دسته بندی نشده

8 تا از رایج‌ترین اشتباهات خرید فرش ماشینی

اشتباهات خرید فرش

فکر می‌کنم با این قضیه موافق باشید که خرید بسیاری از کالاها اگر همراه با آگاهی باشد، امکان رضایت از خرید هم بیشتر خواهد بود. این ماجرا برای خرید فرش ماشینی هم صادق است. اگر دقیق بدانید که چه فرشی را برای خانه، آشپزخانه، اتاق و هر مکان دیگری باید بخرید و همچنین از اشتباهاتی که باید از آن‌ها به‌هنگام خرید فرش دوری کرد آگاه باشید، بدون‌تردید خریدی بهتر و راضی‌کننده‌تر را تجربه خواهید کرد. در همین راستا، ما در این نوشتار از مجله‌ی فرش افرند اشتباهاتی که حتماً در زمان خرید فرش ماشینی باید از آن‌ها آگاه باشید و مرتکب‌شان نشوید را فهرست خواهیم کرد.

اشتباهات خرید فرش

1- فریب‌خوردن از تبلیغات

مطمئن باشید اکثر تبلیغ‌هایی که برای محصولات مختلف در تلویزیون، اینترنت و بیلبوردهای سطح شهر می‌بینید دروغ اند. حتی اگر از چند نفر شنیدید که تأکید زیادی روی فلان فرش‌فروشی داشتند، باز هم نباید فریب بخورید و باید با چشم باز خرید کنید. این روشِ بازاریابی که انسان‌های واقعی به شما برای خرید از فلان مکان تأکید می‌کنند را «بازاریابی دهان به دهان» می‎نامند. بله، روش‌های بازاریابی در کوچک‌ترین موقعیت‌های زندگی‌مان نفوذ کرده‌اند و چنان‌چه می‌خواهیم خریدی آگاهانه را تجربه کنیم، بر ما واجب است که آگاه باشیم و روش‌های بازاریابی را بدانیم و گول تبلیغات را نخوریم. مطمئن باشید شرکتی یا برندی که بیش از حد تبلیغ می‌کند، قرار است پول تبلیغات را از جیب من و شما بیرون بکشد.

2- در نظر نگرفتن سلیقه

گاهی ممکن است قیمت یک فرش چنان وسوسه‌انگیز باشد که حتی اگر ظاهرش آن‌چنان باب سلیقه‌مان نباشد، وسوسه شویم و برای کسب سود بیشتر بخریم‌اش. اما واقعیت این است که قیمت پایین فرش نهایتاً در روزهای نخست به یادمان می‌ماند، آن‌چه که در روزهای بعدی بیشتر خودنمایی می‌کند عدم ارتباط ما با فرشی است که خریده‌ایم. اگر قرار است هر روز  آن فرش را ببینید و واقعاً از آن خوش‌تان نیاید، حتی اگر آن را رایگان هم به شما داده باشند، نمی‌توانید از آن رضایت داشته باشید.

بنابراین بهتر است به هنگام خرید فرش ماشینی سلیقه‌تان را در نظر بگیرید و از همان ابتدا نظری مثبت نسبت به فرشی که می‌خرید داشته باشید.

3- انتخاب فرش بزرگ برای پوشاندن محیط

در سال‌های اخیر استفاده از فرشی که تمام و کمال خانه را بپوشاند چندان پسندیده نیست. حتی اگر دکور خانه‌تان مدرن هم نیست، باز هم بهتر است به دنبال خرید فرشی باشید که لااقل در کناره‌ها مقداری فضا برای قرار دادن اجسام مختلف به شما بدهد. هیچ ضرورتی برای آن‌که فرش تمام و کمال مساحت محیط را پوشش دهد وجود ندارد.

اشتباهات خرید فرش

4- انتخاب فرش کوچک

همانطور که یکی از اشتباهات رایج خرید فرش ماشینی انتخاب فرش بزرگ است، انتخاب فرش کوچک هم می‌تواند اشتباهی دیگر به‌هنگام خرید فرش ماشینی باشد. در واقع برای خرید فرش نه باید افراط کنید و نه تفریط. فرش پذیرایی شما، فرش اتاق شما و همچنین فرش آشپزخانه‌تان، نه حتماً باید کل محیط را شامل شود و نه آن‌که خیلی کوچک باشد. به‌عنوان مثال، بهتر است فرشی که برای اتاق خواب انتخاب می‌کنید آن اندازه کوچک نباشد که زمانی که از تخت خارج شدید، پای‌تان روی فرش نباشد!

5- دقت‌نکردن به تناسب رنگ و مدل فرش با دکوراسیون

متأسفانه یکی از اشتباهات رایج خرید فرش ماشینی که منجر به فروش زودهنگام فرشِ خریداری‌شده می‌شود، دقت‌نکردن به تناسب رنگ و مدل فرش با کلیت دکوراسیون خانه است. قبل از آن‌که اقدام به خرید فرش کنید، شَمایی کلی از اتاق، آشپزخانه، پذیرایی و در کل محیطی که قرار است فرش را در آن پهن کنید در ذهن داشته باشید و ببینید واقعاً کدام مدل و کدام رنگ می‌تواند تناسب بیشتری با دکوراسیون داشته باشد.

درصورتی‌که به این مورد دقت نکنید – همانطور که در بالا هم گفته شد – احتمالاً خیلی زود از فرشی که خریداری کرده‌اید زده می‌شوید و شاید در پی آن بیفتید که فرش را هرچه سریع‌تر بفروشید و فرشی تازه بخرید!

اشتباهات خرید فرش

6- اصرار کردن به نخریدن قالیچه

نکته‌ی دیگری که واقعاً نادیده گرفته می‌شود و از همین رو بسیاری به اشتباه آن را مرتکب می‌شوند این است که اکثر ایرانی‌ها اصرار دارند که قالیچه نخرند. به‌عنوان مثال اگر قرار است کفِ اتاقی 15 متری را بپوشانند، اصرار دارند که فقط یک فرش 12 متری بخرند، این در حالی است که گاهی برای زیباکردن کف اتاق و همچنین راحت‌کردن جابه‌جایی می‌توان چند قالیچه تهیه کرد و با آن‌ها کف اتاق را پوشاند. باور کنید گاهی – البته نه همیشه – استفاده از چند تکه فرش می‌تواند گزینه‌ای بهتر نسبت به خرید یک فرش بزرگ باشد.

7- توجه‌نکردن به بچه‌ها

هفتمین مورد از فهرست ما در مورد اشتباهات رایج خرید فرش ماشینی ،توجه‌نکردن به بچه‌ها است. اگر بچه دارید و اتفاقاً کودک‌تان هم از آن پرانرژی‌ها ست، بهتر است به دنبال خرید فرش ماشینیِ تیره‌رنگ باشید. فرش‌هایی که رنگ روشنی دارند خیلی سریع کثیف می‌شوند و اگر کودک‌تان از آن کارهای بچگانه انجام دهد، مجبور هستید مدام فرش را تمیز کنید.

8- اهمیت‌ندادن به جنس فرش

کم با افرادی که به جنس فرش اهمیت نمی‌دهند و صرفاً به دنبال خرید فرش ارزان هستند برخورد نکرده‌ایم، اما متأسفانه این افراد کاملاً در اشتباه هستند. فرش‌های ارزان عمر کمی دارند و ممکن است در مدت کوتاهی دچار فرورفتگی و پارگی شوند. اگر در ابتدا برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به دنبال خرید فرش ماشینی ارزان بوده‌اید، با از بین رفتن زیبایی فرش و از ریخت افتادن آن ،تازه متوجه می‌شوید که عبارت رایج «ثروتمند نیستم که جنس ارزان بخرم» کاملاً درست است.

بهتر است به جای خرید فرش ارزانی که امکان آسیب‌دیدن آن زیاد است، به دنبال خرید فرشی با کیفیت باشید تا بتوانید چندین سال بدون دغدغه از بابت پارگی و در کل هر گونه آسیب، از آن استفاده کنید.

خطاهای رایج در خرید فرش ماشینی

خرید فرش ماشینی از فروشگاه فرش افرند

در آخر از شما دعوت می‌کنم چنان‌چه به‌دنبال خرید فرش ماشینی هستید، از فرش‌های فروشگاه فرش افرند دیدن کنید. انواع فرش 700 شانه، 1200 شانه، 1500 شانه، گبه، گلیم، فانتزی، فرش کودک و … که در تولید آن‌ها از مواد مرغوب و با کیفیت استفاده شده، در فروشگاه فرش افرند عرضه شده‌اند و به‌صورت آنلاین قابل‌سفارش هستند.

برای مشاهده‌ی آنلاین محصولات فروشگاه از لینک زیر استفاده کنید:

محصولات افرند

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *