نگهداری و نظافت فرش

بوی نم فرش را چگونه از بین ببریم؟

بوی نم فرش

آن‌ها که تجربه‌ی بدِ حس‌کردن بوی نم فرش را دارند می‌دانند که این بو تا چه حد می‌تواند موجب آزار شود، خصوصاً اگر بخش بزرگی از فرش درگیر رطوبت باشد. اما خوشبختانه با استفاده از برخی راه‌کارها می‌توان بوی نم فرش را از بین برد. اگر به‌دنبال راه‌های از بین بردن بوی نم فرش هستید ادامه‌ی این نوشتار را از دست ندهید.

روش‌های رفع بوی نم فرش

1- جوش شیرین را به کار بگیرید

رفع بوی نم فرش

جوش شیرین برای بسیاری از کارهای خانگی به کار می‌آید، از جمله همین ازبین‌بردن بوی نمِ فرش. برای این کار، مقدار کمی جوش شیرین روی قسمتی که نم دارد بریزید. سپس به‌واسطه‌ی یک فرچه‌ی نرم، جوش شیرین را به‌خوبی روی فرش بمالید و اجازه دهید که حدود 24 ساعت بگذرد. پس از گذشت یک روز کامل، محلی که جوش شیرین روی آن ریخته‌اید را جارو کنید و پس از آن با استفاده از دستمالی نیمه‌مرطوب آن منطقه را تمیز کنید.

 پس از انجام‌دادن این کارها، نوبت این است که از سرکه سفید بهره بگیرید. یک قاشق غذاخوری سرکه سفید را با یک لیوان آب ترکیب کنید و مخلوطِ به‌دست‌آمده را داخل ظرف اسپری بریزید و روی قسمتی که جوش شیرین ریخته‌بودید اسپری کنید. صبر کنید حدود یک ربع بگذرد و سپس از یک اسفنجِ کف‌دار استفاده کنید تا اثرات جوش‌شیرین و سرکه سفید از بین برود. در این مرحله خواهید دید که بوی نم فرش کاملاً از بین رفته‌است.

2- اسطوخودوس را دریابید

روش خوب دیگری که برای ازبین‌بردن بوی نم فرش وجود دارد بهره‌گرفتن از گیاه خوش‌بوی اسطوخودوس است. در راستای این کار، گل‌های این گیاه را به‌واسطه‌ی هاون کاملاً خرد کنید. سپس مقداری جوش‌شیرین به آن اضافه کنید و ترکیب را کاملاً به هم بزنید. سپس این ترکیب را در محلی که بوی نم می‌دهد بپاشید و دو ساعت اجازه دهید ترکیب روی فرش بماند. پس از دو ساعت با استفاده از جارو محل را تمیز کنید. به احتمال بسیار زیاد در این مرحله نه‌تنها بوی نم از بین رفته بلکه بوی خوش اسطوخودوس را حس خواهید کرد.

3- از لیموترش کمک بگیرید

بوی بد فرش

لیموترش هم بویی قوی دارد و می‌تواند در از بین بردن بوی نم فرش مؤثر باشد. برای استفاده‌ی بهینه از لیموترش بهتر است ابتدا یک یا دو لیموترش را از وسط نصف کنید و هر یک از نیمه‌های لیموترش را به صورت برعکس روی قسمتی که بوی نم می‌دهد قرار دهید. این کار نه‌تنها موجب پخش‌کردن بوی لیمو در فرش می‌شود بلکه همچنین باعث می‌گردد که باکتری‌ها و خلاصه آن‌چه که باعث بوی نم هستند به لیمو جذب شوند. فقط در نظر داشته باشید که بهتر است اجازه دهید حدود 2 ساعت لیموها روی فرش باقی بمانند.

خشک‌کردن فرش را فراموش نکنید

به غیر از این که روش‌های بالا را می‌توانید به کار بگیرید، اگر بوی بد فرش ناشی از رطوبتی است که واقعاً با دست هم می‌توان آن را حس کرد، قطعاً یکی از بهترین کارهایی که باید قبل از هر کاری انجام دهید خشک‌کردن فرش است.

نکته‌ی دیگر آن‌که درصورتی‌که امکان باز کردن پنجره یا در را دارید، حتماً این کار را انجام دهید. تعویض هوای محیط خانه نه‌تنها در کم‌تر حس‌کردن بوی نم فرش مفید است، همچنین می‌تواند در خشک‌شدن زودترِ فرش هم مفید باشد.

خرید آنلاین انواع فرش ماشینی از فروشگاه افرند

در آخر آن‌که فروشگاه افرند به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین فروشگاه‌های فرش ماشینی، انواع فرش ماشینی را با قیمت‌های متنوع و در طرح‌ها و نقش‌های مختلف عرضه کرده‌است. چنان‌چه به‌دنبال خرید فرش برای پذیرایی، اتاق کودک یا آشپزخانه هستید، از شما دعوت می‌کنیم نگاهی به کاتالوگ فرش‌های فروشگاه اینترنتی افرند داشته باشید. از دسته بندی‌های فرش کلاسیک ماشینی، فرش دستباف‌نما ماشینی، فرش پتینه، گبه ماشینی، فرش ماشینی فانتزی، گلیم ماشینی، فرش آشپزخانه، فرش کودک مشاهده بفرمائید.

به خاطر داشته باشید که در فروشگاه اینترنتی افرند امکان پرداخت وجه پس از تحویل کالا فراهم است. همچنین ارسال فرش به تمامی شهرهای ایران رایگان است.

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *