دسته بندی نشده

راهنمای تشخیص فرش اکریلیک به‌هنگام خرید فرش ماشینی

تشخیص فرش اکریلیک

با ورود تکنولوژی هیت ست در صنعت فرش و ورود  الياف اکريليک هيت ست شده، فرش های اکریلیک به سمت بازار فرش روانه شدند. با توجه به کیفیت این نوع فرش و ویژگی منحصر به فرد عدم پرز دهی طرفداران این نوع فرش بسیار بیشتر شده اند. تقاضا برای فرش اکریلیک هیت ست شده عرصه را برای ورود فرش های تقلبی مهیا کرده است. در این میان تشخیص فرش اکریلیک یک مهارت در خرید فرش است. در این مقاله قرار است این نکات را با هم مرور کنیم تا در زمان خرید با کیفیت ترین فرش را با قیمت مناسب تهیه کنیم.

چرا فرش اکریلیک در بازار فرش ماشینی مرغوب وپرطرفدار است؟

در بافت فرش ماشینی افرند از نخ اکریلیک هیت ست شده استفاده می شود. ویژگی بارز این نوع نخ ها این است که با استفاده از فناوری هیت ست مقاوم تر می شوند. هیت ست فرایندی است که طی آن، نخ بعد از ریسیده شدن با بخار و دما تثبیت می شود. هیت ست عملیاتی است که روی نخ فرش ماشینی انجام می شود نه روی فرشی که بافته شده است. از مهمترین ویژگی های فرش اکریلیک هیت ست شده:

  • فرش اکریلیک از جذابیت و درخشندگی بیشتر و ماندگاری بالاتری برخوردار است.
  • فرش اکریلیک با افزایش کیفیت نخ ، پرزدهی بسیار کمتری دارد.
  • کاهش پرزدهی فرش باعث می شود خاصیت ضدحساسیت آن افزایش یابد و فرش برای کودکان و افراد مبتلا به مشکلات تنفسی مناسب تر باشد.
  • کاهش جذب گرد و خاک و در نتیجه نظافت بهتر و بالا رفتن بهداشت و سلامتی.
  • دوام بالای فرش در برابر ساییدگی و در نتیجه امکان استفاده در مناطق پر رفت و آمد.

نخ اکریلیکپرز دادن فرش و توقف آنانواع فرش ماشینی
بیشتر بدانید…

نحوه تشخیص فرش اکریلیک

زمانی که برای خرید فرش می روید قبل از هر چیز اصل بودن فرش را چک کنید. در این مقاله نحوه تشخیص فرش اصل بررسی شده است. اصل بودن فرش تضمینی بر اطلاعات صحیح درباره فرش است. با این حال نکاتی درباره نحوه تشخیص فرش اکریلیک بیان شده که با آگاهی از این موارد انتخاب بهتری خواهید داشت.

  • موقع خرید فرش حتماً با دست فرش را لمس کنید. با لمس کردن نکات مهم بسیاری در مورد تشخیص فرش اکریلیک و همین طور جنس و نوع نخ مورد استفاده در فرش می توان متوجه شد.
    • نکته 1: فرش های با نخ خاب اکریلیک ظاهری نرم تر، لطیف تر و شفاف تر دارند. فرش های با رنگ هایی که به نظر کدر و غیر شفاف می آیند اکریلیک نیستند.
    • نکته 2: در صورتی که با دست کشیدن روی فرش زبری خاص و نامطلوبی زیر دست احساس شود ، جنس نخ خاب اکریلیک نیست. در فرش اکریلیک دست به راحتی روی فرش سر می خورد.
    • نکته 3: برای تشخیص فرش اکریلیک هیت ست شده تکنیک دست کشیدن موثر است. نخی که هیت ست شده با دست کشیدن به صورت دانه دانه از زیر دست رد می شود و داخل هم کلاف و پیچیده نمی شوند.
    • نکته 4: بوی بد مواد پلاستیکی و مواد نفتی نشان از نامرغوب بودن جنس نخ خاب فرش دارد. نخ خاب اکریلیک به هیچ عنوان چنین بویی ندارد.
    • نکته 5: نخ اکریلیک در مقابل پا خوردن مقاومت بالایی دارد و خاصیت برگشت پذیری فوق العاده ای دارد. در صورت استفاده زیاد از فرش با جنس اکریلیک خاب فرش از بین نمی رود. نبود این خاصیت در فرش های دیگر باعث می شود بعد از مدتی استفاده فرش به نظر نازک تر برسد.
    • نکته 6: نخ هایی که در فرش های اکریلیک به کار می روند دارای درخشندگی و سرزندگی بیشتری هستند. به طوری که فرش با جنس اکریلیک شادتر به نظر می رسد.

نقش قيمت در تشخيص فرش اکریلیک

فرش های ماشینی در دسته بندی خود به انواع فرش اکریلیک ، فرش پلي استري، فرش پلي پروپلين و … تقسيم مي شوند. دسته بندی انواع فرش در این مقاله می توانید مشاهده کنید. با توجه به نکاتی که در مورد کیفیت و تکنولوژی مورد استفاده در فرش های اکریلیک وجود دارد، قیمت این نوع فرش بالاتر است. اگر با قیمت پایین تر از قیمت های فرش اکریلیک مواجهه شدید ممکن است فرش اکریلیک نباشد. البته برخی فروشندگان، فرشی که درصدی اکریلیک دارد و از مخلوط نخ پلی استر و اکریلیک استفاده شده را به جای فرش اکریلیک معرفی می کنند.

اگر با عنوان های فرش ارزان یا فرش به قیمت کارخانه مواجه شدید بهتر است لحظه ای درنگ کنید. با بررسی نکات گفته شده و بررسی اصل بودن می توانید با اطمینان بیشتری فرش مورد نظرتان را بخرید. البته همیشه پیشنهاد ما این است که از سایت ها و مراکز معتبر فرش اصل را خریداری کنید.

سخن نهایی با خریداران فرش

خرید فرش بسته به نیاز شما دارد. اگر به دنبال فرشی ماندگار و با کیفیت بالا برای پذیرایی خود هستید پیشنهاد ما به شما فرش اکریلیک است.با توجه به وجود فرش های تقلبی خرید از مکان های معتبر و شناخت فرش اصل و تشخیص فرش اکریلیک مهمترین نکته ای است که باید رعایت کنید.


جدیدترین فرش‌های اکریلیک فرش افرند

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *