راهنمای خرید فرش, فرش ماشینی, مقالات افرند

فرش بامبو چیست؟ آیا می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

فرش بامبو

فرش بامبو فرشی است که از الیاف گیاه بامبو بافته شده است. فرش ماشینی بامبو یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که می خواهند فرشی همانند فرش ابریشمی بسیار نرم و لطیف را با قیمتی مناسب خریداری کنند. این نوع فرش ماشینی زیر دست بسیار نرم و شبیه به فرش های ابریشمی دارد . این فرش زیبایی کم نظیر و ظاهری نفیس به منزل شما می‌دهد؛ ظریف و حساس است ومانند فرش ابریشمی نیاز به مراقبت و نگهداری خاص دارد. در ادامه مطلب هرانچه در مورد این نوع باید بدانید بیان شده  است، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشد.

الیاف طبیعی فرش بامبو

این الیاف از جنس سلولز هستند و از گیاه بامبو به دست می آیند. به دلیل اینکه الیاف بامبو دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و راحت تر رنگ می گیرند، توانسته اند نسبت به الیاف پنبه در صنعت نساجی برتری پیدا کنند، از طرفی به دلیل رنگ پذیری بالای این الیاف، طراحان و تولیدکنندگان فرش می توانند فرش‌هایی در طیف رنگی وسیعی تولید کنند. نرم بودن و تنوع رنگ زیاد این فرش‌ها، آن‌ها را از فرش‌های الیاف مصنوعی ماشینی متمایز کرده است که همین امتیاز موجب تفاوت قیمت آن هم شده است.

تولید فرش بامبو

اگر بخواهیم در یک جمله این فرش را معرفی کنیم، باید بگویم که این فرش از نخ های ریسیده شده با الیاف بامبو بدست می آید. الیاف بامبو از جنس سلولز هستند و از پالپ گیاه بامبو بدست می آیند. بامبو ها پس از بریده شدن و تکه شدن در کارخانه با هیدروکسید سدیم مخلوط می ‌شوند تا سلولز موجود در ساقه بامبو به صورت محلول درآید. سپس توسط مواد و ترکیبات شیمیایی دیگری به‌صورت رشته ‌رشته درآمده ، ریسیده و خشک می‌شوند. وجود این الیاف طبیعی در این نوع فرش باعث می شود تا ویژگی های منحصر به فردی به این نوع فرش افزوده شود.

ویژگی های فرش ماشینی بامبو

در ادامه از ویژگی های منحصر به فرد فرش بامبو برای شما خواهیم گفت واین که چرا این فرش میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

دوست دار طبیعت

همان طور که اشاره شد این فرش یک فرش طبیعی است و همچنین الیاف طبیعی بامبو با محیط زیست سازگاری زیادی دارند. الیاف طبیعی بامبو به راحتی در طبیعت توسط میکرو ارگانیزم های نور خورشید و خاک تجزیه می شوند. به همین دلیل فرش بامبو آلودگی زیست محیطی را به وجود نمی آورد.

ضد حساسیت و آنتی باکتریال

الیاف بامبو بسیار نرم هستند و با پوست بدن سازگاری زیادی دارند. به دلیل طبیعی بودن این الیاف حساسیتی در کودکان ایجاد نمی‌شود و دارای خاصیت ضد باکتری هستند که حتی با بارها شستشو نیز این خاصیت خود را از دست نمی‌دهند. به همین دلیل امروزه الیاف بامبو به یکی از اصلی ترین نخ ها در تولید انواع منسوجات مانند لباس های خنک تابستانی ، لباس های شنا ، پتو ، حوله ، جوراب و تشک تبدیل شده اند.

زیبا و لطیف مثل فرش ابریشمی

نرمی و ظرافت الیاف بامبو موجب شده که فرش تشابه بسیاری به فرش ابریشمی طبیعی داشته باشد. لطافت و درخشندگی زیاد و نیز رنگ های جذاب وشفاف باعث می‌شود که جلوه و زیبایی آن کم نظیر باشد .این الیاف از خاصیت رنگ پذیری بالایی برخودار بوده و لذا فرش‌های بامبو دارای تنوع رنگی فوق العاده‌ای هستند که تولیدکننده و طراح فرش می‌تواند از طیف وسیع رنگ‌های آن بهره کافی ببرد.

لکه پذیری

الیاف طبیعی از جمله الیاف بامبو قابلیت رنگ پذیری بالایی دارند و باید گفت که لکه ها را نیز جذب می‌کنند. این مشکل در فرش ماشینی بامبو اکریلیک که نخ اکریلیک هم در کنارنخ بامبو بافت می‌شود تا حدود زیادی حل شده است.

دوام

فرش ماشینی با الیاف مصنوعی مانند اکریلیک ماندگاری بیشتری نسبت به فرش ماشینی با الیاف طبیعی مانند بامبو دارد. البته لازم به ذکر است که محل استفاده و نحوه نگهداری از فرش تاثیر مهمی  بر افزایش عمر فرش دارد. استفاده از فرش ماشینی بامبو در محل‌های پر رفت و آمد تاثیر منفی برماندگاری آن خواهد داشت و البته این دلیلی بر کیفیت پایین آن نیست بلکه به دلیل لوکس و ظریف بودن این نوع فرش است.

بهترین مکان برای استفاده از این فرش مکان‌هایی با رفت و آمد کم است.اگر این فرش صد در صد از نخ بامبو بافته نشده باشند ، می توانید از آنها در محل هایی که تردد بالایی دارند استفاده کنید.اگر از این فرش خود به درستی مراقبت کنید، می توانید سال‌ها در خانه از آن استفاده کنید. الیاف فرش مانند یک فرش ابریشم طبیعی، ظریف‌تر از فرش پشمییافرش با الیاف مصنوعی هستند و هنگام تمیز کردن باید از آنها مراقبت شود.

فرش بامبو

تمیز کردن

هنگام استفاده از جاروبرقی ، بایستی برس‌های مویی جارو را بالا ببرید تا درون نخ‌های فرش گیر نکنند. استفاده از جارو معمولی برای این دسته از فرش‌ها آسان‌تر است. همیشه در جهت پرزهای فرش عملیات جارو کشیدن را انجام دهید.

به طور کلی باید سعی کنید این فرش را در محلی نگه دارید که مستعد ریختن مایعات نباشد، اما ممکن است اتفاقی بیفتد که چیزی روی فرش شما چکیده شود. اگر این اتفاق افتاد، محل لکه را مالش ندهید زیرا فقط باعث پخش شدن لکه به قسمت‌های دیگر فرش می‌شود.

همیشه لکه‌ها را با دستمال کاغذی بپوشانید تا مایعات اضافی خیس بخورد. اگر مایع ریخته شده برای چیزی است که ممکن است لکه ای ایجاد کند، از یک دستمال کاغذی استفاده کنید که با مخلوطی از سرکه سفید و آب مرطوب شده است. به یاد داشته باشید که به جای مالش لکه با دستمال کاغذی روی آن ضربه بزنید.

فرش بامبو اکریلیک

این فرش همانند فرش ابریشمی  انتخابی مناسب برای فضا های رسمی است و ظاهری لوکس به منزل شما میدهد. این نوع فرش نیاز به مراقبت بیشتری دارد و برای مکان های پرتردد مناسب نیست.ولی اگر قصد خرید فرش با زیبایی و لطافت بامبو ودر عین حال با ماندگاری بیشتری را  دارید، مجموعه فرش افرند با ارايه فرش بامبو اکریلیک این امکان را برای شما فراهم کرده است.

فرش بامبو

بهترین انتخاب فرش بامبو، اکریلیک است که در عین حال که زیبایی کم نظیری دارد با دوام تر است و در صورت نگهداری صحیح، برای شما سال ها ماندگار و با طراوت خواهد بود.

سخن پایانی

الیاف طبیعی در فرش ماشینی، لطافت ودوستی با محیط زیست را همراه دارند و الیاف مصنوعی ماندگاری و مقرون به صرفه بودن را به شما تقدیم می کنند. الیاف بامبو جزو الیاف طبیعی است و الیاف اکریلیک هم از الیاف مصنوعی پرکاربرد در فرش ماشینی هستند.

نمونه فرش‌ بامبو مجموعه فرش افرند

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای