راهنمای خرید فرش, فرش ماشینی, مقالات افرند

بهترین فرش ماشینی ۶ متری می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد؟

فرش 6 متری

فرش از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر زیبایی دکوراسیون منزل شما است. علاوه بر جنس فرش ، شانه فرش ، تراکم فرش ، طرح و رنگ فرش؛ عامل مهم دیگری که در هنگام خرید فرش ماشینی باید در نظر داشته باشید، متراژ یا همان ابعاد فرش ماشینی است . انتخاب سایز فرش بستگی به ابعاد و فضای اتاق و نوع دکوراسیون شما دارد . یکی از فرش های متداول در بین خریداران فرش ماشینی ۶ متری است که در این جا به بررسی ویژگی های فرش 6 متری می پردازیم.

ویژگی فرش ماشینی ۶ متری

فرش ماشینی ۶ متری یکی از سایز های استاندارد در فرش‌های ماشینی است . فرش‌های ماشینی اکثرا در ابعاد  12 متر ، 9 متر و 6 متر بافته می شوند . اما با تغییر دکوراسیون و کوچک تر شدن منازل ، گرایش مردم به فرش ۶ متری روز به روز بیشتر شده است. با کوچک تر شدن اندازه  فرش، به طور طبیعی وزن آن نیز کمتر خواهد شد . عامل مهم دیگری که در وزن فرش تاثیر دارد ، شانه وتراکم فرش است . هم چنین جنس الیاف به کار رفته در فرش نیز در این موردنقش به سزایی دارد.

همان طور که می دانید طول و عرض فرش ۶ متری، 3 متر در 2 متر است . فرش ماشینی ۶ متری به دلیل ابعاد متوسط، اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون منازل ، به خصوص فرش در دکوراسیون مدرن دارد. این فرش به دلیل اندازه خاص خود، در فضاهای مختلف بسیار پر کاربرد است.


ابعاد فرش ماشینیقیمت فرش 12 متریقیمت فرش 9 متریچه فرش ماشینی بخریم؟
از ابعاد و قیمت فرش ماشینی بیشتر بدانید

فرش ماشینی ۶ متری در دکوراسیون

فرش 6 متری می تواند بهترین انتخاب برای دکوراسیون های مدرن باشد. در دکوراسیون مدرن نیاز نیست که همه مساحت سالن مورد نظر با فرش پوشیده شود و لذا این نوع گزینه مناسبی برای آن است. از فرش ماشینی ۶ متری در بخش های کوچک تر منزل خود نیز می توانید استفاده کنید.

در این نوع فرش  از طرح های مدرن مانند فرش پتینه ، فرش وینتیج و… بسیار زیاد استفاده می شود . اگر از این فرش ماشینی در اتاق خواب استفاده می کنید ، توصیه ما این است که گوشه های دیوار به اندازه 50 الی 60 سانتی متر خالی باشد تا زیبایی بیشتری به محیط شما ببخشد.

انتخاب نوع دکوراسیون کمک زیادی به شما می کند تا تشخیص دهید این فرش ماشینی برای اتاق شما مناسب است یا خیر . هم چنین با در نظر گرفتن ابعاد اتاق، شما می توانید اندازه فرش ماشینی مناسب خود را انتخاب کنید.

فرش ماشینی 6 متری

الیاف فرش ماشینی ۶ متری

این فرش‌ها در انواع جنس های مختلف  برای کاربردهای گوناگون تولید می‌شوند . رایج ترین الیاف به کار رفته در فرش های ماشینی، الیاف اکریلیک ، پلی استر و پلی پروپیلن است.

 فرش‌های اکریلیک از عمر و دوام بالاتری برخوردار هستندکه برای سالن ها ومکان های پر رفت و امد مناسب  است. هنگام انتخاب فرش ماشینی دقت کنید که فرش مورد نظر، اکریلیک هیت ست شده باشد، زیرا فرآیند هیت ست موجب می شود فرش اکریلیک شما پرز دهی نداشته باشد و در مقابل سایش و کوبیدگی مقاوم ترباشد.

فرش های پلی استر و پلی پروپیلن نیز برای اتاق خواب و محل های کم رفت امد بهترین انتخاب هستند . عمر این فرش ها نسبت به فرش اکریلیک هیت ست شده کمتر است، اما از طرف دیگر، قیمت مناسب تری دارند . بیشترین استفاده از فرش های پلی استر 6 متری مدرن، برای اتاق خواب و اشپز خانه استفاده می شود . گبه ماشینی 6 متری که از جنس پلی پروپیلن است، علاوه بر استفاده در فضاهای سنتی، به خاطر داشتن رنگ های شاد و گرم، برای اتاق کودک و آشپز خانه نیزکاربرد دارد.

شانه و تراکم فرش ۶ متری

فرش 6 متری در انواع  1200 شانه ، 700 شانه 500 شانه و 420 شانه و در تراکم های گوناگون بافته میشود . فرش های بافته شده با شانه های بالاتر، گران قیمت‌تر بوده و به دلیل ریز بافتی، زیباتر و چشم نوازتر هستند و لذا برای فضاهای رسمی و لوکس مناسب‌تر می باشند. اما شما می‌توانید از فرش‌های ماشینی با شانه های کمتر برای اتاق خواب و اشپز خانه استفاده کنید که قیمت این نوع فرش ها نیزمناسب تر است. اگر قصد دارید فرش خود را زود به زود تعویض کنید، فرش های با شانه و تراکم پایین تر را برای خرید به شما توصیه می کنیم.

سخن نهایی

فرش ماشینی ۶ متری برای دکوراسیون های مدرن و هم چنین فضا های کوچک خانه مانند اتاق خواب و آشپزخانه بهترین انتخاب است. فرش آشپزخانه شما به دلیل این که زود تر کثیف می‌شود باید کوچک باشد تا به راحتی تمیز و شسته شود .برای اغلب اتاق خواب ها به دلیل کوچک بودن ابعاد،این فرش مناسب ترین اندازه است.

لازم به ذکر است که مجموعه فرش افرند کلکسیونی از بهترین انواع فرش ۶ متری را جهت سلیقه های گوناگون و مطابق با دکوراسیون های سنتی و مدرن فراهم نموده است.

شما با مراجعه به سایت فروشگاه فرش افرند می‌توانید انواع فرش ماشینی ۶ متری مورد نظرخود را با قیمت های مناسب بصورت اینترنتی خریداری کنید. در ضمن امکان خرید حضوری از فروشگاه مرکزی فرش افرند واقع در اصفهان، پل فلزی، ابتدای بلوار ملت فراهم شده است.

شما با خرید حضوری و یا خرید اینترنتی فرش ماشینی از فروشگاه فرش افرند می توانید ضمن اطمینان از کیفیت فرش ، از مناسب بودن قیمت فرش ماشینی خود نیز آسوده خاطر شوید.

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه