دسته بندی نشده

تولید و تحول فرش ماشینی

فرش ماشینی - فروشگاه اینترنتی فرش افرند

فرش ماشینی

از زمانی که تولید فرش دستباف که مهد آن ایران زمین است به دلیل زمان بر بودن و هزینه بالای تولید آن جوابگوی رشد روز افزون جمعیت مصرف کننده آن کالای ارزش مند نبود، فرش های تولید ماشین های بافندگی و یا اصطلاحأ فرش های ماشینی متولد شد. تولید و تحول فرش ماشینی از دیرباز مورد توجه بافندگان بوده است.

اولین فرش‌‌های ماشینی

فرش های ماشینی اولیه با شانه های 350 و بعضأ کمتر تولید شده و حتی در نسل های ابتدایی  این فرش ها که عمدتا در شهر کاشان تولید می شد از الیاف طبیعی مانند پشم استفاده می گردید. سپس با توجه به سلیقه مخاطبین طرح ها ظریف تر و رنگ بندی ها متنوع تر گردید که باعث شد فرش های 440 شانه و 500 شانه تا حدودی جواب گوی نیازهای مشتریان باشد .

فرایند هیت ست

استفاده از نخ های اکرولیک در این گونه از فرش های اولیه باعث پرز دهی و بعضأ ایجاد نارضایتی مصرف کنندگان  می شد . با ظهور دستگاههای جدید و پیشرفت تکنولوژی ماشین های نساجی ، نخ ها تحت فرآیند هیت ست قرار گرفتند که این عملیات باعث ایجاد خواص برگشت پذیری و پرز دهی کمتر در فرش  شدند .


انواع فرش ماشینیپرفروش ترین فرش ماشینی فرش هیت ست شده چیست
بیشتر بدانید…

فرش ماشینی در مسیر تحول

تولید فرشهای 700 شانه و 1000 شانه قدم دیگری در جهت تولید فرشهایی هر چه شبیه تر به فرش دستباف بود که میل ذاتی مشتریان و تمایل مصرف کنندگان به بازگشت به سوی اصالت فرش دستباف را نشان می داد .با توجه به قیمت فرش ماشینی و مقایسه آن با نمونه های دستباف ، اقبال عمومی جامعه از لحاظ اقتصادی نیز تمایل بسیاری به این فرش ها داشته و زمینه را جهت تولید محصولات با کیفیت تر فراهم آورد .در سالهای اخیر تولید فرش های 1200 شانه و 1500 شانه با تراکم های بسیار بالا و بافت های خیلی ظریف، نزدیک به فرش های ریز بافت دستی ، باعث ایجاد تحولی عظیم در این صنعت رو به رشد گردیده است .


فرش‌های 500 شانهفرش‌های 1200 شانهفرش‌های 1500 شانه
محصولات سفارشی افرند…

تنوع فرش‌ ماشینی

امروزه جهت تولید و تحول فرش ماشینی و تنوع فرشهای ماشینی در نوع مواد مصرفی ، شیوه بافت ، تراکم های مختلف و هم چنین نقوش سنتی و مدرن به گونه ای است که با اکثر سلایق جامعه سازگار و جواب گوی نیاز های اقشار مختلف جامعه می باشد.

شما می‌توانید تنوع فرش‌ها را در فروشگاه اینترنتی فرش افرند مشاهده نمایید.

اگه از مطلب خوشتون اومد. خوشحال میشیم امتیاز بدید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *