راهنمای خرید فرش, فرش آشپزخانه, فرش فانتزی و تزئینی, فرش ماشینی, مقالات افرند

فرش آشپزخانه ، نکات بسیار مهم در انتخاب فرش آشپزخانه

فرش آشپزخانه

همانطور که می‌دانید در سبک دکوراسیون مدرن، استفاده از فرش آشپزخانه چندان مرسوم نیست. اما قالی و قالیچه در دکوراسیون ایرانی، چه سنتی چه مدرن و چه تلفیقی نقش مهمی دارد. همچنین در سبک زندگی ایرانی آشپزخانه اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل فرش جزئی از آشپزخانه‌های ما ایرانی‌هاست که نمی‌شود آن را انکار کرد. در این مقاله به مطلبی تحت عنوان فرش آشپزخانه ، نکات بسیار مهم در انتخاب فرش آشپزخانه و قیمت فرش آشپزخانه می‌پردازیم. پس تا پایان این مقاله همراه باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانیم:

  1. انتخاب فرش مناسب آشپزخانه
  2. جنس مناسب فرش آشپزخانه
  3. وزن فرش آشپزخانه
  4. پرز فرش آشپزخانه
  5. ثبات فرش آشپزخانه
  6. انتخاب گلیم فرش برای آشپزخانه
  7. قیمت فرش آشپزخانه

انتخاب فرش آشپزخانه

جدای از اصول طراحی فرش برای دکوراسیون مدرن در اقصی نقاط کشور و یا خارج از ایران این شما و علایق و سلایق شماست که اهمیت دارد. اگر علاقه‌مند به داشتن کفپوش برای آشپزخانه‌ی خود هستید می‌توانید آن را تهیه و با آن طبق فرهنگ ایرانی به دکوراسیون خود شخصیت دهید. همانطور که می‌دانید فرش به هر فضایی جلال و شکوه خاصی می‌د‌هد. فرش آشپزخانه همچنین کمک می‌کنه تا با خطرات احتمالی و آسیب‌های کف‌پوش آشپزخانه مواجه نشویم. فرش می‌تواند با پوشانندگی خود مشکلات کف‌پوش قدیمی را پنهان کند و به آشپزخانه‌ی شما جلوه‌ی خاصی دهد.

در صورتی که تصمیم به پوششی مثل فرش برای کف آشپزخانه‌ی خود دارید بهتر است بدانید که چه فرشی انتخاب کنید تا مشکلات کمتری را برای این مکان مهم ایجاد کند. آشپزخانه محلی است که به دلیل آشپزی و پخت زیاد و شستشوهای مداوم رطوبت زیادی در آن است. خیس شدن کف آشپزخانه امکانش بیشتر از اتاق خواب یا پذیرایی است. پخت و پز و آشپزی هم که می‌دانید بی نظمی و آلودگی‌های زیادی دارد. به طور مثال:ریختن روغن، پاشیدن نمک یا آرد، خالی شدن ظرف عسل و مربا وقت صبحانه، افتادن تخم‌مرغ هنگام چیدن آن‌ها در یخچال و صرف غذا در آشپزخانه و مثال‌هایی دیگر از این قبیل باعث می‌شود که نیاز به شستشوی کفپوش با انواع شوینده‌ها را داشته باشیم. بنابراین تا اینجا باید مجاب شده باشید که چرا باید انتخابی مناسب برای محیط آشپزخانه داشته باشیم تا هریک از این مشکلات خیلی برایمان سخت و دردسرساز نباشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به پرسش فرش مناسب آشپزخانه چه فرشی است؟ پاسخ دهیم.

جنس مناسب فرش آشپزخانه

فرش مناسب آشپزخانه به دلایل کارایی و خصوصیات مشخصی که این مکان داره ممکن است زیاد نیاز به شستشو داشته باشد. بنابراین در ابتدای تصمیم برای خرید بهتر است به فکر انتخاب فرش ماشینی باشید. چرا که شستشوی مکرر فرش‌های دستباف پردردسر است.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه شود جنس فرش است. فرش آشپزخانه بهتر است در آن از الیاف پلی‌استر و نایلون استفاده شده باشد. چرا که برای محیط دارای رطوبت آشپزخانه مناسب هستند و این الیاف رطوبت را کمتر به خود جذب کرده و رنگ‌دهی ندارند. نگرانی شما از خیس شدن آن‌ها کمتر است.

وزن فرش آشپزخانه

فرش آشپزخانه بهتر است سبک وزن باشد و جابجایی آن در این صورت برای شستشو راحت‌تر خواهد بود.

پرز فرش آشپزخانه

فرش آشپزخانه بهتر است دارای پرز‌های کوتاه باشد و این یک مزیت است. نظافت فرش‌هایی که پرز بلند دارند آن هم در فضایی مثل آشپزخانه ممکن است برای تمیزکاری روزانه که حجم زیادی ذرات مواد غذایی و خوراکی روی آن بریزد کار چندان راحتی نیست.

ثبات فرش آشپزخانه

پوششی که برای کف آشپزخانه انتخاب می‌کنید از نوعی نباشد که به راحتی روی کف‌پوش سر بخورد؟ یا زیر پا مدام جمع شود؟ این اتفاقات برای تردد زیاد اعضای خانواده ممکن است دچار مشکل شود.

انتخاب گلیم فرش برای آشپزخانه

با توصیفاتی که در بالا شد علاوه بر فرش ماشینی گلیم فرش هم انتخاب مناسب و خوبی برای آشپزخانه است. داشتن الیاف پلی‌استر، پرز‌های کوتاه، شستشو و نظافت راحت، وزن کم و ثبات نسبی روی سرامیک همگی از مزایای این نوع فرش است. و این برخلاف قالی و قالیچه‌های دست‌باف است که هیچ‌یک از این خصوصیات را ندارند.

قیمت فرش آشپزخانه

توجه به قیمت برای خرید فرش آشپزخانه هم بسیار حائز اهمیت است. استهلاک فرش آشپزخانه به دلیل شستشوی مرتب و مداوم آن بالاست و نیاز به تعویض در بازه‌های کمتر و کوتاه‌تری دارد. بنابراین بهتر است انتخاب ارزان‌تری را در نظر بگیریم. شرایط آشپزخانه به فرش لطمه‌های جبران‌ناپذیری مثل سوختگی یا پارگی وارد می‌کنه و اگر قیمت فرش خیلی بالا باشه ضرر مالی سنگینی کرده‌ایم. به همین علت گلیم فرش و جاجیم انتخاب‌هایی در راس اولویت هستند. می‌توانید به قالیچه‌های ماشینی که الیاف پلی‌استر دارند و قیمتشان کمتر است فکر کنید. آن‌ها انتخاب بهتری برای آشپزخانه هستند.

در مقاله‌ی انتخاب فرش آشپزخانه ، تعدادی از نکات انتخاب و خرید فرش برای آشپزخانه بررسی شد در مقاله بعدی به نکات دیگری می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

فروشگاه فرش افرند با تولید فرش‌های متنوع آشپزخانه، به تمام سلیقه ها احترام گداشته است و شما میتوانید با مراجعه به سایت فروشگاه یا مراجعه حضوری از جدیدترین فرش های آشپزخانه افرند دیدن کرده و بی شک انتخاب بسیار خوبی خواهید داشت.

رفتن به صفحه‌ی اصلی فرش افرند

خواندن مقالات بیشتر

نمونه‌های فرش آشپزخانه فروشگاه فرش افرند

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *