دسته بندی نشده

فرش تیره یا فرش روشن؟ کدام‌یک گزینه‌ی بهتری‌ست؟

از آن‌جا که فرش معمولاً برای مدت‌زمانی طولانی استفاده می‌شود، بهتر است در همان هنگامِ خرید به معیارهای مهم توجه داشته باشیم؛ در غیر این صورت احتمالاً پس از مدتی کوتاه نیاز به تعویض فرش پیدا می‌کنیم. یکی از مسائلی که به‌هنگام خرید فرش باید به‌خوبی روی آن تمرکز و توجه وجود داشته باشد تیره یا روشن‌بودن فرش است. در این نوشتار از مجله‌ی اینترنتی فرش افرند برای‌تان خواهیم گفت که از میان فرش تیره و فرش روشن کدام‌یک می‌تواند گزینه‌ی بهتری برای شما باشد.

فرش تیره یا فرش روشن؟

بدیهی است که گاهی فرش تیره و گاهی فرش روشن می‌توانند گزینه‌ی بهتری باشند. این‌که کدام‌یک گزینه‌ی بهتری است به معیارهای ما بستگی دارد و با درنظرگرفتن یک سری متر و معیار است که می‌توان با قاطعیت در مورد مناسب‌بودن فرش تیره یا فرش روشن صحبت کرد. در ادامه به مترها و معیارها و همچنین نکات انتخاب فرش تیره یا روشن اشاره می‌کنیم:

1- محلی که قرار است فرش را پهن کنید مهم است

بدون تردید مهم‌ترین معیار برای انتخاب بین فرشِ تیره‌رنگ و روشن «محل قرارگیری فرش» است. به‌عنوان مثال، فرشی که برای اتاق کودک انتخاب می‌کنید نباید فرشی تیره‌رنگ باشد. درعین‌حال فرشی که قرار است برای پذیرایی یا سالن استفاده شود، باید سازگار با کاغذدیواری، لوازم دکوراسیون، مبلمان و موارد این قبیل باشد. نکته‌ی دیگر آن‌که اگر قرار است فرش را برای سالنِ جلوی درِ ساختمان و در کل محلی که رفت‌وآمد در آن زیاد است انتخاب کنید، شاید بهتر باشد که فرش تیره انتخاب کنید. فرش روشن احتمالاً زودتر کثیف می‌شود، این در حالی است که فرش‌های تیره‌رنگ دیرتر تغییر رنگ ناشی از آلودگی را بروز می‌دهند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که معمولاً فرش‌های روشن، مساحت محیط را بیشتر نشان می‌دهند و این در حالی است که فرش‌های تیره تا حدی باعث می‌شوند که مساحت محیط کمتر از آن چیزی که هست جلوه کند.

 البته که دست‌آخر فارغ از هماهنگی و ناهماهنگی فرش تیره یا روشن با موارد ذکر شده، این خود شما هستید که با توجه به سلیقه‌تان تعیین می‌کنید که باید فرش تیره‌رنگ انتخاب کنید یا فرش روشن.

فرش تیره یا فرش روشن

2- مد چندان مهم نیست

اگر محدودیت در هزینه برای خرید فرش دارید بهتر است کلاً قید این‌که فرش‌تان مد روز باشد را بزنید. فرش‌های مد روز دو بدی دارند:

نخست آن‌که پس از مدت کوتاهی که مد عوض می‌شود باید آن‌ها را هم عوض کرد و دوم آن‌که باید سایر لوازم دکوراسیون خانه را با آن‌ها سِت کرد؛ این در حالی است که به‌هنگام خرید فرش بهتر است فرش با لوازم دکوراسیون ست باشد و نه برعکس.

در کل برای انتخاب فرش تیره یا فرش روشن بهتر است چندان به مد توجه نداشته باشید و معیارهای دیگری در ذهن داشته باشید.

3- اگر بچه دارید …

اگر بچه دارید و بچه‌تان یا خیلی کوچک است یا خیلی بازیگوش، بهتر است قید خرید فرش روشن را بزنید. نوزاد یا کودک‌تان با کوچک‌ترین کاری می‌تواند روی فرش روشن لکه بیندازد، اما فرش تیره‌رنگ کمتر لکه‌ها را بروز می‌دهد. بنابراین توصیه‌ی عمومی این است که خانواده‌های دارای نوزاد یا کودک بهتر است به دنبال خرید فرش تیره باشند.

4- وضع روحی‌تان چطور است؟

نکته‌ی دیگری که به‌هنگام انتخاب فرش تیره یا فرش روشن می‌تواند مهم باشد وضعیت روحیه‌تان است. اگر روحیه‌ای گرفته و غمگین دارید واقعاً بهتر است توجه‌تان بیشتر روی فرش‌های روشن باشد. فرش‌های تیره ممکن است تِمِ خانه را دلگیر کنند و روی شما که وضع روحی مناسبی ندارید تأثیر منفی بگذارند. اما اگر از لحاظ روحی مشکلی ندارید می‌توانید به سمت خرید فرش‌های تیره بروید. برخی از فرش‌های تیره – از جمله فرش‌های سبزِ تیره یا آبیِ تیره – آرامش‌بخش هستند و حس بهتری نسبت به فرش‌های با رنگِ تیز و جیغ ایفا می‌کنند.

درکل وضعیت روحیه و مزاج شما می‌تواند نقشی مهم در انتخاب فرش تیره یا روشن ایفا کند.

سخن آخر

در کل این شما هستید که با توجه به شرایط می‌توانید تعیین کنید که فرش تیره بهتر است یا فرش روشن. هیچ معیاری خارج از آن‌چه که به شما و شرایط شما مرتبط است وجود ندارد که تعیین‌کننده‌ی بهتربودن فرش تیره یا فرش روشن باشد.

در آخر از شما دعوت می‌کنم چنان‌چه به‌دنبال خرید فرش هستید، روی خدمات فروش آنلاین فروشگاه اینترنتی فرش افرند حساب کنید.

انواع فرش در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف و با قیمت‌های گوناگون در فروشگاه افرند عرضه شده‌اند. پیشنهاد می‌کنم نگاهی به کاتالوگ محصولات فروشگاه افرند داشته باشید

محصولات فروشگاه افرند

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *