه بر آن چون کف خانه برجسته ترین قسمت دکوراسیون داخلی محسوب می شود، سزاوار است آن را به بهترین نحو بیاراییم. تمام نکات طراحی دکوراسیون با فرش در این مقاله عنوان شده است. شما با رعایت این نکات بدون نیاز به داشتن مشاور می توانید بهترین فضایی که متناسب با شخصیت و علاقه‌تان باشد را داشته باشید.

نمونه فرش های بسیار زیبا که برای دکوراسیون مدرن استفاده می شود

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *