خرید فرش بر اساس رنگ لاکی

فرش لاکی از جذابیت خاصی برخوردار هستند و در مقایسه با سایر فرش ها طرفداران زیادی را به خود جلب  کرده و فروش بالایی دارند. قابلیت هماهنگی و ست شدن فرش لاکی با سایر اجزا دکوراسیون منزل بسیار بالاست.همچنین اگر زمینه فرش لاکی باشد با سایر رنگهایی که در فرش وجود دارد هماهنگی زیادی خواهد داشت. فرش لاکی فرشی است که زمینه آن قرمز باشد.

به طور کلی هر رنگی احساس و انرژی متفاوتی را به شما منتقل می کند.  در روانشناسی رنگ ها رنگ قرمز بیان گر  شور و نشاط، هیجان و قدرت است و جزو رنگ های گرم محسوب می شود. به همین دلیل  فرش های لاکی را جزو فرش های مورد علاقه جوانان و زوج های جوان می دانیم. فرش لاکی متناسب با بسیاری از سبک ها و سلیقه هاست و حس نوستالژیک و خوبی را به فرد منتقل می کند.

 

فرش لاکی درپاره ای از مناطق جغرافیایی و بعضی از اقوام بیشتر کاربرد دارد و مورد پسند آنهاست. برای مثال در بین اقوام ترکمن فرش لاکی از جایگاه خاصی برخوردار است و در اغلب طرح ها و نقشه های فرش ترکمن از رنگ لاکی استفاده می شود. لازم به ذکر است که فرش های لاکی ترکمن از زیباترین فرش ها هستند و طرفداران بسیاری حتی در خارج از منطقه مورد سکونت آن ها دارد.

همان طور که می دانیم از قدیم  در اغلب نقشه های گبه دستباف از رنگ زمینه لاکی استفاده شده است. لذا فرش های لاکی که امروزه با اقتباس از طرح های سنتی گبه  بافته می شوند از همین الگوی رنگی استفاده می کنند تا حداکثر شباهت را به آن ها داشته باشند.

نکته قابل ذکر در فرش های لاکی که بیشتر مورد توجه خانم های خانه دار است، مشکل لکه روی فرش است. لکه ها در فرش های لاکی به نسبت فرش هایی مانند فرش زمینه کرم کمتر نمایان می شوند و لذا سهولت بیشتری در تمیز کردن و از بین بردن لکه روی فرش لاکی وجود دارد.